Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Chciałbym sie dowiedzieć jak znoszą doładowanie Wasze silniki.

Calibrowe też, vectrowe też i inne ze starszych modeli.

Seryjne jest przeważnie na poziomie 0,6 - 0,7 bara.

 

A po co mi to?

Pi to, że mój z-let zmielił 4 bieg w piątej z kolei skrzyni.....

Staram sie ogarnąć o co chodzi.

Bo:

Jeżdżą stare c20let na skrzyniach F20  i jest gitara. I mają po 400KM też.

U mnie F20 wytrzymała jakieś 2 miesiące.

D16 wytrzymała rok.

F16WR wytrzymała 3 dni.

Kurde, momentu za dużo mam czy nie umiem jeździć?

Ale panamery płaczą :)

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/
Udostępnij na innych stronach

Śmieszny A14NET w moim ma śmieszne 140kM i śmieszne 200Nm, ale dmucha 1,2-1,4 bara :D I jest to seria :)

A w temacie: za dużo momentu na dole moim zdaniem... Lub zbyt gwałtownie narasta.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-700999
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest 1,1.

Tłumaczę sobie tym, ze koła się uślizgują(widać na zegarze doładowania) i pech chce, ze na 4 biegu łapią przyczepność i tu pęka najsłabsze ogniwo - tryby.

Dodam, że to nie ściganie, tylko normalna jazda.

Znaczy wyprzedzić z 5 aut :)

Turlam się za jakimś czymś 60km/h , a przed nim jeszcze ze 4 auta, to myślę - wyprzedzę, szybciej będę w domciu.

60 - 4 bieg chyba dobrze dobrałem przełożenie?

Okazuje się że jeszcze to jest "przed wstaniem turbo" i chyba to mi niszczy skrzynie - turbo wstaje gwałtownie - widzę na zegarze, mało wskazóffki nie urwie :)

Muszę zmienić technikę wyprzedzania.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-701000
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ja37 napisał:

60 - 4 bieg chyba dobrze dobrałem przełożenie?

Chyba jednak nie...

 

10 godzin temu, ja37 napisał:

turbo wstaje gwałtownie - wid na zegarze, mało wskazóffki nie urwie :)

 

10 godzin temu, ArKos napisał:

za dużo momentu na dole moim zdaniem... Lub zbyt gwałtownie narasta.

Już wiesz?

 

10 godzin temu, ja37 napisał:

Muszę zmienić technikę wyprzedzania.

I lekko program zmienić, żeby mniej momentu na dole było.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-701005
Udostępnij na innych stronach

Na niskich biegach jeździć. 60 km/h to trójka zwłaszcza jak przyspieszenie ma być. 4 bieg to bym stosował przy 90 km/h a 5 to tak120 a nawet śmiało 140 itd. umnie Sharan TDI dlubniety na 205 koni to 4wbijam przy 80-90 ciągnie tak do 140 zmiana na 5 i ciągnę do 180 i wtedy wrzucam 6 bieg i tu już ile się da czyli jakieś 220-230 km/h. Ale to ostre ciśnienie na autostradzie. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-701009
Udostępnij na innych stronach

Jazda miejska, więc spokojna, to jeżdzę na wyższych biegach, coby na paliwie zaoszczędzić, choć spalanie i tak mam w okolicach 13-14l.

Auto jest lekkie, więc silnik nie odczuwa, przyspiesza chętnie od samego 1000 obrotów, więc nie mam ciśnienia na zmianę biegu na niższy przy wyprzedzaniu :)

 

Ale jednak muszę o tym pamietać :)

 

 

Do czego jest ta czarna plastikowa puszka z podciśnieniami?

Może ona ograniczy uderzenie początkowe?

Bo mam odłączoną.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-701011
Udostępnij na innych stronach

Czarna puszka to akumulator podciśnienia i ma za zadanie utrzymanie zapasu podciśnienia "w razie czego" - chodzi np. o zapewnienie odcięcia turbiny przy przeładowaniu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-701020
Udostępnij na innych stronach

Tu turbo sterowane jest nadciśnieniem. Brak jest tak mocno rozbudowanego systemu sterowania doładowaniem. Mamy gruszkę od niej wężyk do elektrozaworki regulującego dalej wężyk już do wylotu powietrza sprężonego przez turbo. 

 

Staraj się śmigać na wyższych obrotach czyli niskich biegach. 1000 obr to raczej i diesel ma za nisko. Tu bym trzymał się koło 2500-3000 obr. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-701025
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, wesol napisał:

Tu turbo sterowane jest nadciśnieniem.

Wydaje mi się, że jesteś w błędzie, bo DV jest sterowany zaworkiem regulacyjnym biorącym PODCIŚNIENIE - bezpośrednio z dolotu zimnej części turbiny - od strony filtra powietrza, a nie przepustnicy. Tak mi się kojarzy ten silnik.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-701032
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności