Skocz do zawartości

Astra h z18xe szarpanie na zimnym wypadanie zapłonów.


Gość michalos

Rekomendowane odpowiedzi

Gość michalos

Mam problem z astrą h,silnik z18xe. Jak postoi całą noc,po odpaleniu przez kilka sekund obroty skacza od 1-1,5 tys obrotów,a potem spadaja na tysiąc i po chwili trzyma juz 800 rpm. Podczas jazdy na benzynie zanim się zagrzeje i przełączy na lpg (przy 60 st) szarpie silnikiem przy obrotach poniżej 4 tys (na wysokich obrotach nie udało mi się szarpania spotkać) I strzela w tłumik przy schodzeniu z obrotów. Im bardziej silnik się nagrzewa,tym bardziej szarpanie zanika,chodź gdy przełączy się na lpg,to w pierwszej fazie bardziej nierówno pracuje i strzela mocniej w wydech przy schodzeniu z obrotów.Po rozgrzaniu auto chodzi normalnie,czasem wręcz wzorowo,lecz często ma spadki mocy( jest wtedy ospały). Dodatkowo przy gwałtownym wciskaniu gazu przy zmianie biegów jak i przyspieszeniu z obrotami poniżej 3 tys,wypadają zapłony,losowo na 2 cylindrach (za każdym razem na innej parze) I dzieje się to wtedy tylko na lpg,na benzynie mi jeszcze się nie zdazyło. Wymieniłem świece,podmieniałem 2 cewki-jedna nowa firmy nty,a druga używany orginał,dzisiaj też odkryłem że kolektor wydechowy jest peknięty w jednym miejscu.Dodatkowo tech 2 zdiagnozował "P0030,obieg ogrzewania czujnika 02-poza wymaganym zakresem(rzad 1,czujnik 1)" sprawdzałem sonde i opór na grzałce na ciepłym i zimnym wynosi 1ohm,w kostce napięcie grzałki wynosi 14,2 V. Czy ten kolektor miałby wpływ na pracę silnika,czy sonda jest uszkodzona? A może miał juz ktoś taki przypadek?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opór powinien być 4-10 Ohma

 

Masz pęknięty kolektor to czego możesz oczekiwać.

Masz uwaloną grzałkę w sondzie to wymień sondę.

Wniosek :

wymień kolektor  i sondę sprawdź czy błędy się będą pokazywać i czy będzie jeździło dobrze i dopiero wtedy jedź do gazownika.

Ale nie partacza tylko do gazownika którego poleca to forum , najbliższego twojego zamieszkania

https://lpg-forum.pl//

 

 

No i ciekawi mnie jak u ciebie po tych strzałach wygląda przepływka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalos

Strzelało w wydech wiec nie wydaje mi sie aby cos sie stało przepływomierzowi.  Co do opornosci,to kupiłem nową sondę ntk,i zaraz po wyjęciu z pudełka zmierzyłem oporność i również pokazuje 1 ohm, także myślałem ze ta stara jest dobra.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2018-12-08_094205.png

 

Przeczytaj dokładnie ten załącznik.

 

Gaz źle wyregulowany może strzelać również i we wdech.

Dla tego proponuję posprawdzać wszystko włącznie z kolektorem ssącym.

Abyś po założeniu nowej ale sprawnej sondy nie pisał że dalej coś nie tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak poza tematem to jest wycinek z jakiejś instrukcji serwisowej czy książki z cyklu "sam naprawiam"? Kolektor ssący i dolot sprawdzałem kilka razy pod kątem lewego powietrza,ale wygląda na to ze wszystko jest ok.

Założyłem kilka dni temu nowy kolektor z katem i sonde ntk. Szarpanie na zimnym silniku znikneło,błędy związane z sondą poznikały. Wypadanie zapłonu jest dalej,ale już tylko i wyłącznie na lpg.Pozatym na benzynie sonda ładnie faluje w całym zakresie,a po przełączeniu na gaz już ma inne wskazania. Po świętach uda mi się załapać na przejrzenie i regulacje lpg. Na zimnym silniku,ciężko odpala i nadal falują obroty przez chwilę,aczkolwiek ostatnio,po tym jak zrobiłem 60 km na benzynie,przy odpalaniu falowanie było minimalne i odpalił bez problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cóż,z gazem narazie nie doszedłem końca,sterownik od lpg,rejestruje brak sygnałów z wtryskiwaczy benzynowych. Cały problem dzieje się przy dynamiczym przyspieszaniu,gdy szybko puszcze sprzęgło po zmianie biegu,wtedy zaczyna się wypadanie zapłonu,wystarczy że odpuszcze na chwile gaz i od nowa,depne-wtedy jest ok. Wymieniane były filtry od lpg,podmieniany sterownik lpg,poprawione połączenia elektryczne. Bede kombinował dalej :/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość michalos

Wymieniłem wtryski od lpg i wypadanie zapłonu znikło :) jeszcze zostało mi tylko instalacje wyregulować i powinien chodzic idealnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności