Skocz do zawartości
L3cho

"Majonez" pod korkiem zbiornika wyrównawczego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wczoraj sprawdzając kontrolnie stan płyny chłodniczego natknołem się na nieciekawy widok na korku zbiornika wyrównawczego.

IMG1441jp_qxrsnaw.jpg

Na komputerze na razie bez błędów. Jedynie wczoraj podczas jazdy pojawiła się żółta kontrolka oleju, po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już się nie zapalila (co to mogło znaczyć?)

Olej wymieniany w czerwcu, sprawdzałem bagnetem 10 minut po zgaszeniu, niby jest ponad połowa. Na korku od oleju sam olej, bez dziwnych zapachów i kolorów. W zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego nie zauważylem zbytnich ubytków. Temperatura silnika dobra.

Założona instalacja gazowa rok temu w czerwcu.

Czy to jest na 100% uszczelka pod głowicą? Co w tej chwili robić? Zostawić to tak jak jest i dalej jeździć i obserwować czy zacząć się rozglądać za naprawą.

Pozdrawiam.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiło się chłodniej - tak może sie dziać.

Przejedź dłuższą trasę, żeby silnik dobrze sie zagrzał i majonez zniknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zbiorniczku płynu nie powinien sie robic majonez, na korku wlewu olej tu moze.

Nie dolewałes czasem innego płyny chłodzącego?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Rok temu w czerwcu wymieniałem termostat i przy okazji wymieniłem płyn chłodniczny na różowy bodajże DYNAGEL. Od tego momentu nic nie robiłem.

 

Ps: zakupiłem tester szczelności głowicy (kapilarka z niebieskim płynem) - czy ma on jakiekolwiek odniesienie do rzeczywistości?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 80 %

Potem do potwierdzenia pomiar kompresji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Poczytalem też trochę i przyczyną też może być przeciekająca chłodniczka oleju? Czy da się w warunkach domowych sprawdzić czy z chłodniczką oleju jest wszystko w porządku?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzisiaj po draz drugi pojawiła się żółta kontrolak oleju (według instrukcji - mała ilość oleju), więc to już napewno problem z uszczelką bądź z chłodniczką.

Jaki jest orientafcyjny koszt naprawy bądź wymiany chłodniczki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie to dokładnie nie wiadomo o jakim silniku piszesz.

Zaglądnij sobie na googlach i cen się dowiesz


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik to Z18XER. Czy ktoś posiada może numer oryginalnej części?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie chłodniczka, to pęknięta głowica moze jeszcze byc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sprawdzałem głowicę "testerem" i wynik był negatywny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez forestit
      Witam zauważyłem pewien problem w moim samochodzie ZB 2010r 1.8 140km 95tyś przebiegu z czego 15 na LPG.  Zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego delikatnie nie wielkie ilości dolałem raz i obserwowałem śladowe ilości ubywały  powiązałem to z tym  że w lipcu był montowany gaz LPG i może na wężu którymś jest delikatny wyciek a że nie długo mam przegląd to chciałem to zgłosić. Z nawiewu w kabinie też czasem czuć zapach płynu chłodniczego. Podczas ostatniej kontroli płynu okazało się że w zbiorniczku mam olej nie jakaś wielka ilość tylko taki tłusty osad coś na filmiku tylko że 90% tego. Odciąłem płyn do strzykawki i o ile w  strzykawce jest w miarę ok tylko jakieś czarne drobinki są to sama strzykawka na zewnątrz była tłusta. Poziom oleju oraz jego konsystencja jak i zapach w normie. Węże z wody też są normalnie twarde po zagrzaniu nic nie bulgota nie gotuje się. Podejrzewam że to jak na filmiku chłodniczka Oleju.  Moje pytanie czy można to jakoś sprawdzić czy to na pewno to?
       
    • Przez Grochus
      witam wszystkich oplo maniakow.moj problem to swiezo kupiony model h z 2005r,zagazowana dobrze utrzymana tylko brac.niestety wyszlo po zakopie kilka mankametow.szarpanie brak aktywngo airbaga kierowcy klima itd. no ale mam to co chcialem na podworku.jadac przez przejazd kolejowy ok 80km/h zgasla,odcielo prząd.laweta/elektryk.odbierajac auto widze nowa katrolke ktora niegasnie po rozruchu-esp,elektryk mowi ze to czujnik walka rozrzadu jest do wymiany,ok,wymiana,niema zmian.kolejny elektryk sprzwdza czyjnik walka/rozrzadu i niewie co jest zas kasa poszla a auto nadal w trybie awaryjnym 4000 tys max i 140 na blacie,kupilem wymazone auto a niemoge nacieszyc sie nim bo 4000tys obrotow i 140 km/h to max.jakies sugestie?pozdrawiam
    • Przez forestit
      Witam. Dziwna sprawa mnie spotkała ponieważ kilka dni temu Zafira zaczęła przerywać podczas przyspieszania zostały wymienione świece ale to tylko nie wiele pomogło. Wczoraj podczas jazdy oświeciła się kontrolka czek i silnik kulał strasznie. Po sprawdzeniu błędów były 2. 030101 oraz o1345E. Pierwszy to wypadanie zapłonu na 1 cyl. 2 nie umiem go rozszyfrować ponieważ google pokazuje że to usterka w dieslu..Wymieniłem cewkę zapłonową na taką samą jak była czyli delphi i silnik wrócił do życia po kilku odpaleniach czek znikł lecz dzisiaj znowu się pojawił. błędy te same bo nie były kasowane. Silnik pracuje równo pali bardzo dobrze. posiadam LPG
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.