Skocz do zawartości

Astra J 1.4 sedan 2017 nie przełącza na lpg


Gość PiotrGr

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Mam Corse z 2016r. jeszcze sprzed przejęcia Opla przez PSA i zdarzało mi się nieprzełączanie na LPG, ale przy bardzo dużych mrozach w zimie, co według instrukcji jest jak najbardziej dopuszczalne. Poza tymi kilkoma przypadkami, ani razu nie miałem problemu z instalacją gazową. Ale dodam, że auto ma zamontowany jeszcze główny sterownik GM. Z tego co mi powiedzieli w serwisie, po przejęciu Opla przez PSA wiele układów, głównie elektronicznych, zaczęło być zamienianych na francuskie, a przynajmniej oprogramowanie w głównych sterownikach, bo serwis korzysta teraz z dwóch programów diagnostycznych (stary dla GM i nowy dla PSA). Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie dla działania instalacji LPG, ale obiektywna ocena pracowników ASO to na pewno wolniej działające sterowniki PSA i zdecydowanie dłuższy czas łączenia się do sterowników.

 

Tak więc problem z nieprzełączaniem u mnie w Corsie występuje przy dużych mrozach (od -10 st.C), ale z tego co wyczytałem w instrukcji nie jest to "niestety" wada. Jak to wygląda obecnie po przejęciu Opla przez PSA nie mam pojęcia, ale pewnie nie jest lepiej :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Pablo cars

Cześć, pytanie przede wszystkim do kolegi ArKos:

tak mnie naszła refleksja po ponad roku bez awarii (hihi, aż dziwne w nowym aucie:) )

mianowicie mam pytanie, czy warto coś w tym aucie jeśli chodz i lpg (oczywiście poza filtrami) czasem wyczyścić profilaktycznie? czy jeździć aż padnie lpg? tylko co wtedy? wyj...ć oryg. LR i wstawić co innego? tylko wtedy coś trzeba zdeaktywować w ECU, prawda? Czy próbować naprawiać coś, co w opini wielu jest do kitu?

PS. refleksja mnie naszła, bo zdarzyło się parę dni temu, że nie chciał się przełączyć na lpg. Dopiero po dłuższym postoju zatrybił. Ale na razie się nie powtarza więc może cewka się zaczyna blokować i dopiero się zacznie nasilać...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Pablo cars napisał:

po ponad roku bez awarii

Widzę skutecznie usunąłem problem :D

 

28 minut temu, Pablo cars napisał:

jeździć aż padnie lpg?

Tak, tam nie ma w sumie co czyścić a ceny podzespołów to kosmos. Jedynie solenoid na parowniku może być zawalony mazutem.

 

28 minut temu, Pablo cars napisał:

wyj...ć oryg. LR i wstawić co innego?

Tak, jest wiele mądrych sterowników - choćby nasz rodzimy Stag Qbox.

 

29 minut temu, Pablo cars napisał:

wtedy coś trzeba zdeaktywować w ECU, prawda?

Tak, przeprogramować go aby wiedział, że nie ma LPG fabrycznego.

 

30 minut temu, Pablo cars napisał:

Czy próbować naprawiać coś, co w opini wielu jest do kitu?

Jak wyżej - drogie klocki, moim zdaniem się nie opłaca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo cars

Dzięki.

jeśli padnie jeszcze na gwarancji, to będę Cię prosił o pomoc w ASO.

jeśli po gwarancji, to o dezaktywację Lpg.

czy mógłbyś ewentualnie podpowiedzieć jaki zakres wymiany?

sterownik (np stag qbox)

wtryskiwacze?

czy coś jeszcze?

czy dochodzą jakieś emulatory?

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pracuję już w ASO - przykro mi :)

 

2 minuty temu, Pablo cars napisał:

mógłbyś ewentualnie podpowiedzieć jaki zakres wymiany?

Sterownik, parownik, wtryski. Reszta może zostać.

Stag Qbox z wiązką w zestawie, parownik np. KME Gold do 250kM, wtryski jakieś szybkie - co najmniej Barracuda. 

Żadnych emulatorów nie trzeba, nie ma cudowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo cars

Czy parownik jest obowiązkowy do wymiany? Ewentualnie dlaczego warto? Ten LR ma za małą wydajność lub ciśnienie czy po prostu zużycie? 

czy jest szansa emulować poziom paliwa?

czy oryginalną instalację auta trzeba ciąć, czy są przejściówki pod wtyczki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Pablo cars napisał:

Czy parownik jest obowiązkowy do wymiany? Ewentualnie dlaczego warto? Ten LR ma za małą wydajność lub ciśnienie czy po prostu zużycie? 

Ten parownik jest obliczony "na styk". Oznacza to, że z biegiem czasu, jak membrany stwardnieją i zaczną mieć problem z wydatkiem gazu, to auto zacznie latać na zubożonej mieszance. Uboga mieszanka nie jest dobrodziejstwem dla silnika.

Parownik powinien mieć ok. 50% zapasu czyli w wypadku 1,4T to będzie ok. 200kM. Dlatego proponuję KME Gold, którego sam mam nie pierwszy raz w nie pierwszym aucie. Bezproblemowy, z dużym wydatkiem, pozwoli na czipa i bezproblemowo obsłuży większą moc. Oryginalny niestety nie.

26 minut temu, Pablo cars napisał:

czy jest szansa emulować poziom paliwa?

Szansa zawsze jest, może pod diagnoskopem będą widoczne błędy czujnika poziomu paliwa, ale kontrolki nie powinien zapalać żadnej.

26 minut temu, Pablo cars napisał:

czy oryginalną instalację auta trzeba ciąć, czy są przejściówki pod wtyczki?

Można wykorzystać obecną wiązkę LR, która jest wpięta bezinwazyjnie, czyli wszystko na wtyczki. Poobcinać je i dokoptować do instalacji Staga. Żaden problem, mam w ten sposób zrobionego Staga :) Czyli na wzór oryginału.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo cars
15 godzin temu, ArKos napisał:

Nie pracuję już w ASO - przykro mi :)

Nie wiedziałem. Ale czy w takim razie można przyjeżdżać w razie problemów do Ciebie prywatnie? Gdzie dokładnie? Bardziej ufam Tobie niż ASO :) 

15 godzin temu, ArKos napisał:
16 godzin temu, Pablo cars napisał:

wtedy coś trzeba zdeaktywować w ECU, prawda?

Tak, przeprogramować go aby wiedział, że nie ma LPG fabrycznego

Czy Ty w razie czego podmieniłbyś? Albo jeśli sam podmienię na proponowanych przez Ciebie częściach, zrobisz właściwe nastawy LPG?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Pablo cars napisał:

Ale czy w takim razie można przyjeżdżać w razie problemów do Ciebie prywatnie? Gdzie dokładnie? Bardziej ufam Tobie niż ASO

Dziękuję.

Zapraszam https://www.facebook.com/serwisopelford/

 

9 godzin temu, Pablo cars napisał:

Czy Ty w razie czego podmieniłbyś? Albo jeśli sam podmienię na proponowanych przez Ciebie częściach, zrobisz właściwe nastawy LPG?

Podmienić mogę, ale kwitu nie mogę dać, w związku z czym musisz do gazownika.

Programowanie sterownika niestety tylko ASO. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności