Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję,:aniolek2:

Z opisu wynika ,że zderzaka nie trzeba demontować. Dobrze doczytałem?

Edytowane przez tadekfo
dodanie wiadomości

 

No i jestem po próbie z kartonem między chłodnicą a blokiem silnika. Karton suchy od strony chłodnicy a na bloku  silnika w wiadomym miejscu mokro. Coraz bardziej się skłaniam do demontażu głowicy. Trochę mnie to przeraża bo zakres prac trochę duży i nie miałem do czynienia z głowicą. Chociaż dałem radę z podporą wału, wymieniłem uszczelniacz wału od strony skrzyni to pewnie i z tym sobie z Waszą pomocą poradzę. Co prawda remont głowicy (tzw. remont )był przeprowadzony w lutym i wszystko co potrzebne w takiej pracy powinno być zrobione ale na co zwrócić szczególną uwagę i co wymienić? UPG to oczywiste, Może gnojki za słabo dokręcili głowicę?

Edytowane przez tadekfo
dodanie treści

 

Jak zdejmiesz to się dowiesz.

Może być że masz pokrzywioną powierzchnię przylegania głowicy do silnika , na silniku.

Mechanicy tego typu usterki mało kiedy sprawdzają bo to się wiąże potem z planowaniem.

A kto zapłaci za zabawy ręczne.

Czyli papierem ściernym na płycie równej i jazda po bloku aż płaszczyzna będzie równa.

To zajmuje trochę czasu.

 

Planowania to się nie boję.:-D Ciężkiej pracy także:D. Chodzi mi o to, czy podczas demontażu wystarczy odkręcić od głowicy kolektor dolotowy ( to już robiłem ) Kolektor wylotowy ( to też robiłem ) i najważniejsze czy cały rozrząd muszę zdemontować czyli pokrywę rozrządu, łańcuch rozrządu. Wałki  rozrządu to oczywiste, nie wiem co z popychaczami hydraulicznymi i co jeszcze? Może warto zdemontować pokrywę zaworów i sprawdzić kluczem dynamometrycznym dokręcenie głowicy?

Edytowane przez tadekfo
dodanie myśli

 

Zdejmujesz pokrywę rozrządu.

Demontujesz całą obudowę rozrządu i pompę wody.

Zabezpieczasz napinacz łańcucha.

Demontujesz łańcuch i koła na wałkach.

Odkręcasz rurę wydechową od katalizatora .

I odkręcasz 10 śrub na głowicy ( najpierw po 90 st potem po 180 st i już do całkowitego ich wyjęcia) i zdejmujesz ją razem z obydwoma kolektorami

Potem już z kolektorami możesz sobie robić co chcesz.

Tak samo z wałkami.

 

W sumie jeszcze można by koła zębate przychwycić z łańcuchem trytytkami i po odkręceniu ich od wałków będą się łańcucha trzymały ale jak rozbierać to do porządku aby potem wszystko dokładnie poskładać.

 

Z kolektorem dolotowym to trochę roboty, tam jest mnóstwo przewodów, wtyczek do odłączenia ( blokady we wtyczkach mam z nimi kłopot ). Nie lepiej odkręcić go od głowicy? Rozumiem, ze to tylko w celu wymiany uszczelki pod głowicą i ew. planowania bloku silnika ?. Będę musiał chyba kupić blokadę rozrządu by to wszystko porządnie poskładać?

 

Ja zawsze głowice ściągam z kolektorami.

Potem jest łatwiej je odkręcać na stole.

Wężyki i przewody się odpina i w niczym nie przeszkadzają.

Potem po naprawie głowicy , kolektory przykręcam i też montuję ją razem z nimi.

 

Przeglądam oferty kupna UPG i zauważyłem, że uszczelki mają różną grubość. Np.

Grubość zabudowy [mm]: 0,52

Grubość zabudowy [mm]: 0,32

Do tego wszystkiego potrzebny jest dodatkowo artykuł (numer artykułu): ZKS: 751.970

Co to jest ZKS : 751,970 ?

 

15 minut temu, tadekfo napisał:

Co to jest ZKS : 751,970 ?

 

 

Pewnie chodzi o to 

 

2018-11-06_204046.png

2018-11-06_204118.png

 

 

Co do grubości to jest to po prostu podniesiona o tyle ile można max splanować głowicę aby nie podnosić sprężania

 

Bo według Tisa to twojej głowicy nie powinno się planować.

Wolno tylko 8 zaworówki.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności