Gość GrzegorzGliwice Opublikowano 4 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2018 Witam, wczoraj wracając z Katowic (~30km), samochód nagle zgasł. Przez dłuższy czas nie mogłem go odpalić, metodą gaz-hamulec uzyskałem takie numery błędów: 034029 - Czujnik polożenia wału rozrządu - usterka,033528 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego. Odłączyłem akumulator i dałem mu się ostudzić. Po około 15 minutach samochód odpalił i parę kilometrów przejechał bez żadnych niespodzianek. Niestety teraz wygląda to tak, że po solidnym rozgrzaniu, silnik nie wchodzi powyżej 2000 obr/min, a przy tej granicy zaczyna kopcić, towarzyszy temu dźwięk podobny do odcięcia zapłonu. Po ostudzeniu wszystko wraca do normy aż do czasu ponownego rozgrzania silnika. Postanowiłem wymienić czujnik przy rozrządzie bo kosztował niewiele (120zł z EPS), ale bez skutku. Zamówiłem więc czujnik położenia wału korbowego i czekam na kuriera. Nagrałem telefonem moment w którym samochód zaczął świrować: Samochód: Opel Astra H 1.7CDTI (Z17DTH) 2007 rok. Czy ktoś miał podobną usterkę?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84259-szarpanie-i-dymienie-przy-2k-obrot%C3%B3w-na-rozgrzanym-silniku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2018 Oczywiście że mieli ludzie. Ale to trzeba trochę poszukać w forumowej wyszukiwarce.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84259-szarpanie-i-dymienie-przy-2k-obrot%C3%B3w-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-694685 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzegorzGliwice Opublikowano 4 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2018 Cześć, dziękuję za odpowiedź. Koledze samochód w ogóle nie odpalał i winna była pompa. U mnie na zimnym silniku jest wszystko w porządku, dzisiaj 5km spokojnie dojechałem do pracy. Usterki pojawiają się po solidnym rozgrzaniu silnika. Gdzieś czytałem, że rezystancja czujnika pod wpływem ciepła może się zmieniać na niepożądane wartości.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84259-szarpanie-i-dymienie-przy-2k-obrot%C3%B3w-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-694687 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2018 Tak ale to trzeba czujnik pomierzyć gdy sie dobrze dogrzeje. Wesol kiedyś pisał że w dieslu czujnik wału jest potrzebny tylko przy starcie silnika. Pytanie tylko czy twoja pompa też nie zaczyna się kończyć. Najlepiej podpiąć do Opcoma i sprawdzić w parametrach co się dzieje Ja bym jeszcze przepływkę sprawdził   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84259-szarpanie-i-dymienie-przy-2k-obrot%C3%B3w-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-694693 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzegorzGliwice Opublikowano 5 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 (edytowane) Dzisiaj przyszedł ten czujnik, jak tylko skończę pracę i dorwę jakiś kanał to go wymienię i napiszę tutaj czy to był winowajca. Zauważyłem, że usterka daje o sobie znać dokładnie przy 84*C. Edytowane 5 Lipca 2018 przez GrzegorzGliwice   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84259-szarpanie-i-dymienie-przy-2k-obrot%C3%B3w-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-694739 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzegorzGliwice Opublikowano 6 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2018 Witam, wczoraj udało mi się wymienić wspomniany czujnik położenia wału korbowego. Zagrzałem samochód do 94*C i wszystko jest w porządku. Wszystkie objawy ustąpiły. Dziękuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84259-szarpanie-i-dymienie-przy-2k-obrot%C3%B3w-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-694809 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 6 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2018 6 godzin temu, GrzegorzGliwice napisał: wczoraj udało mi się wymienić wspomniany czujnik położenia wału korbowego. Zagrzałem samochód do 94*C i wszystko jest w porządku. Wszystkie objawy ustąpiły. Czyli wesol ściemniał z tym czujnikem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84259-szarpanie-i-dymienie-przy-2k-obrot%C3%B3w-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-694818 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzegorzGliwice Opublikowano 8 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2018 Wiesz co, mógł mieć rację, u mnie ewidentnie przy temperaturze powyżej 84*C dostawał przebicia do masy i cała elektronika w samochodzie świrowała (migające różne kontrolki). Może gdyby odpalić silnik i odłączyć czujnik, samochód normalnie jechałby dalej - bardzo prawdopodobne, jeśli w późniejszych fazach sensor jest nieużywany. Pozdrawiam serdecznie!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84259-szarpanie-i-dymienie-przy-2k-obrot%C3%B3w-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-694888 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2018 Chyba jednak to nie tyczyło się twojego silnika. http://wtryskiwacz.com.pl/a_czujniki_w_ukladach_diesla.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84259-szarpanie-i-dymienie-przy-2k-obrot%C3%B3w-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-694890 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.