Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mar-Kos 2005

Witam , Opel Meriva A 1,7cdti 100 KM . Problem jest z Elektryką , nie idzie auta zgasić po wyjęciu kluczyka , ale jak naduszę na stop , to zgaśnie , dodatkowo po wyjęciu kluczyka kontrolki mrygają . Błędy w sterowniku zapisane  : Elektronica centralna Moduł kontroli nadwozia :

B1485 Zacisk wzbudzenia alternatora ,pon 61/wysokie napięcie ,

U2108 Magistrala Can brak komunikacji ze sterownikiem ABS/TC ,

B1424 Za niskie napięcie zasilające przed lub podczas zamykania zamka ,

B3805 Czujnik przyśpieszeń pojazdu / usterka lub uszkodzony ,

U2105 CAN Brak komunikacji z ECM ,  

B3795 Kierunkowskazy / Przekaźnik zablokowany ,

B2961 Zacisk W / niskie napięcie .

 

System imobilajzer Błędy :

B3061 Transporder / usterka lub uszkodzony ,

B3077 Kluczyk nieprawidłowy ,

B3055 Uszkodzenie Transpondera .

 

System Wspomaganie układu kierowniczego Błąd :

C1550 Nieprawidłowe funkcjonowanie ECU .   Dodam że auto odpala i można jezdzić ,ale problem z gaszeniem auta i kontrolkami . Od czego zacząć ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85162-meriva-nie-ga%C5%9Bnie-po-wyj%C4%99ciu-kluczyka/
Udostępnij na innych stronach

Najpierw pokasuj wszystkie błędy i sprawdź co wywali pierwsze.

 

Natomiast problem z gaszeniem to ja bym sprawdził kostkę pod stacyjką.

No i przekaźnik sterowania silnika czy nie jest sklejony .

2018-11-13_143043.png

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85162-meriva-nie-ga%C5%9Bnie-po-wyj%C4%99ciu-kluczyka/#findComment-699797
Udostępnij na innych stronach

Gość Mar-Kos 2005

Przekaźnik sterowania silnika jest cały , w środku ok i normalnie załancza..... . Ciekawe jest to ,że po wyłączeniu zapłonu kontrolki świecą dalej ! Ale jak naduszę hamulec to gasną i silnik jak pracował wcześniej , to po naduszeniu  hamulca również gaśnie ???

 

Ale jak puszczę Hamulec , to kontrolki wariują i migają ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85162-meriva-nie-ga%C5%9Bnie-po-wyj%C4%99ciu-kluczyka/#findComment-699801
Udostępnij na innych stronach

Czyli albo stacyjka nie wyłącza albo dostajesz prąd od zwarcia z odwrotnej strony.

Ja bym rozbierał stacyjkę.

Ale pytanie jak sprawdziłeś przekaźnik?

 

 

No i czas zacząć używać wyszukiwarki forumowej

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85162-meriva-nie-ga%C5%9Bnie-po-wyj%C4%99ciu-kluczyka/#findComment-699802
Udostępnij na innych stronach

Gość Mar-Kos 2005

Przekaźnik Wyjęty i podpinam  się :  Pin 30 Stały z Aku + , Pin 87 czeka na odbiór napięcia ,  Pin 86 Mas-  , Na Pin 85 podaje napięcie i załącza .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85162-meriva-nie-ga%C5%9Bnie-po-wyj%C4%99ciu-kluczyka/#findComment-699814
Udostępnij na innych stronach

No ok .

Wiec przeczytaj linka którego ci podałem i sprawdź jak tam pisane było oraz tą kostkę pod stacyjką

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85162-meriva-nie-ga%C5%9Bnie-po-wyj%C4%99ciu-kluczyka/#findComment-699815
Udostępnij na innych stronach

Gość Mar-Kos 2005

   Meriva zrobiona , przewody w tylnej klepie popękane i zwarcie robiły ! Wygląda na to , że w oplach  jest to standardowy feler . Problem rozwiązany ,wiec temat zamykam . Dziękuje Adam1954 za pomoc i wsparcie , pozdrawiam :)

IMG_20181114_131009_6 przewody popękane meriva.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85162-meriva-nie-ga%C5%9Bnie-po-wyj%C4%99ciu-kluczyka/#findComment-699857
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Maniek333

Oj tak w oplach to chyba standard[emoji16]
U mnie jak się zrobiła sieczka w tym peszlu to tylko stop w klapie się cał czas palił i wycieraczka wariowała, ale nie pomyślałbym że takie cuda z całym samochodem mogą się dziać.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85162-meriva-nie-ga%C5%9Bnie-po-wyj%C4%99ciu-kluczyka/#findComment-700566
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam. Dziś miałem taki problem że po przejechaniu 3 km po wyciągnięciu kluczyka silnik pracował i musiałem go zgasić właczeniem biegu bo innej możliwości chyba nie ma.

Jak auto zgasło to włączyłem silnik i już normalnie mogłem wyłączyć.

Po godzinie znów przejechany taki sam dystans i znów to samo czyli brak możliwości wyłączenia silnika.

Po ponownym przejechaniu takiego dystansu już silnik się normalnie wylączał.

 

Po przeczytaniu postów mam rozumieć, że przetarcie kabli od klapy bag. może powodować taki problem?

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85162-meriva-nie-ga%C5%9Bnie-po-wyj%C4%99ciu-kluczyka/#findComment-743141
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności