Skocz do zawartości

Astra g niska kompresja problem z egr


Gość D4ko733

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Posiadam astrę g z16xe i mam parę problemów. Może zacznę od silnika a dokładniej chodzi mi o zapieczone pierścienie. Słyszałem o metodzie z nafta może jest ktoś kto to próbował i jaka ta nafta ma być. Pomiar kompresji wykazał od 1 cylindra 15. 15. 14,5. 12. Po zalaniu na tłoki po 5ml oleju ciśnienie wskoczyło na 17bar i tu moje pytanie martwić się tym czy próbować z nafta. Druga sprawa dotyczy egr miałem założony zacięty w pozycji zamkniętej żadnych błędów auto jeździło normalnie znalazłem w bagażniku nowy zawór i po zamontowaniu na jałowych obrotach strasznie falują od 500 do 1000rmp i czy ta niska kompresja może mieć na to wpływ lub nieszczelny wydech tuż za katalizatorem na łączeniu z tłumikiem środkowym? Z góry dziękuję za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, D4ko733 napisał:

wskoczyło na 17bar

 

Nawet na tym co miał 12?

Pomiar kompresji był robiony z próbą olejową?

 

 

18 godzin temu, D4ko733 napisał:

strasznie falują od 500 do 1000rmp

 

ERG masz szczelnie przykręcony?

Przepustnica nie ciągnie lewego powietrza?

Przepustnica wyczyszczona?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nawet na tym co było 12 przy próbie olejowej wskoczyło na 17bar. Egr szczelny przepustnica też czysta i nie bierze lewego powietrza. Te falowanie nie występuje zawsze przeważnie na rozgrzanym silniku czasami stoją obroty normalnie i po chwili zaczyna falowac. Stało się tak po założeniu nowego egra stary zaślepiony było wszystko dobrze chyba że wrócić do starego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, D4ko733 napisał:

Tak nawet na tym co było 12 przy próbie olejowej wskoczyło na 17bar.

12 to normalne ciśnienie.

15 to zanagarowane tłoki

Ogólnie różnica ciśnień powinna być ok 10%

 

21 godzin temu, D4ko733 napisał:

Stało się tak po założeniu nowego egra

 

Błędy skasowane?

EGR w parametrach pracy pracuje dobrze?

Czyli zamknięty na wolnych?

Zamiast kombinować z EGR lepiej jedź na Techa aby go ,,wyprogramować,,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, adam1954 napisał:

Ogólnie różnica ciśnień powinna być ok 10%

 

Adaś - do 10% :)

A przeważnie 1 bar w benzynach.

Turbobenzyna dopuszcza 25%

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli EGR najlepiej wywalic? Bo jak założę stary nie działający i podepne to nie wykazuje błędów a auto jeździ idealnie. A co do ciśnienia właśnie wszyscy mówią że od 17bar do minus 10% w tych silnikach druga sprawa silnik pali sporo oleju czyli próba olejowo wychodzi że pierścienie puszczają chyba że się mylę. A co do nafty oświetleniowa będzie dobra do rozpuszczenia nagaru?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ja37 napisał:

Adaś - do 10% :)

 

 

Tak źle się wyraziłem:D

 

6 godzin temu, D4ko733 napisał:

Czyli EGR najlepiej wywalic?

 

EGR zostaje na swoim miejscu ,tylko zostaje usunięte w sterowniku jego odczytywanie.

I po problemie.

 

 

Moim zdaniem źle mówią.

Masz w tym silniku stopień sprężania 10.5:1

A to jest 13 bar.

Czyli tylko na tym cylindrze masz dobre ciśnienie.

Podwyższone 15 bar świadczy o dużej ilości nagaru na pozostałych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nafta świetlna w ilości ok 10-20ml na cylinder.

Można również użyć środka do czyszczenia EGR/gaźnika itp.

Temat opisany w tematach ogólnie mechanicznych (poza modelowych).

Ja stosuje dodatkowo płukankę silnika co wymianę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności