Skocz do zawartości

Duży wyciek oleju - ponownie winny uszczelniacz na wale?


Gość GTR

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Temat oklepany i wielokrotnie wałkowany, jednak to nieco inny przypadek. Mianowicie problemem jest wyciek oleju z silnika i to dość poważny. Po przejechaniu dłuższej trasy pod autem od razu pojawiają się krople oleju, ostatnio podłożyłem pod osłonę silnika naczynie i po nocy było tam ok. 60 ml oleju. To już nie jest drobne kapanie, to spory wyciek, pokonanie tysiąca km to litr dolewki oleju silnikowego.

Tłusty jest spód misy, prawy bok misy, po zdjęciu osłonki przy kole zamachowym wylewają się resztki oleju.

Pierwsza diagnoza - uszczelniacz na wale korbowym od strony skrzyni biegów. Wymieniony, dwukrotnie. Efekt ten sam. Znajomy tokarz wymieniając drugi raz uszczelniacz nie widział na wale żadnych wżerów, które mógłby wyrobić poprzedni uszczelniacz.

 

Pytanie brzmi - czy istnieje inne potencjalne miejsce z którego mógłby wyciekać olej silnikowy z łączenia silnika ze skrzynią oprócz uszczelniacza wału korbowego? Słyszałem, że może olej ciec z jakiegoś otworu serwisowego, który trzeba zaślepić sylikonem.

 

 

Poniżej załączam zdjęcia pierwszego uszczelniacza, z którym przyjechał ten silnik, potem wymieniłem go na uszczelniacz ze zdjęcia drugiego (TOPRAN), a teraz jest tam trzeci uszczelniacz (zdjęcia nie posiadam, firmy Corteco).

 

6DmdPUO.jpg

5TYRjEB.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeżeli na pewno na wale nie ma nic niepokojącego, to spróbuj kupić uszczelniacz Erlinga.

.Ja rok czasu walczyłem w wyciekami z wału i wałków od strony rozrządu, za każdym razem dawali mi w ASO corteco.

Erling załatwił sprawę.

 

Może jeszcze puszczać na mostku panewki, tej ostatniej, ona własnie jest wklejana na silikon, ale nie słyszałem, żeby to połączenie ciekło.

 

Sprawdź drożność odmy jeszcze, może zapchana i robi się ciśnienie w skrzyni korbowej i wywala olej najsłabszym miejscem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. W weekend sprawdzę jeszcze dokładnie misę i odmę (choć powinna być w porządku, przynajmniej te do przepustnicy, ale obejrzę jeszcze tą główną od strony tyłu bloku). Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat tego mostku, gdzie znajduje się to uszczelnienie i od której strony jest tam dostęp by chociaż zdiagnozować? Dodam jeszcze co mnie zastanowiło, po zdjęciu koła zamachowego znalazłem na nim wióry jakiegoś materiału, to nie silikon, jest kruchy. To co wyciągnąłem jest na zdjęciu, skąd mogłoby to pochodzić? Nie jest to z uszczelniacza.

 

3c4ZTow.jpg

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tonie są resztki z uszczelnienia panewki o której pisze kol Ja? Czerwone strzałki na fotce.

post-22355-0-41931300-1510739935_thumb.jpg

Jeszcze kwestia jak był montowany uszczelniacz, bo jak na sucho to długo nie pochodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety składany "na sucho" :unsure:. Tak więc prawdopodobnie czeka mnie ponowna wymiana tego uszczelniacza, jeśli chodzi jednak o te uszczelnienie panewki - zedrzeć widoczne resztki i zalepić nowym silikonem (lub użyć innego kleju czy uszczelnienia)? Niestety nie jestem w stanie powiedzieć co tu było kombinowane, bo silnik kupiłem z innego auta. Nie wiem też czy te strzępy są z tego, nie zdrapywałem czarnego osadu i nie wiem jaki ma kolor to uszczelnienie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, żeby naprawić to uszczelnienie, to nie wystarczy z wierzchu posmarować.

Trzeba zdemontować miskę i sam mostek, on ma na bokach specjalne wyżłobienia własnie na to uszczelnienie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego uszczelnienia użyć w takim razie, czerwony silikon? Zdejmę misę i zobaczę, szkoda że nie ma nigdzie w sieci żadnego manuala jak to zrobić dobrze, będę wdzięczny za instrukcje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, dzięki, kupię dziś jedną z tych mas uszczelniających. Może to właśnie stąd cieknie, a nie przez uszczelniacz. Zajmę się tym w sobotę, uszczelnię jeszcze misę i dam znać czy pomogło :).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część roboczą uszczelniacza posmaruj olejem inaczej będzie powtórka z rozrywki.

Możliwe że przez montaż na sucho masz problem - zanim tam dostanie się olej jest już po uszczelniaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności