Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem może ktoś miał podobnie i podpowie. 

W moim opelku na kołach letnich było ok. 

Po zmianie na zimowe przy prędkości 95 do 115 drży kierownica i cały przód autka po przekroczeniu grórnej wartości drżenie zanika, jak również gdy popuszczam gaz. 

Podpowiem że przekładałem koła z tyłu na przód i zmniejszyła się skala drżenia w zakresie prędkości 100 do 110 km/h. 

Jaka może być przyczyna.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 23
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Niestety nie koła były wyważone poraz kolejny u innego gumiarza i efekt pozostał. 

Lecz dziś założyłem letnie na których było ok. 

Później napisze jaki był efekt. 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Maniek333 napisał:

Opony do wywalenia pewnie

A i nie koniecznie - mogą być też i obręcze/ felgi krzywe.

Dlatego ja jeżdżę do kumatego gumiarza który przed wyważeniem koła sprawdza jak koło zachowuje się na maszynie.

Najczęściej nawet nie paczą na koła tylko zakładają ciężarki według wskazań komputera.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety jest kilka rzeczy które mogą odpowiadać za drżenie. Tarcze, przeguby, półosie, łożyska. Jeśli po wyważaniu, zmianie kół nic się nie zmieniło, to zacząłbym od wizualnego sprawdzenia tych elementów. Podnieść auto, pokręcić kołami, zobaczyć czy tarcza nie trze bardziej w pewnym momencie, obejrzeć gumy przegubów (również tych wewnętrznych). Zobaczyć jak wyglądają półosie. Nie wiem czy u ciebie na dłuższej nie ma dodatkowo ciężarku. 

 

A, i bym zapomniał. Oczywiście oczyścić miejsce mocowania koła z wszelkiej rdzy. W szczególności pierścień w około piasty. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sprawdź przy danej prędkości np 100km/h zredukuj z 5 na 4 i zachowaj stałą prędkość i zobacz czy znika drżenie. Auto mi tak latało na wyrobionym przegubie, złap w rękę półoś i sprawdź luzy góra/dół lewo/prawo. Ogólnie też pod względem luzów całe zawieszenie przednie, czy jakaś sprężyna nie jest pęknięta, trzeba od skrzyni aż po śrubę mocującą mc persona i śrubę koła wszystko sprawdzić. Domniemanie na odległość siedząc przed kompem to wyzwanie, nie ma jak to na żywo badać temat. A na odległość to po nitce do kłębka. Ktoś wreszcie trafi z sugestią albo sam znajdziesz, wtedy napisz co się wydarzyło ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli nie masz warunków żeby to sprawdzić samemu to podjedź na stację diagnostyczną na szarpaki. Powinni sprawdzić to za pare złotych [emoji6]

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Maniek333 napisał:

podjedź na stację diagnostyczną na szarpaki.

Daję głowę że na szarpakach nie wykryją.

Takie usterki to albo sam drążąc temat do najmniejszej podkładki , albo mechanik który jest bardzo precyzyjny i będzie mu się chciało szukać.

I oczywiście auto nie stojące na kołach lecz dźwignięte do góry.

I sprawdzanie najdrobniejszego luzu

Breszka i własna ręka.

To są najdokładniejsze czujniki

A jeżeli to nie pomoże to jak pisałem wcześniej mechanik z czujnikiem mikrometrycznym i pomiar bicia tarcz

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez AKSORZ
      Nie wiem jak admiracja potraktuje ten wątek. Z jednej strony pytam o opinie, z drugiej chciałbym podzielić się pewnym doświadczeniem. Otóż dwa lata temu byłem posiadaczem Opla Vectry C z 2003r. Jedną z przypadłości tego auta było to, że z przodu zawieszenia dobiegały pewne „chrupnięcia” w przednim zawieszeniu na podjazdach przy „śpiących policjantach” jak również jadąc prosto na pewnych nierównościach. Problem ten był głównie słyszalny zimą lub w bardziej chłodne poranki. W tej chwili jestem posiadaczem Opla Corsy E z 2017r (1,4 benzyna 90 KM)  i … przypadłość zaczyna być słyszalna. Właściwie pojawiła się już pierwszej zimy 2017r w pierwszym roku od kupna auta z salonu. Nie mogłem w to uwierzyć ale owszem, czasami słyszałem te „chrupnięcia”, które doskonale znałem z VC. Kolejnej zimy 2018/2019 już nieco częściej. Obecnie gdy mamy jeszcze chłodne poranki również zawieszenie z przodu czasem sobie chrupnie. Auto ma najechane 24tyś/km i podchodzę do tego tematu w ten sposób, że to jest chyba kurka wodna urok Opla. Auto jest na tyle nowe, że nie ma najmniejszych luzów czy jakichkolwiek innych usterek (nie licząc biegu pierwszego, który od nowego wchodzi opornie). Przeglądy oczywiście robione regularnie w ASO. Taka historia …

    • Przez Vwrafi
      Witam.

      Kupiłem jakiś czas temu Astrę G Bertone 1.8 ( dokładnie w 2012 roku - przebieg wtedy 122 000km ). Teraz ma 180 000km i nic od chwili zakupu nie robiłem przy zawieszeniu oprócz wymiany końcówki stabilizatorów jakieś 4 lata temu. Auto już nie trzyma się za dobrze na zakrętach, puka, stuka oraz sprzęgło zaczęło się ślizgać. Nadszedł czas na remont i chciałbym kompletnie wymienić całe zawieszenie + oczywiście sprzęgło ( wysprzęglik też ). Mam znajomego pracującego w hurtowni z częściami motoryzacyjnymi i może mi załatwić części ale muszę mu podać dokładnie co chcę ( mogę zalogować się na stronę na jego loginach sprzedawcy i wybrać sobie części ).

      Stąd moje pytanie: Czy ktoś może mi podać kompletną listę części jakie muszę zakupić do zawieszenia mojej Astry G Bertone 1.8 Z18XE oraz do wymiany sprzęgła? Chciałbym też wymienić amortyzatory. Wiadomo, że oprócz np. amortyzatorów trzeba wymienić także poduszki, łożyska do nich i właśnie o taką listę by mi chodziło, żeby później w trakcie naprawy nie jeździć po brakujące części. Zwykłe łożyska koła też chcę wymienić bo już mi piszczą.
    • Przez Defix
      Cześć. Jadąc po 'kocich łbach' coś nawala jakby było luźne, mam tak kilku lat jak użytkuję to cudo techniki  Niedługo po zakupie auta jako pierwsze poszły do wymiany łączniki stabilizatora, potem maglownica, końcówki drążków, łożyska mcpersona i było ciszej, ale dalej coś terkocze. 
      2 lata temu kupiłem gumy stabilizatora, jednak kiedy położyłem się pod auto i zacząłem grzebać, okazało się, że jest na prawdę słabe dojście do śrub tych obejm. I tak zostało. Jest jakiś sposób, żeby wymienić te gumy bez zrzucania sanek? Na kobyłkach to lipna sprawa  Myślę nad wymianą wahaczy, bo tylko one i te gumy nie były wymieniane, ale jak wydam 500zł na nie, a okaże się, że to nie one hałasują...
       
      Bawił się ktoś w to i może coś doradzić?

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.