Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Platkowski

Panowie chciałem szybko nakreślić temat gdyż będę miał parę wolnych chwil żeby w na to spojrzeć. Problem polega na błędzie P0400-04 otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego. Egr czasem się otworzy,brak mocy choć czasem po zgaszeniu pojawi się z powrotem ale po pierwszych 2 tysiącach wraca limo mode. Błąd odrazu po przekręceniu zapłonu. Wsadzilem emulator egr kable pociagniete do przepływki, błąd wisi i tylko za któryms razem na op-com_ie można go skasowac,choć częściej nie można. Czasem pojawia się również błąd p0400-02 ale można go usunąć.

 

Jak mniemam jest to zapewne tylko i wyłącznie problem z zasilaniem prądu?

 

Panowie,

szukałem nawet na forach anglojęzycznych,tutaj i widac Google już mają mnie dość

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79702-22dti-signum-p0400-04/
Udostępnij na innych stronach

Kolega szukał w internecie i w porządku - a w autku oprócz emulgatora co zrobione?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79702-22dti-signum-p0400-04/#findComment-664733
Udostępnij na innych stronach

Gość Platkowski

Jestem Panowie

 

Spróbuje opisać wszystko tak żeby miało to wszystko sens.

 

Błąd p0400-04 otwarty obwód recylkulacji

 

Wywala bardzo często po przegazowaniu P0400-02 obwód recylkulacji spalin- niskie napięcie

Takie błędy były na poprzednim egr. Diagnoza była szybka,emulator na problem Egr-a bo po czyszczeniu żadnych popraw. Czasu było mało a że auto było(jest nadal) potrzebne diagnoza mało przemyślana. Czasem w czasie jazdy po 10km auto samo ożyje na parę sekund i wraca na limp mode. Te same skutki na starym egr i na emulatorze,czasem się przebudzi samo i turbo wstanie na 1km a czasem wstanie na 100m....Czasem po wyjęciu kluczyka ze stacyjki błąd sam zniknie,ale zazwyczaj jest już w limp modzie od samego przekręcenia na zapłon.

 

Tak to wygląda,tak to się objawia.

 

Działania wyglądały tak że diagnoza Pana od emulatorów - przepływomierz.

Jakoś trudno było mi w to uwierzyć z racji że kable są podpięte a błędem nie rzuca,nic związanego z przepływem powietrza. Do mnie kod błędu przemawia- problem w elektryce EGR, więc:

 

Zabrałem się za mierzenie napięcia na wtyku EGR jak i na wtyku emulatora:

 

Bieg jałowy:

Pin1- 13,12

PIN2- 14,22

Pin3- 0,00

Pin4- 4,09

 

Wtyk przepływki:

 

BIEG JAŁOWY

Pin1- brak

Pin2 -0,08

Pin3- 5,08

Pin4 -2,00

 

Pan od emulatorów mówi że napięciach nie widzi zakłóceń...

 

jakieś sugestie?

 

 

Ciśnienie za Vacumm bezpośrednio na wężyku -0,8

Za elektrozaworem do gruszki turbo -0,8

Elektrozawory do klapek i przepustnicy -0,8

Wymuszone sterowanie elektrozaworu na przepustnice Op-com_em zaciąga cięgno i przymyka przepustnice

Wymuszone sterowanie elektrozaworem klapek zaciąga cięgno

 

Kable od EGR przejrzane,jeden idzie do wytku pompy,2 do przepływki bodajże i tutaj jeden bodajże brązowy i no właśnie coś dalej......

Nie jestem pewien czy tak ma być ale kabel jest w czarnej otulinie w połowie drogi , tak był upchany w całej wiązce. Po wybebeszeniu całej wiązki ten kabel bodajże brązowy łączy się w połowie z kablem od czujnika w misie? Nadmieniam co zauważyłem , niekoniecznie coś tym sugerując.

Dla mnie kable wyglądają na całe,mogło by być inaczej jeśli są napięcia na EGR i przepływce ? Człowiek głupieje.

 

Teraz coś co przykuwa moją uwagę.

Na emulatorze błędu nie da się usunąć. Wypinam emulator i wpinam Egr . EGR piszczy ciągłym sygnałem,odpinam go raz drugi trzeci kasuję błąd. Błędu nie ma ale wywala przepływkę bo kable nadal są do emulatora. Kable do emulatora rozłączam od przeypływki i podpinam ją jak oryginalnie. Zapalam samochód , auto chodzi ile cały czas,długi czas. Naciskam pedał gazu,2tysiące obrotów i limp mode . Taką procedurę można wykonać parę razy,czasem trzeba kilka razy rozłączyć EGR ale jest szansa że za którymś razem błąd się usunie.

 

Czy ktoś ma jakieś inne sugestie z Was Panowie ?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79702-22dti-signum-p0400-04/#findComment-664772
Udostępnij na innych stronach

według schematu brązowy z pinu 3 EGR idzie do minusa aku.

Z pinu 2 idzie czarny do bezpiecznika i do niego dopięty jest czarny do pinu 2 przepływki

Z pinu 1 szary idzie do pinu A14 wtyku do sterownika.

Z pinu 4 szaro-czarny do pinu A19 wtyku sterownika

 

Możesz mieć zwarcie do masy na obwodzie z pinu 14

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79702-22dti-signum-p0400-04/#findComment-664777
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności