Skocz do zawartości

pytanie o remont silnika 2.0 DTI


Gość omega

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem wiele razy że nie bawimy się pedałem gazu podczas zapisywania danych. Masz na jedynce lub dwójce tylko sprawić by auto jechało powiedzmy 15-20 km/h i wtedy zapiąć 4 lub 5 biegu odrazu, puścić sprzęgło i wcisnąć pedał gazu w podłogę. Tak trzymać, zapisywać dane aż się auto rozpędzi. Pik doładowania nawet 3 barowy na ułamek sekundy nic nie znaczy. 

Przeplywki z zamiennika dość często mają wskazania podwyższone niż na ori sprawnej. Przez to przelewają paliwem w dolnym zakresie obrotowym dając oczewiscie wrażenie większego kopa ale zasyfiaja turbinę itd oraz dużego Batorego z wydechu. Jednym słowem nic dobrego. Ten sam efekt jest jak rozwiercisz przeplywke by powietrze przepływające miało większy flow na element pomiarowy.  Są skróty klawiszowe na windowsa by ten nagrywał nawet filmik z pulpitu więc możesz nawet tak rejestrować dane. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zrobiłem test tak jak pisałeś.

4bieg i but.

Kąty wtrysku i masa paliwa pokryły się.

Spadło natomiast doładowanie z 0.99bar a jak but to 0.96bat. .

Dodam że jak robiłem ten test to brat jechał za mną drugim autem i powiedział że vectra w pewnym momencie mocno zaczęła kopcić na czarno .

Sprawdziłem jeszcze raz dolot.

Ale tym razem nie że zatykam dolot i silnik gaśnie-tylko na metalową rurę od turbo dałem dętkę i pompowałem...ciśnienie wzrastało .

Psikałem dolot pianą brak bąbelków a i ciśnienie po ok.30min nie spadło(Napompowałem do 1.2bar i tak się trzymało).

Czystym przypadkiem spostrzegłem że trzpień od EGR jest jakoś dziwnie usyfiony jak by kuż i piasek.

Tulejka pod EGR też brudna.

A dolot czysty.

Wyczyściłem w środku tulejkę oraz trzpień EGR zrobiłem ok.120km kontrola i znowu jak by kurz i piasek osadził się na trzpieniu EGR i tulejce.

Zdemontowałem kol.wydechowy razem z turbo i na kanale doprowadzającym spaliny do EGR też był kurz i w dotyku jak by piasek.

 

Z kąt to się tam wzięło przecież tam nie powinno być żadnego syfu-nie licząc syfu ze spalin.

Aha pozostałe 4 kanały wydechowe były całe tłuste od sadzy.

 

Głowice remontowałem jakoś 2tyś.km temu turbo też było robione.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z VKP

Cytat

leniwe wkrecanie się na obroty -to brak powietrza przez usterke WG ,nieszczelność dolotu ,walnieta przepływka która zaniża objetość powietrza zasysanego przez Turbo lub prozaiczne zabrudzenie filtra paliwa skutecznie blokujące jego przepływ w wymaganej ilości.

U mnie filtr paliwa i powietrza wymieniony.

Szczelność dolotu sprawdzana zarówno zatykając dolot jak i wdmuchując powietrze.Dolot szczelny.

Usterka WG,wykluczam,bo podpinałem podciśnienie pod gruszkę a dodatkowo dołożyłem spręzynę by było max.zamknięte. Wywala p1125 przy ok.3tyś rmp.

Przepływka...mam ich 5 albo 6 szt. i na każdej brak mocy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, omega napisał:

Przepływka...mam ich 5 albo 6 szt. i na każdej brak mocy.

Chcesz jeszcze ze 3 do kolekcji?

 

Nie ważne, ile ich masz, ważne co taki element pokazuje podczas pracy na swoim stanowisku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ja37 napisał:

 

Skoro puszcza kopciucha to przeplywka nie ogranicza podlania paliwem. Albo wtrysk paliwa jest w niewłaściwym momencie albo powietrza mało. Doładowanie na poziomie 1900-1960 mbara jest dla dth prawidłowe.  Albo źle rozpyla paliwo, niskie ciśnienie otwarcia wtrysków abo niewłaściwy moment otwarcia mi to wygląda w tym aucie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wesol ... sumie co mi szkodzi wyjmę wtryski i dam do sprawdzenia(25zł/szt.bosch servis to chyba nie majątek?).

Myślę że max.godzina roboty i wtryski wyjęte.

 

A co do przepływki to macie może jakąś apkę typu oscyloskop by sprawdzić przepływkę?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, omega napisał:

A co do przepływki to macie może jakąś apkę typu oscyloskop by sprawdzić przepływkę?

 

Czytanie forum cię nie interesuje?

https://forum.opel24.com/topic/83023-opcom-podsumowanie-procesu-diagnostyki-tym-interfejsem/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w 2.0 raczej tak szybko wtrysków nie wyszarpiesz z głowicy. Przeplywke to zawsze można zmistkowac, podać napięcie na linie zwrotnej i nie będzie ciąć dawki paliwowej. Ale tak jak Grześ raczej nie tu jest problem. Niskie wartości będą na przepływie jak turbo nie pompują albo słaby przedmuch na głowicy bo tam żeby powietrze weszło do komory to muszą spaliny wpierw wyjść.  Czyli jeśli zawory się nie otwierają za dobrze czy przypchany wydech to maf będzie mieć niskie wskazania. Tak samo jak jest dziurka na rurze za przeplywka. Dziurka taka jak kuna by pogryzła.  Itd itd. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności