Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ale że co luzów w zawieszeniu nie wykryją? No to chyba jak się do jakiegoś paproka pojdzie co pierwszy raz taki sprzęt używa.

Mówie po swoim doświadczeniu, bo przed świętami walczłem z podobnym problemem tyle że w merivie. Zaczęło się też od niewielkiego drżenia kierowicy, z czasem coraz mocniej, doszły do tego jeszcze dziwne stuki. Na szarpakach wykazało sworznie tuleje tylne wahacza i dodatkowo łączniki stabilizatora. Po wymianie problem z głowy.

W moich stronach za takie sprawdzenie zawieszenia biorą 30zł, więc myśle że warto sprawdzić.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

7 minut temu, Maniek333 napisał:

Ale że co luzów w zawieszeniu nie wykryją? No to chyba jak się do jakiegoś paproka pojdzie co pierwszy raz taki sprzęt używa.

 

Drobnych luzów nie są w stanie wykryć.

Aby je wykryć trzeba odciążyć zawieszenie , czyli dźwignąć auto i każdy element sprawdzać.

Myślisz że będzie im się chciało tak dokładnie sprawdać?

Wątpię.

To są ludzie od czystej roboty.

3 razy jeździłem na ścieżkę do sprawdzenia i nie wykryli luzu.

A luz był jak się okazało na tłoczysku amortyzatora.

I dopiero gdy rozebrałem Macpersona  i chwyciłem za drąg od amortyzatora wyczułem luz .

Więc powiedz mi jak oni bez rozbierania mogli by go znaleźć?

 

 

A w tym przypadku jeżeli tarcza któraś ma bicie to myślisz że zdejmą koło i sprawdzą ją czujnikiem?

Wątpię.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy na sworzniach, łącznikach itp to przede wszystkim sprawdzać nie wzrokowo, tylko organoleptycznie. Ręka na dany sworzeń, końcówkę i ruszamy. W tym przypadku akurat chyba nie ma opcji żeby nie wyczuć luzu. No chyba że ktoś ma skórę grubą jak u słonia.

 

Tarcze też można wstępnie samemu sprawdzić, bez jakiś specjalistycznych urządzeń. Jak takowa będzie miała spore bicie to też prosto to wychwycimy, zaczynając od prostego zakręcenia kołem. Potem można się trochę więcej bawić. 

 

Jak kierownica zachowuje się podczas hamowania? Co czujesz na pedale hamulca, jak go wciskasz - hamowanie z większych prędkości. Wibracje czujesz tylko na kierownicy czy przenoszą się na całe auto? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wczoraj wyeliminowałem same koła które są ok. 

Gumiarz zasugerował że tego typu drgania to raczej coś z tylnym zawieszeniem. 

A jeszcze jedno jak mam 120 km/h i drży a puszczę troche gaz do wyrównania prędkości to drżenie zanika i pojawia się po przyspieszeniu powyżej 95 km/h. 

Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam. 

Jaka coś się zmieni dam znać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i u ciebie może być od luzów w przegubach napędowych (skrzynia i koło) ale i też od półosi.

To już dokładna weryfikacja każdego elementu .

Inaczej to gdybanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalog 

https://opel.7zap.com/pl/car/

Wyszukaj numeru według katalogu i możesz nawet po Vin.

Wpisz do google i nie mów że nie można znaleźć .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super że podałeś jak szukać tyle że niema nowej półośki nigdzie dostępnej w rozsądnej cenie jedynie w Opolu za 2300.

Jak masz jakiś konkret to podżuć. 

A moja Agila 2004 to 1.2 twinport. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wewnętrzny przegób od strony skrzyni ani kompletna półoś niewystępuje. 

Jak ktoś ma info to czekam. 

Jeśli nie to tylko szrot, cena od 50 tylko ile to pojeździ

Pozdro. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności