Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Posiadam astrę g z16xe i mam parę problemów. Może zacznę od silnika a dokładniej chodzi mi o zapieczone pierścienie. Słyszałem o metodzie z nafta może jest ktoś kto to próbował i jaka ta nafta ma być. Pomiar kompresji wykazał od 1 cylindra 15. 15. 14,5. 12. Po zalaniu na tłoki po 5ml oleju ciśnienie wskoczyło na 17bar i tu moje pytanie martwić się tym czy próbować z nafta. Druga sprawa dotyczy egr miałem założony zacięty w pozycji zamkniętej żadnych błędów auto jeździło normalnie znalazłem w bagażniku nowy zawór i po zamontowaniu na jałowych obrotach strasznie falują od 500 do 1000rmp i czy ta niska kompresja może mieć na to wpływ lub nieszczelny wydech tuż za katalizatorem na łączeniu z tłumikiem środkowym? Z góry dziękuję za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85701-astra-g-niska-kompresja-problem-z-egr/
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, D4ko733 napisał:

wskoczyło na 17bar

 

Nawet na tym co miał 12?

Pomiar kompresji był robiony z próbą olejową?

 

 

18 godzin temu, D4ko733 napisał:

strasznie falują od 500 do 1000rmp

 

ERG masz szczelnie przykręcony?

Przepustnica nie ciągnie lewego powietrza?

Przepustnica wyczyszczona?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85701-astra-g-niska-kompresja-problem-z-egr/#findComment-703254
Udostępnij na innych stronach

Tak nawet na tym co było 12 przy próbie olejowej wskoczyło na 17bar. Egr szczelny przepustnica też czysta i nie bierze lewego powietrza. Te falowanie nie występuje zawsze przeważnie na rozgrzanym silniku czasami stoją obroty normalnie i po chwili zaczyna falowac. Stało się tak po założeniu nowego egra stary zaślepiony było wszystko dobrze chyba że wrócić do starego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85701-astra-g-niska-kompresja-problem-z-egr/#findComment-703260
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, D4ko733 napisał:

Tak nawet na tym co było 12 przy próbie olejowej wskoczyło na 17bar.

12 to normalne ciśnienie.

15 to zanagarowane tłoki

Ogólnie różnica ciśnień powinna być ok 10%

 

21 godzin temu, D4ko733 napisał:

Stało się tak po założeniu nowego egra

 

Błędy skasowane?

EGR w parametrach pracy pracuje dobrze?

Czyli zamknięty na wolnych?

Zamiast kombinować z EGR lepiej jedź na Techa aby go ,,wyprogramować,,

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85701-astra-g-niska-kompresja-problem-z-egr/#findComment-703274
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, adam1954 napisał:

Ogólnie różnica ciśnień powinna być ok 10%

 

Adaś - do 10% :)

A przeważnie 1 bar w benzynach.

Turbobenzyna dopuszcza 25%

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85701-astra-g-niska-kompresja-problem-z-egr/#findComment-703280
Udostępnij na innych stronach

Czyli EGR najlepiej wywalic? Bo jak założę stary nie działający i podepne to nie wykazuje błędów a auto jeździ idealnie. A co do ciśnienia właśnie wszyscy mówią że od 17bar do minus 10% w tych silnikach druga sprawa silnik pali sporo oleju czyli próba olejowo wychodzi że pierścienie puszczają chyba że się mylę. A co do nafty oświetleniowa będzie dobra do rozpuszczenia nagaru?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85701-astra-g-niska-kompresja-problem-z-egr/#findComment-703282
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ja37 napisał:

Adaś - do 10% :)

 

 

Tak źle się wyraziłem:D

 

6 godzin temu, D4ko733 napisał:

Czyli EGR najlepiej wywalic?

 

EGR zostaje na swoim miejscu ,tylko zostaje usunięte w sterowniku jego odczytywanie.

I po problemie.

 

 

Moim zdaniem źle mówią.

Masz w tym silniku stopień sprężania 10.5:1

A to jest 13 bar.

Czyli tylko na tym cylindrze masz dobre ciśnienie.

Podwyższone 15 bar świadczy o dużej ilości nagaru na pozostałych

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85701-astra-g-niska-kompresja-problem-z-egr/#findComment-703283
Udostępnij na innych stronach

Albo uszczelniacze zaworów, albo zapieczone pierścienie olejowe.

Odmą raczej nie wrzuca, bo kompresja trzyma.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85701-astra-g-niska-kompresja-problem-z-egr/#findComment-703287
Udostępnij na innych stronach

Nafta świetlna w ilości ok 10-20ml na cylinder.

Można również użyć środka do czyszczenia EGR/gaźnika itp.

Temat opisany w tematach ogólnie mechanicznych (poza modelowych).

Ja stosuje dodatkowo płukankę silnika co wymianę oleju.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85701-astra-g-niska-kompresja-problem-z-egr/#findComment-703293
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności