ja37 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2018 Witam :) Chciałbym sie dowiedzieć jak znoszą doładowanie Wasze silniki. Calibrowe też, vectrowe też i inne ze starszych modeli. Seryjne jest przeważnie na poziomie 0,6 - 0,7 bara. A po co mi to? Pi to, że mój z-let zmielił 4 bieg w piątej z kolei skrzyni..... Staram sie ogarnąć o co chodzi. Bo: Jeżdżą stare c20let na skrzyniach F20 i jest gitara. I mają po 400KM też. U mnie F20 wytrzymała jakieś 2 miesiące. D16 wytrzymała rok. F16WR wytrzymała 3 dni. Kurde, momentu za dużo mam czy nie umiem jeździć? Ale panamery płaczą :)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2018 Śmieszny A14NET w moim ma śmieszne 140kM i śmieszne 200Nm, ale dmucha 1,2-1,4 bara I jest to seria A w temacie: za dużo momentu na dole moim zdaniem... Lub zbyt gwałtownie narasta.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-700999 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2018 U mnie jest 1,1. Tłumaczę sobie tym, ze koła się uślizgują(widać na zegarze doładowania) i pech chce, ze na 4 biegu łapią przyczepność i tu pęka najsłabsze ogniwo - tryby. Dodam, że to nie ściganie, tylko normalna jazda. Znaczy wyprzedzić z 5 aut :) Turlam się za jakimś czymś 60km/h , a przed nim jeszcze ze 4 auta, to myślę - wyprzedzę, szybciej będę w domciu. 60 - 4 bieg chyba dobrze dobrałem przełożenie? Okazuje się że jeszcze to jest "przed wstaniem turbo" i chyba to mi niszczy skrzynie - turbo wstaje gwałtownie - widzę na zegarze, mało wskazóffki nie urwie :) Muszę zmienić technikę wyprzedzania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-701000 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 10 godzin temu, ja37 napisał: 60 - 4 bieg chyba dobrze dobrałem przełożenie? Chyba jednak nie... 10 godzin temu, ja37 napisał: turbo wstaje gwałtownie - widzę na zegarze, mało wskazóffki nie urwie 10 godzin temu, ArKos napisał: za dużo momentu na dole moim zdaniem... Lub zbyt gwałtownie narasta. Już wiesz? 10 godzin temu, ja37 napisał: Muszę zmienić technikę wyprzedzania. I lekko program zmienić, żeby mniej momentu na dole było.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-701005 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 Na niskich biegach jeździć. 60 km/h to trójka zwłaszcza jak przyspieszenie ma być. 4 bieg to bym stosował przy 90 km/h a 5 to tak120 a nawet śmiało 140 itd. umnie Sharan TDI dlubniety na 205 koni to 4wbijam przy 80-90 ciągnie tak do 140 zmiana na 5 i ciągnę do 180 i wtedy wrzucam 6 bieg i tu już ile się da czyli jakieś 220-230 km/h. Ale to ostre ciśnienie na autostradzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-701009 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 Jazda miejska, więc spokojna, to jeżdzę na wyższych biegach, coby na paliwie zaoszczędzić, choć spalanie i tak mam w okolicach 13-14l. Auto jest lekkie, więc silnik nie odczuwa, przyspiesza chętnie od samego 1000 obrotów, więc nie mam ciśnienia na zmianę biegu na niższy przy wyprzedzaniu :) Ale jednak muszę o tym pamietać :) Do czego jest ta czarna plastikowa puszka z podciśnieniami? Może ona ograniczy uderzenie początkowe? Bo mam odłączoną.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-701011 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 Czarna puszka to akumulator podciśnienia i ma za zadanie utrzymanie zapasu podciśnienia "w razie czego" - chodzi np. o zapewnienie odcięcia turbiny przy przeładowaniu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-701020 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 Tu turbo sterowane jest nadciśnieniem. Brak jest tak mocno rozbudowanego systemu sterowania doładowaniem. Mamy gruszkę od niej wężyk do elektrozaworki regulującego dalej wężyk już do wylotu powietrza sprężonego przez turbo. Staraj się śmigać na wyższych obrotach czyli niskich biegach. 1000 obr to raczej i diesel ma za nisko. Tu bym trzymał się koło 2500-3000 obr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-701025 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 27 minut temu, wesol napisał: Tu turbo sterowane jest nadciśnieniem. Wydaje mi się, że jesteś w błędzie, bo DV jest sterowany zaworkiem regulacyjnym biorącym PODCIŚNIENIE - bezpośrednio z dolotu zimnej części turbiny - od strony filtra powietrza, a nie przepustnicy. Tak mi się kojarzy ten silnik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-701032 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 DV jest sterowany z tego "akumulatora", czyli spod przepustnicy. Gruszka turbo nadciśnieniem z muszli. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85374-do%C5%82adowanie/#findComment-701034 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.