Skocz do zawartości

Opony całoroczne 225/40/18


Gość agaj666

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

7 godzin temu, agaj666 napisał:

Opony do Rudej. Na takich wyszła z fabryki i na takich ja kupiłem. 

 

Moja Astra też na takich fabrycznie wyszła, ale na zimę mam inny komplet. W moich okolicach zimy raczej bezśnieżne i gdyby nie to że latem jednak wykorzystuję opony letnie w pełni ich możliwości może i sam zastanowiłbym się nad całorocznymi. Ale na tą chwilę, wolę dwa komplety. Tym bardziej, że gdy w zimę wyłazi pełno dziur wygodniej jednak jeździ się na wyższym profilu. 

 

A co do tego co pisałem, chodzi o to że przy tym profilu opony, przy tych felgach i tej mocy, zakładając w dodatku wielosezon to moim zdaniem zyskujesz tylko wygląd auta. Szerokość opony musi strasznie mulić auto, a szerokości tej nie wykorzystasz. Nie wiem jaką tam masz szerokość felgi, ale zastanowiłbym się nad zejściem do 215. Sporo ulżysz autu przy tylko minimalnym naciągu. W dodatku zyskasz komfort przy jeździe w koleinach. Opona znacznie mniej pracuje na boki. Po za tym, nie wiem jak takie walce będą się zachowywały w błocie pośniegowym przy jednak stosunkowo lekkim aucie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę kombinował, dziś Ruda przeszła chrzest bojowy i dała radę jednak z hamowaniem i manewrami trzeba nieco uważać. 225 jednak robi swoje ale błotko ładne rozgarniają. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, agaj666 napisał:

z hamowaniem i manewrami trzeba nieco uważać.

 

W mojej Mery A jest podobnie.

Dopóki trzyma przyczepność to jest ok .

Ale gdy próbowałem się nią bawić jak kiedyś Falicją w kombi na śniegu i zarzucić tyłkiem aby zawrócić to się zdziwiłem

Mery idzie w bok i nie słucha ani kół ani kierownicy.

Od tej pory jestem ostrożniejszy.

Wyprowadzenie jej z poślizgu nie było by łatwe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem.

Ale chodziło mi tylko o to że w razie poślizgu n ie jest wesoło.

U mnie poślizg wywołałem ręcznym.

Wiec się przekonałem .

U ciebie się nie da.

Ale to tak gwoli ostreżenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@agaj666 - trzeba mieć odwagę żeby założyć zeetexy całoroczne i to w takim rozmiarze do mery b :) jak dla mnie idealne zimówki czy całoroczne do tego modelu to max 205 55 16, ale to tylko moje zdanie...

 

ja w ubiegłym roku też przymierzałem się do całorocznych tyle, że do swojej merki a w rozmiarze 185 65 15, ale brakło mi odwagi chyba temu, że mieszkam na Podhalu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy się zgodzicie, ale ja wychodzę z założenia, że na zimę im węziej tym lepiej, a na lato szeeeeerrooooookooo :)

 

I to się sprawdza u mnie, węższa opona łatwiej sie wgryzie w śnieg, błoto pośniegowe a i czasem w lód.

 

Kiedyś dawno przy CB 1,4 miałem zimówki szerokości 145, to dopiero gryzło zimę :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności