Jump to content

Recommended Posts

Witam Serdecznie

 

Posiadam Opla Merivę 1.7 CDTI z 2003 r. Mam problem z odpaleniem auta na zimnym silniku. Zapalam i prawie od razu gaśnie - i tak kilka razy zanim dobrze się nagrzeje i mogę jechać. Słychać przy tym nierówną pracę silnika, a wręcz takie zrywy. Najczęściej na początku po odpaleniu od razu gaśnie a po 2-3 razem chodzi już dłużej - wtedy gazuję i próbuje jechać, często po kilku metrach mi znowu gaśnie. Jak już się rozgrzeję to jadę i nie ma problemu. Powtarza się on jak samochód dłużej stoi w bezruchu, przy niskiej temperaturze.

 

Samochód dwukrotnie był sprawdzany na komputerze (za każdym razem u innego mechanika) i nic nie wykazało.

 

Czy ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Ja jestem samochodowym żółtodziobem który wydał ostatnio na naprawę 1600 zł i chciałbym choć trochę mieć jasność co to może być i jaki może być tego koszt.

 

Nie wiem czy to jest jakoś bardzo istotne ale od ponad 3 miesięcy dojeżdżam do pracy zaledwie 5,5 km, wcześniej dojeżdżałem 30 km w jedną stronę, może więc problem z tym że akumulator w tak krótkim czasie niewystarczająco się ładuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co było naprawiane za te 1600 zł.?

Gdy go ustawisz na jakiejś pochyłości przodem w dół to też ma problemy z odpaleniem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawa nie była związana z tym problemem. Na tej pochyłości nie sprawdzałem, nie mam za bardzo gdzie musiałbym zaparkować na noc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Na tej pochyłości nie sprawdzałem,

 

 

A to by wykluczyło cofanie się paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialem identyczne objawy. Nie wiem czemu mechanicy przy takich objawach nie sprawdzaja zaworu csv na pompie wysokiego cosnienia ale to nalezy zrobic w pierwszej kolejnosci. Falowanie na zimny, gasnacy silnik az ktoregos dnia nie uruchomisz. Wymien zawor koszt to jakies 360zl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuje najpierw z tą pochyłością, ktoś mi jeszcze powiedział że to właśnie układ paliwowy może się zapowietrzać. Potem sprawdzę ten zawór. Dziękuję za sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

test pochyłości negatywny. Zaparkowałem na przodem w dół na wzniesieniu ok 15-20%, samochód stał jakieś 20h. Nic się nie zmieniło. Problemy takie same. Zauważyłem że najlepiej jak zaraz po zapaleniu od razu zagazuję i ruszę, wtedy 1-2 razy jeszcze zgaśnie i już normalnie działa. Jakbym tak zapalał bez gazu i ruszania to pewnie i z 10 razy zanim zadziałało by normalnie.

Rozumiem że pozostaje więc kwestia zapowietrzonego układu paliwowego bądź tego zaworu csv? Można coś jescze sprawdzić samemu czy raczej mechanik tu już teraz tylko wchodzi w grę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawor csv czy jak to tam sie pisze. Na bank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr paliwa kiedy był wymieniany ?

Szczerze mówiąc nie wiem, jak jeżdżę tym samochodem z 1,5 roku to na pewno nie był, muszę dopytać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.