Gość omega Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 Witam. Sprawa dotyczy vectry c 2003r. silnik 2.0 dti 100KM. Chciał bym zrobić remont silnika bo kompresja słaba-1cyl.24bar reszta ok.25 bar. . Mechanik u którego byłem mówi że remont mija się z celem,i jego zdaniem lepiej kupić używany silnik. Tylko że ja nie chcę używki bo wg.mnie kupo używanego silnika to ryzyko a autem chcę pojeździć tak ze 4 może max 5 lat... . Na dzień dzisiejszy mam uzbierane ok.2tys. tylko czy w tej kwocie uda mi się zrobić remont?. Wymiana pierścieni i ew.remont głowicy starczy? Czy może jak remont to od razu całość,czyli szlif,nowe tłoki i pierscienie i zrobienie głowicy oraz ew.szlif wału? W ub.roku zrobiłem zawieszenie(bo auto nie przeszło przeglądu) i te cholerne ksenony co oświetlały klosz też były w regeneracji... . Tak że złomowanie tego auta trochę mija się z celem ... Jakie są koszta remontu tego silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 U ciebie kompresja powinna być 23 bara. Różnica może być w granicach 10 % więc co chcesz remontować? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/#findComment-703389 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 Wg.auto-krak kompresja tego silnika ma być 25-28 bar. Chce go remontować bo nie ma mocy. Silnik dmucha powietrzem z 1wszego cylindra. Nie są to spaliny a powietrze. A że dmucha z pierwszego cylindra to wiem bo zdjąłem kopułkę dolotu z EGR odpaliłem silnik i było wiadomo z którego gara dmucha. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/#findComment-703392 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 Dla tego silnika stopień sprężania jest 18.5:1 Czyli przeliczając na kompresję wychodzi 23 bara. Bo według wzoru 18.5 x 0.125 = 2, 31MPa A to jest 23 bara. https://www.jednostek-miary.info/przelicznik-jednostek.php?typ=cisnienia Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/#findComment-703394 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 No to nieźle mnie poratowałeś dzięki Adminie :) Wychodzi na to że powodem braku mocy jest jednak to dmuchanie z dolotu... Rozrząd był i jest ustawiony dobrze-mam blokady... Tylko co z tą głowicą? Nie jestem mechanikiem ale jak dmucha powietrze to by wskazywało na uszkodzony zawór dolotowy-w tym wypadku 1 cylinder. Ale kompresja jest... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/#findComment-703402 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 12 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2019 W dniu 11.02.2019 o 23:39, omega napisał: No to nieźle mnie poratowałeś dzięki Adminie Rozwiń Taką ja mam wiedzę. Ktoś może powiedzieć że się mylę. Kompresję warto zmierzyć dwukrotnie. Na sucho i z próbą olejową. Wtedy widać czy wina jest po stronie pierścieni czy zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/#findComment-703414 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 12 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2019 Z próbą olejową chyba ciśnienie min.wzrosło ale na 100% nie była to duża różnica. W ub.roku od wymiany do wymiany nie dolałem oliwy ... . Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/#findComment-703423 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 W dniu 11.02.2019 o 21:13, omega napisał: Silnik dmucha powietrzem z 1wszego cylindra. Rozwiń Dmucha powietrzem w którym miejscu? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/#findComment-703427 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 W dniu 13.02.2019 o 07:32, adam1954 napisał: Dmucha powietrzem w którym miejscu? Rozwiń Zrobiłem tak. Zdemontowałem dolot Założyłem przewody paliwowe i odpaliłem silnik Powietrze dmuchało z kanału dolotowego z 1wszego cylindra. Karteczkę z pomiarami też znalazłem . Po próbie olejowej ciś.w cylindrze 1 wzrosło o ok.4bar. Na cyl.2/3/4 wzrosło o ok 0,5bar. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/#findComment-703429 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 To wychodzi że masz pierścienie do roboty na 1 cyl Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/#findComment-703430 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.