Gość omega Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 Witam. Sprawa dotyczy vectry c 2003r. silnik 2.0 dti 100KM. Chciał bym zrobić remont silnika bo kompresja słaba-1cyl.24bar reszta ok.25 bar. . Mechanik u którego byłem mówi że remont mija się z celem,i jego zdaniem lepiej kupić używany silnik. Tylko że ja nie chcę używki bo wg.mnie kupo używanego silnika to ryzyko a autem chcę pojeździć tak ze 4 może max 5 lat... . Na dzień dzisiejszy mam uzbierane ok.2tys. tylko czy w tej kwocie uda mi się zrobić remont?. Wymiana pierścieni i ew.remont głowicy starczy? Czy może jak remont to od razu całość,czyli szlif,nowe tłoki i pierscienie i zrobienie głowicy oraz ew.szlif wału? W ub.roku zrobiłem zawieszenie(bo auto nie przeszło przeglądu) i te cholerne ksenony co oświetlały klosz też były w regeneracji... . Tak że złomowanie tego auta trochę mija się z celem ... Jakie są koszta remontu tego silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 U ciebie kompresja powinna być 23 bara. Różnica może być w granicach 10 % więc co chcesz remontować?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 Wg.auto-krak kompresja tego silnika ma być 25-28 bar. Chce go remontować bo nie ma mocy. Silnik dmucha powietrzem z 1wszego cylindra. Nie są to spaliny a powietrze. A że dmucha z pierwszego cylindra to wiem bo zdjąłem kopułkę dolotu z EGR odpaliłem silnik i było wiadomo z którego gara dmucha.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 Dla tego silnika stopień sprężania jest 18.5:1 Czyli przeliczając na kompresję wychodzi 23 bara. Bo według wzoru 18.5 x 0.125 = 2, 31MPa A to jest 23 bara. https://www.jednostek-miary.info/przelicznik-jednostek.php?typ=cisnienia   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 No to nieźle mnie poratowałeś dzięki Adminie :) Wychodzi na to że powodem braku mocy jest jednak to dmuchanie z dolotu... Rozrząd był i jest ustawiony dobrze-mam blokady... Tylko co z tą głowicą? Nie jestem mechanikiem ale jak dmucha powietrze to by wskazywało na uszkodzony zawór dolotowy-w tym wypadku 1 cylinder. Ale kompresja jest...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 12 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2019 18 godzin temu, omega napisał: No to nieźle mnie poratowałeś dzięki Adminie Taką ja mam wiedzę. Ktoś może powiedzieć że się mylę. Kompresję warto zmierzyć dwukrotnie. Na sucho i z próbą olejową. Wtedy widać czy wina jest po stronie pierścieni czy zaworów.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 12 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2019 Z próbą olejową chyba ciśnienie min.wzrosło ale na 100% nie była to duża różnica. W ub.roku od wymiany do wymiany nie dolałem oliwy ... .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 W dniu 11.02.2019 o 22:13, omega napisał: Silnik dmucha powietrzem z 1wszego cylindra. Dmucha powietrzem w którym miejscu?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 27 minut temu, adam1954 napisał: Dmucha powietrzem w którym miejscu? Zrobiłem tak. Zdemontowałem dolot Założyłem przewody paliwowe i odpaliłem silnik Powietrze dmuchało z kanału dolotowego z 1wszego cylindra. Karteczkę z pomiarami też znalazłem . Po próbie olejowej ciś.w cylindrze 1 wzrosło o ok.4bar. Na cyl.2/3/4 wzrosło o ok 0,5bar.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 To wychodzi że masz pierścienie do roboty na 1 cyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.