Skocz do zawartości

Falujace obroty 1.3 CDTI [A13DTE]


Gość Shirai

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od 6 miesięcy zmagam się z falowaniem obrotów na biegu jałowym w mojej Corsie. Obroty falują niezależnie od czasu startu/temp/paliwa i tp.

Po prostu raz występują raz nie (ostatnio coraz częściej) - obrotu idą  w dół jakby się dławił. W dodatku ostatnio mam wrażenie, że auto szarpie przy zmianie na 2 i 3 bieg....
Z czynności które wykonałem to czyszczenie przepustnicy jednak to nic nie dało. Przeglądając to forum moje podejrzenia padają na czujnik ciśnienia paliwa (zawór svc).

Czy jest to dobry trop? Problemy częste były w 1.7 CDTI ale to nie znaczy, że w 1.3 też to się nie mogło zdarzyć... Aby zdiagnozować ponoć wystarczy odpiąć wtyczke z tego czujnika i falowanie powinno ustać. Chciałbym to przetestować jednak nie mam pojęcia gdzie tego czujnika szukać (Silnik A13 DTE). Czy mógłby mnie ktoś nakierować gdzie go znaleźć i ewentualnie gdzie znaleźć zamiennik? Na portalach aukcyjnych jest tego mnóstwo, które "niby pasują" ale nie wiem czym się kierować przy wyborze? W ASO pewno cena kosmiczna...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główny podejrzany to SCV ale bez diagnostyki nie da się tego potwierdzić. Trzeba w blokach pomiarowych zobaczyć, jak wygląda wysokie ciśnienie i jego stabilność. To raz.

Dwa - odpięcie wtyczki ma ustabilizować obroty? Wątpię. Wtedy nie będzie regulacji ciśnienia i silnik może dopiero wtedy zacząć nienormalnie pracować...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem na tym forum, że poprzez odpięcie wtyczki wyświetli się błąd, silnik będzie "metaliczne" pracował na trochę wyższych obrotach ale jeżeli falowanie ustanie to jest właśnie wina tego zaworu (temat dotyczył 1.7 CDTI)

Drugą opcją jest podmiana z kumpla Astry, który ma ten sam silnik. Jednak nie wiem gdzie zlokalizować ten zawór oraz dokładnie jaki zamiennik kupić jeżeli to by było to.

Jeżeli da się coś zrobić samemu (a wymiana tego ponoć jest banalnie prosta - 2 śrubki i wtyczka) to wolę zrobić to sam. Pojadę do mechanika to wymyśli mi, że to EGR/DPF/przepustnica/przeplywka i 100 innych rzeczy, a zanim trafi na to co ja podejrzewam weźmie jak za zboże. Raczej mam złe doświadczenie z serwisami samochodowymi i wolę tam jeździć w ostateczności. Choći tak pewno będę musiał potem podjechać na "naukę małej dawki paliwa" po wymianie tego zaworu ale to jak już podjadę i powiem konkretnie co ma mi zrobić to raczej nie będzie problemu a i cenowo pewno wyjdzie mnie to lepiej jeżeli zamówię i wymienię SCV sam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Elektrozawór SCV jest zamontowany 3-ema śrubkami od spodu pompy wysokiego ciśnienia, która znajduje na końcu wałka rozrządu, po przeciwnej stronie napędu rozrządu (od strony kierowcy). Zawór ma numer 0928400680 i pasuje od silników 1.3, 1.6, 1.9 i 2.0 CDTI.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć Shirai.

Czy udało Ci się zdiagnozować problem?

U mnie wystąpiły takie same objawy wczoraj i dzisiaj. W mieście, auto nie przejechało jakoś wiele kilometrów, ale pracowało ok 30min w obu przypadkach. Po zatrzymaniu auta zauważyłem, że obroty falują na biegu jałowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość Danielcorsac

Chciał bym dołączyć do pytania może tutaj ktoś mi pomoze ... Mam podobne objawy z tym że auto ciężko pali w sensie kręci długo zanim odpali do tego podczas jazdy na "luzie " z górki lub toczeniu się auto zaczyna dodawać sobie gazu obroty skaczą od 500-1200 obrotów nie mogę sobie z tym poradzić ... Ostatnio auto zaczęło być mimo niskich temperatur na około 600-650 obrotach na minutę ... Dziwi mnie że takie małe obroty ma po włączeniu klimy obroty są na około 700-800 ale dalej są te wąchania obrotów podczas toczenia się ... Ostatnio od kumpla kupiłem kilka czujników tj regulatory ciśnienia ten od strony pasażera i zawór paliwa ten od strony kierowcy ... W 2 sztukach to i to nic a nic to nie dało mimo że większość ludzi na forum tak pisze ... Podmienialem map sensor przepływki ... Nic pompa rok temu uszczelniana nie cieknie obudowa filtra paliwa uszczelniona filtr zmieniony dzień temu dalej są takie objawy jakie były help

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Danielcorsac napisał:

na "luzie " z górki lub toczeniu się auto zaczyna dodawać sobie gazu obroty skaczą od 500-1200 obrotów nie mogę sobie z tym poradzić

Mogę się mylić ale na luzie nie powinieneś jeździć.

Dając na luz i jadąc przepływka pokazuje zwiekszony przepływ powietrza i wtedy sterownik może dodawać paliwa , co skutkuje podniesieniem obrotów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności