Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zauważyłem pewien problem w moim samochodzie ZB 2010r 1.8 140km 95tyś przebiegu z czego 15 na LPG.  Zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego delikatnie nie wielkie ilości dolałem raz i obserwowałem śladowe ilości ubywały  powiązałem to z tym  że w lipcu był montowany gaz LPG i może na wężu którymś jest delikatny wyciek a że nie długo mam przegląd to chciałem to zgłosić. Z nawiewu w kabinie też czasem czuć zapach płynu chłodniczego. Podczas ostatniej kontroli płynu okazało się że w zbiorniczku mam olej nie jakaś wielka ilość tylko taki tłusty osad coś na filmiku tylko że 90% tego. Odciąłem płyn do strzykawki i o ile w  strzykawce jest w miarę ok tylko jakieś czarne drobinki są to sama strzykawka na zewnątrz była tłusta. Poziom oleju oraz jego konsystencja jak i zapach w normie. Węże z wody też są normalnie twarde po zagrzaniu nic nie bulgota nie gotuje się. Podejrzewam że to jak na filmiku chłodniczka Oleju.  Moje pytanie czy można to jakoś sprawdzić czy to na pewno to?

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony wymiennik ciepła lub pęknięta głowica. Tych silników się nie gazuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gazuje nie gazuje to już inna kwestia. Bo to że w rodzinie jest taka zafira i na gazie zrobiła ponad 100tyś bez problemu to i tak nikogo nie przekona. Czy przy pekniętej głowicy nie robiło by się ciśnienie w układzie i majonez na korku bagnecie?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, forestit napisał:

Moje pytanie czy można to jakoś sprawdzić czy to na pewno to?

 

Pomiar kompresji.

Jeżeli w normie to można założyć że silnik w porządku a winna chłodniczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczołgałem się  pod samochód i blok jak i chłodniczka jest cały zapocony. Kompresji nie mam jak zmierzyć zrobię jeszcze test na CO2 w układzie chłodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, forestit napisał:

Kompresji nie mam jak zmierzyć

Manometr do kompresji kosztuje 40 zł

https://allegro.pl/oferta/miernik-tester-poziomu-kompresji-benzyna-sprezania-7284194975?bi_s=ads&bi_m=listing%3Abottom&bi_c=NzBjZDE0YWYtNjNlOS00YjA1LTg0ODMtMjE2MjYzMmE1NTQ4AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=a6b7d3b1-aca9-40e3-b7ce-d4a8b13e0e47

Za usługę u każdego mechanika zapłacisz 30 zł.

Jak się nie da jak się da.

Tylko chęci potrzebne.

3 godziny temu, forestit napisał:

Wczołgałem się  pod samochód i blok jak i chłodniczka jest cały zapocony

No to może masz winnego.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Grochus
      witam wszystkich oplo maniakow.moj problem to swiezo kupiony model h z 2005r,zagazowana dobrze utrzymana tylko brac.niestety wyszlo po zakopie kilka mankametow.szarpanie brak aktywngo airbaga kierowcy klima itd. no ale mam to co chcialem na podworku.jadac przez przejazd kolejowy ok 80km/h zgasla,odcielo prząd.laweta/elektryk.odbierajac auto widze nowa katrolke ktora niegasnie po rozruchu-esp,elektryk mowi ze to czujnik walka rozrzadu jest do wymiany,ok,wymiana,niema zmian.kolejny elektryk sprzwdza czyjnik walka/rozrzadu i niewie co jest zas kasa poszla a auto nadal w trybie awaryjnym 4000 tys max i 140 na blacie,kupilem wymazone auto a niemoge nacieszyc sie nim bo 4000tys obrotow i 140 km/h to max.jakies sugestie?pozdrawiam
    • Przez forestit
      Witam. Dziwna sprawa mnie spotkała ponieważ kilka dni temu Zafira zaczęła przerywać podczas przyspieszania zostały wymienione świece ale to tylko nie wiele pomogło. Wczoraj podczas jazdy oświeciła się kontrolka czek i silnik kulał strasznie. Po sprawdzeniu błędów były 2. 030101 oraz o1345E. Pierwszy to wypadanie zapłonu na 1 cyl. 2 nie umiem go rozszyfrować ponieważ google pokazuje że to usterka w dieslu..Wymieniłem cewkę zapłonową na taką samą jak była czyli delphi i silnik wrócił do życia po kilku odpaleniach czek znikł lecz dzisiaj znowu się pojawił. błędy te same bo nie były kasowane. Silnik pracuje równo pali bardzo dobrze. posiadam LPG
    • Przez Piotr MELON
      Witam wszystkich.
      Od pewnego czasu zostałem właścicielem Zafiry B 1.8 140 km.Autko nie sprawiało żadnych problemów aż do czasu.Auto zaczęło nierówno palić,kichać.szarpać,po dojeżdzie do świateł bądż skrzyżowania silnik gasł,pojawiału się problemy z odpaleniem wyrzucać błędy typu nieprawidłowe położenie przepustnicy,pedału przyśpieszenia,czujnik wału korbowego.Rozmawiałem z wieloma mechanikami każdy miał inną teorię więc postanowiłem oddać auto do elektryka.Elektryk zdiagnozował auto i wymienił sterownik silnika ponieważ poprzedni po prostu się skończył.Auto ożyło.Pali ładnie silnik pracuje równo ALE...Jest jeden mankament.Zafira odpala prawidłowo co drugi cykl przekręcenia kluczyka w stacyjce.Obrazowo wygląda to tak; Przekręcam kluczyk-odpalam-chodzi kulawo,przekręcam drugi raz -odpalam-chodzi dobrze Ale zauważyłem że za pierwszym razem nie muszę kręcić silnika wystarczy że przekręcę kluczyk w pozycje zapłon-zgasną lampki typu abs itp-cofnę kluczyk na zero-przekręcę drugi raz-gasną lampki-zapłon i pali jak nowy.Istotne jest to że to odpalanie na "dwa razy"jest powtarzalne.Nie co 3,4 czy 5 .Regularnie odpala co drugi cykl przekręceniem kluczyka w stacyjce.
      Drodzy forowicze jeśli macie jakiś pomysł na tą przypadłość to proszę o podpowiedz.Co prawda auto jest cały czas w użytkowaniu ale to odpalanie jest nieco głopotliwe.Z góry dziękuję za podpowiedzi.pozdrawiam
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.