Skocz do zawartości

pytanie o remont silnika 2.0 DTI


Gość omega

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Sprawa dotyczy vectry c 2003r. silnik 2.0 dti 100KM.

 

Chciał bym zrobić remont silnika bo kompresja słaba-1cyl.24bar reszta ok.25 bar. .

Mechanik u którego byłem mówi że remont mija się z celem,i jego zdaniem lepiej kupić używany silnik.

Tylko że ja nie chcę używki bo wg.mnie kupo używanego silnika to ryzyko a autem chcę pojeździć tak ze 4 może max 5 lat... .

Na dzień dzisiejszy mam uzbierane ok.2tys. tylko czy w tej kwocie uda mi się zrobić remont?.

Wymiana pierścieni i ew.remont głowicy starczy?

Czy może jak remont to od razu całość,czyli szlif,nowe tłoki i pierscienie i zrobienie głowicy oraz ew.szlif wału?

 

W ub.roku zrobiłem zawieszenie(bo auto nie przeszło przeglądu) i te cholerne ksenony co oświetlały klosz też były w regeneracji... .

Tak że złomowanie tego auta trochę mija się z celem ...

Jakie są koszta remontu tego silnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wg.auto-krak kompresja tego silnika ma być 25-28 bar.

 

Chce go remontować bo nie ma mocy.

Silnik dmucha powietrzem z 1wszego cylindra.

Nie są to spaliny a powietrze.

A że dmucha z pierwszego cylindra to wiem bo zdjąłem  kopułkę dolotu z EGR odpaliłem silnik i było wiadomo z którego gara dmucha.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego silnika stopień sprężania jest 18.5:1

Czyli przeliczając na kompresję wychodzi 23 bara.

Bo według wzoru 18.5 x 0.125 = 2, 31MPa

A to jest 23 bara.

 

https://www.jednostek-miary.info/przelicznik-jednostek.php?typ=cisnienia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nieźle mnie poratowałeś dzięki Adminie :)

 

Wychodzi na to że powodem braku mocy jest jednak to dmuchanie z dolotu...

Rozrząd był i jest ustawiony dobrze-mam blokady...

Tylko co z tą głowicą?

Nie jestem mechanikiem ale jak dmucha powietrze to by wskazywało na uszkodzony zawór dolotowy-w tym wypadku 1 cylinder.

Ale kompresja jest...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, omega napisał:

No to nieźle mnie poratowałeś dzięki Adminie :)

 

Taką ja mam wiedzę.

Ktoś może powiedzieć że się mylę.

 

Kompresję warto zmierzyć dwukrotnie.

Na sucho i z próbą olejową.

Wtedy widać czy wina jest po stronie pierścieni  czy zaworów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z próbą olejową chyba ciśnienie min.wzrosło ale na 100% nie była to duża różnica.

W ub.roku od wymiany do wymiany nie dolałem oliwy ... .

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, adam1954 napisał:

 

 

Dmucha powietrzem w którym miejscu?

 

Zrobiłem tak.

Zdemontowałem dolot

Założyłem przewody paliwowe i odpaliłem silnik

Powietrze dmuchało z kanału dolotowego z 1wszego cylindra.

 

Karteczkę z pomiarami też znalazłem .

Po próbie olejowej ciś.w cylindrze 1 wzrosło o ok.4bar.

Na cyl.2/3/4 wzrosło o ok 0,5bar.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności