Skocz do zawartości

popychacze czy coś innego?


Gość Av3nida

Rekomendowane odpowiedzi

witam ponownie;/

i przepraszam, że zawracam wam głowę problemami...

Zacznę od początku: nie jeździłem samochodem jakieś 3-4 dni(dokładnie nie pamiętam) odpalam go dziś rano i słyszę:

 

 

słychać go gdzieś z za alternatora

dźwięk dość drastyczny ale znika po około 45-60 sekundach i później jest okey

dodatkowe info:

-olej wymieniam co rok(15w40 Mobil - taki był zalany przy kupieniu tylko, że GM) nie wyrabiam na nim 9-10k kilometrów

-między wymianą(około 6-7tysięcy robię) dolewam butelkę(1.5l)

-stan oleju kontroluje przed każdym ruszeniem w drogę(dziś przed odpaleniem był między min a max - tak jak powinno być)

 

Po wyszukaniu wstępnych informacji(nie wiem czy prawdziwych) doczytałem się:

-możliwe, że to też kolektor wydechowy?

-jakby to były popychacze kontrolka oleju świeciła by mi się przez dłuższą chwilę - Nie świeci się

-jeśli słychać tylko na zimnym to można z tym przez niedługi okres jeździć(ale ja nie chcę z tym jeździć)

-rozrząd był robiony przy 269k obecnie jest 272k i minęło od tego czasu jakieś pół roku

 

 

I tu pytanie:

Wymiana nie może się odbyć bez zdejmowania głowicy a co za tym idzie?( o ile w ogóle to o czym mowa)

Robienie już tego tak jak się należy(uszczelki, uszczelniacze, rozrząd płyny itd) chociaż jak rozrząd był robiony około pół roku temu można później wsadzić części te same??

Czy ktoś mi może podać przewidywany(nie dokładny) koszt takiej naprawy?(woj mazowieckie) Bo nie ukrywam ale obecnie jest słabo z PLN(wiedziało kiedy się popsuć - jak nie urok to...)

Z góry dziękuje i przepraszam a problemy:)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie przepraszaj tylko trzeba myśleć - najpierw dokładnie sprawdź kolektor wydechowy, dwu rurkę i uszczelki od nich.

Następnie olej jakim jest zalany silnik nie powinien w nim być - minimum półsyntetyk a nie mineral.

Na forum są opisy walki z hydro - popychaczami a w goglach jak je wymyć.

Ale najpierw wydech.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że nie powinien jeździć no ale niestety...

Wydech wygląda ok i nie widać nigdzie by uszczelki były wydmuchane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie piszę nic o jeździe - a na "wygląda" to się obrazy albo porcelanę kupuje.

 

Odpalasz motor i po kolei sprawdzasz cały kolektor wydechowy i dwururkę.

Jak dobry czyli szczelny (nigdzie nie ma przedmuchu) to dopiero trzeba oblukać hydro.

Ale jak długo na mineralnym jeżdżone to są przynajmniej do czyszczenia - są opisy na forum jak to zrobić, a i jakąś płukankę silnika też by nie zaszkodziło - ale to już trzeba robić z głową.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolektor był sprawdzony tak jak piszesz i nie było widać by gdzieś dmuchało - możliwe, że czegoś nie zauważyłem

ma niby 273k przejechane a z ilu cofnięte?? Tego nie wiem. Ja sam jeżdżę na tym oleju(mineralnym) od czerwca 2013r

Nie wiem czy płukanka to dobry pomysł ;/ - chociaż jak będzie taka konieczność...(silnik nie jest w tragicznej kondycji ale również nie jest prosto z fabryki.

Oczywiście sam niczego nie dotykam bo się na tym nie znam

Edytowane przez Av3nida

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej mineralny to nie najlepszy pomysł do tego silnika, zatyka kanały olejowe co powoduje problemy ze smarowaniem.

Cóż jeżeli sam nie robisz to pozostało ci podjechać do innego mechanika niż ten który zalał go mineralnym olejem.

Może inny mechanik, najlepiej taki co zna 16V Opla, znajdzie rozwiązanie i to zrobi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalałem go tym co lał poprzedni właściciel - jakbym zalał pół syntetyk po mineralnym zapewne bym narobił więcej szkód niż pożytku.

wstępna diagnoza - słabe ciśnienie oleju

Jutro z rana napiszę coś więcej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu kolega się myli - poczytaj o olejach syntetycznych.

Na forum też są tematy - te typy silników latały nie tylko w Omciach.

A spadek ciśnienia oleju to znany temat w Ecotecach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz raczej nie ma sensu zmieniać oleju na półsyntetyk ale przy następnej omedze(napewno będzie) będę bardziej rozważny.

Tak jak pisałem, jutro z rana będę wiedział więcej i dam znać co i jak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz napiszę - zmień olej na półsyntetyk.

Nie powinno się nic dziać - jeżeli to zrobisz z głową, bo pewnie będziesz coś robił z tym hałasem góry - więc jazda dalej na mineralu to temat za parę kilometrów wróci. A jak się pojawią wycieki to trzeba je uszczelnić a nie dawać smoły do środka.

 

Ale to jest twój wybór, twoja kasa i twoje auto.

 

U mnie wystarczyła jedna płukanka i wymiana na 10w40 - hydro się uspokoiło a następną wymianę oleju zrobiłem po 5-6tkm. Można też robić płukankę olejem - dobry mechanik wie jak to robić.

 

A na zaś - te silniki dużo wytrzymują pod warunkiem że stosuje się oleje według zaleceń producenta a nie słucha się pana Kazia który mówi że jak silnik ma 300tkm to trzeba dać gęsty olej - to są bajki i jak jakiś mech tak mówi to od razu od niego zabieraj autko bo długo nim się nie nacieszysz. Widziałem na blacie takich samochodów 500tkm i dalej był lany półsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności