Skocz do zawartości

Opel Zafira A 1.8 16V 2001 r. Problem z odpalaniem - kod P1612 i P1613


Gość greg801

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Mam problem z Zośka A 1.8. 125km.

Parę dni temu przyjechałem do garażu wymienić amortyzatory.

Dziś wymieniłem świece Boscha.

Mam problem z odpalaniem auta. Mianowicie pali się kontrolka silnika i mruga autko z kluczem.

Sprawdziłem błędy i pokazuje mi P1612 i P1613.
Zdarzały mi się takie problemy trzy razy co pol roku. Pomagało mi odpięcie akumulatora.

Cala noc autko miało odłączony akumulator.
Rano podłączyłem akumulator  i próbuje odpalić:

https://youtu.be/wZQaiqdErW0

 

Potem odłączyłem akumulator i po 10 minutach podłączam. Autko odpaliło, pracowało kilka sekund:

https://youtu.be/v2xqZzqybsU


Sprawdzałem na dwóch kluczach i jednym serwisowym czerwonym(ma moduł immobilizera).

 

Bezradny z tym problemem odholowałem autko do mechanika.

Mechanik stwierdził na uszkodzenie sterownika silnika. Kupił używany kompletny z modułem imo od gościa ( fachowiec od sterowników Opla)  z Poznania.

Odpowiednio przeprogramował i zainstalował w silniku.

Objaw jest ten sam jak pierwotnie.

Być może znów sterownik się uszkodził. Więc ten drugi sterownik był na gwarancji, to ten gościu przyjechał specjalnie sprawdzić, przywiózł tez trzeci sterownik, podłączył i znów problem, stwierdził że nigdy nie miał takiej sytuacji, w sumie jest zaskoczony.

 

Także co może być przyczyną? Ręce mi już opadają i zastanawiam czy auto dać na złom :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, adam1954 napisał:

Wymiana któregoś pod rząd nie daje rezultatu to trzeba pomyśleć o przewodach 

Jest jeszcze opcja że autoalarm odcina .

Nie mam autoalarmu, te podane dwa kody to związane z imo., zresztą na każdym kluczyku objaw taki sam...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i według schematu moduł immo jest też podłączony do alarmu jeżeli jest.

A pewny jesteś że go nie było?

Przydało by się przejrzeć przewody i sprawdzić czy czasem był i ktoś go zdemontował robiąc mostek.

Teraz mostek się rozłączył i może być problem

Sprawdź przewód brązowo-fioletowy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O alarmie nic mi nie wiadomo, autko było 3 lata temu sprowadzone z Niemiec. Przez ten czas nigdy nie miałem z nim problemu.

W którym miejscu jest ten przewód brązowo-fioletowy ? Jest gdzieś schemat elektroniczny połączeń imo?

 

Jeszcze jedna uwaga, którą zapomniałem napisać w pierwszym poście.

Po próbie odpalenia auta i wyłączeniu klucza w stacyjce , wentylator chłodnicy włącza się i pracuje około minute i wyłącza.

Oraz tylne lewe drzwi nie zamyka się rygiel i nie działa otwieranie i zamykanie szyby, Czy to może być związek z odpalaniem silnika?

Edytowane przez greg801

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tu masz podobny temat - i rozwiązanie - https://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=72&t=7787&sid=3182d5141302f85f2d2877441ddd0204&start=8

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, greg801 napisał:

lewe drzwi nie zamyka się rygiel i nie działa otwieranie i zamykanie szyby,

 

Z tym problemem może mieć związek przelotka w drzwiach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adam1954 napisał:

 

Z tym problemem może mieć związek przelotka w drzwiach

To wiem że przelotka. Tak wspominałem o tym. Tylko czy takie zwarcie w przewodach w drzwisch powoduje ze sterownik głupieje? Nadal czekam na info gdzie szukać brązowo-fioletowy przewód. I w którym miejscu może być alarm?

Edytowane przez greg801

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem przed chwilą u mechanika. Mam nowe informacje.

Wcześniej ojciec błędnie przekazał mi informacje o tej sytuacji.

Mianowicie, gościu z Poznania przyjechał swoją Zafirą. Przełożył z mojego auta do swojego sterownik i moduł imobilizera.

U niego wszystko pięknie działa, nie ma problemów.

Z powrotem przełożył mój sterownik z modułem do mojego auta.

Na zimnym silniku odpala bez problemu, popracuje 15-30 sekund i gaśnie.

Przy nagrzanym silniku, rozrusznik się kręci ale już się odpala. Do tego jest problem z podłączeniem komputera do sterownika.

Podejrzewają gdzieś problem z przewodami między sterownikiem a modułem imobilizera. 

Jutro ma podjechać elektryk i sprawdzić.

Edytowane przez greg801
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności