Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Opla Merivę B z 2012 1,4 120KM. Od jakiegoś czasu zapala się mi check engine i gaśnie. Auto traci na mocy. Dziś z pomocą znajomego podpięliśmy się pod interfejs diagnostyczny i odczytaliśmy błąd - p1101.

Czy ktoś miał podobny problem? Czego dokładnie może dotyczyć ? Nie chodzi mi o odnośniki z googla, bo takowych się obczytałem... jednak być może ktoś spotkał się z takim problemem u siebie i udało mu się go sprawnie rozwiązać ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81448-opel-meriva-b-b%C5%82%C4%85d-p1101/
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o odnośniki z googla, bo takowych się obczytałem.

 

A to czytałeś? http://forum.opel24.com/topic/37255-eksploatacja-astry-j-iv/page-14

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81448-opel-meriva-b-b%C5%82%C4%85d-p1101/#findComment-677043
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Do wykonania środek zaradczy polegający na czyszczeniu przepustnicy i przeprogramowaniu sterownika silnika.

Samo czyszczenie przepustnicy + kasowanie błędu pomoże na jakiś czas, ale problem kiedyś powróci. Nowsza wersja oprogramowania sterownika silnika ma mniej czułą kalibrację i błąd nie wraca.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81448-opel-meriva-b-b%C5%82%C4%85d-p1101/#findComment-683450
Udostępnij na innych stronach

Tak - tylko ASO może zaktualizować oprogramowanie sterownika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81448-opel-meriva-b-b%C5%82%C4%85d-p1101/#findComment-683509
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Szanownych fachowców . Podepnę się pod temat . Posiadam Opla Merivę B z 2012 1,4 120KM  jakieś 2 tyg temu pojawił sie u mnie błąd p1101 . Wysłany do regeneracji został kolektor ssący.  Wszystko zamontowane z powrotem 0 błędów- spokój . Niestety po tygodniu używania samochodu błąd powrócił.( po kilkunastu km zgasła kontrolka) Prosił bym  o jakieś sugestie, co dalej ?  Brak pomysłów. Teraz nie wiem czy mogę dalej jeździć czy od razu do mechanika się udać . W weekend mam zaplanowaną trasę jechać czy nie? oto jest pytanie. 

Pozdrawiam . 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81448-opel-meriva-b-b%C5%82%C4%85d-p1101/#findComment-714342
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kiju9 napisał:

po tygodniu używania samochodu błąd powrócił.( po kilkunastu km zgasła kontrolka) Prosił bym  o jakieś sugestie, co dalej ? 

Nie mogę, wymiękam...

Kutwa człowieku, czy ogromnym problemem jest przeczytanie postu 3 oczka wyżej?

Masz jak wół:

W dniu 27.12.2017 o 17:45, ArKos napisał:

Do wykonania środek zaradczy polegający na czyszczeniu przepustnicy i przeprogramowaniu sterownika silnika.

Samo czyszczenie przepustnicy + kasowanie błędu pomoże na jakiś czas, ale problem kiedyś powróci. Nowsza wersja oprogramowania sterownika silnika ma mniej czułą kalibrację i błąd nie wraca.

Czego nie wiesz? Czego nie rozumiesz? Co masz niejasne?

 

W nagrodę za fantastyczny start na forum masz na 2 tygodnie wczasy od pisania, może wtedy zaczniesz czytać. Jak nie umiesz, to będziesz musiał sie nauczyć, przykro mi. Śmietnika mi tu robił nie będziesz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81448-opel-meriva-b-b%C5%82%C4%85d-p1101/#findComment-714349
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Wyskoczył mi błąd P1101. Zrobiłem kwerendę po internecie i znalazłem winnego: zawór grzybkowy w kolektorze. U mnie nie widać czubka tego zaworu. Pytanie jest takie: czy zawór grzybkowy, czyli jednokierunkowy, musi być jak raz wpasowany w tamto miejsce? Mamy dużo miejsca w króćcu, a także cały przewód dolotowy do kolektora. Można zamontować inny zawór  w łatwiej dostępnym miejscu. To taka myśl mi chodzi po głowie ale potrzeba jest matką wynalazków. Bo kto pomyślał, żeby w taką niedostępną dziurę wetknąć maleńki zaworek?  Zwłaszcza, że jest miejsce gdzie indziej. Co koledzy o tym sądzą?

zaw 1.jpg

zaw 2.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81448-opel-meriva-b-b%C5%82%C4%85d-p1101/#findComment-725270
Udostępnij na innych stronach

Ruski zastosowały jednokierunkowy zawór zwrotny paliwa + 2 króćce do LPG i działało. Zregenerowali made by home.

Przewód dolotowy odmy nie ma z tym nic wspólnego, bo zaworek oddziela 2 komory kolektora a nie dolot z odmy.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81448-opel-meriva-b-b%C5%82%C4%85d-p1101/#findComment-725277
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności