Skocz do zawartości

pytanie o remont silnika 2.0 DTI


Gość omega

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio bawiłem się tak z Polówką.

Na wałku uszczelniacz r=zrobił rowek.

2 razy skracałem i dalej lało.

Założyłem węższy i od 3 miesięcy jest sucho.

Ale rowek był spory.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

33 minuty temu, ja37 napisał:

 

 

Ale najpierw trzeba sprawdzić, czy nie ma nadciśnienia w skrzyni korbowej.

 

 

Możesz dokładniej opisać jak sprawdzić to nadciśnienie?.

 

24 minuty temu, adam1954 napisał:

Ostatnio bawiłem się tak z Polówką.

Na wałku uszczelniacz r=zrobił rowek.

2 razy skracałem i dalej lało.

Założyłem węższy i od 3 miesięcy jest sucho.

Ale rowek był spory.

Ojj ja mam na blacie chyba 430 tys. (realnie bóg jeden wie)więc rowek może być u mnie spory .... .

Jakie wymiary ma ten uszczelniacz?

Jakiej firmy polecacie?

 

Bo przed chwilą zrobiłem test,że zdjąłem wąż łączący odmę z dolotem i go zaślepiłem-odmę zostawiłem otwartą.Silnik ku mojemu zdziwieniu lepiej reagował na pedał gazu.Autem nie wyjechałem z garażu bo zaświecił się check .Wydaje mi się że ten nieszczelny uszczelniacz też może w jakimś stopniu zamulać auto.Jak go wymienię to napiszę efekty.

 

Edytowane przez omega

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak u siebie wojowałem, to najlepiej sie sprawdziły Erlinga, corteco było beee.

Nadciśnienie.

Wyjąć bagnet i zamiast zamontować rurkę ukształtowaną jak rurka w balonie jak wino sie robi.

Ciut wody i odpalić.

jak wywali wodę na zewnątrz, to szukać czegoś zapchanego, jak różnica poziomów bedzie ok 2cm i mniej, to jest ok.

Bieg jałowy oczywiście.

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kupiłem simer jak przyjdzie to wymieniam.

Sprawdziłem też odmę,wężyk zwinięty w balon a woda bardziej drżała niż się przesuwała.Skoro woda nie wyleciała to odma chyba jest sprawna.

 

Aleee...

Kupiłem jeszcze kabel do diagnostyki-nie umie tego co prawda w 100% używać ale umie czytać ...

Dla testu dałem emulator EGR.

Odma podłączona

Silnik odpalony ciś.doładowania 0.98 bar.

Dodaję gazu ok.1200rpm ciś doładowania 0.97 bar.

Dodaję gazu ok.1400rpm ciś doładowanie 0.99 bar.

 

Zaślepiam wężyk wlotu odmy do turbo

 

na jałowym ciś doładowania 0.98 bar.

dodaję gazu ok 1050rpm ciś doładowania skacze po między 0.99-1.00 bar.

przy 2000rpm ciś doładowania ok.1.20 bar

Po zaślepieniu wlotu odmy turbo na postoju szybciej wstawało,niestety ciągle wywalało p405

Czyli dolot szczelny a czujnik doładowania sprawny.

 

W czasie jazdy z ominiętym EZ od turbo przy ok.3000rpm wywaliło p1125 a turbo pompowało ok.1.4 bar. gdzie wymagane było chyba 1.85bar?

Czyli wywaliło przeładowanie po mimo że turbo słabo pompuje?

 

Kąty wtrysku się pokrywają nie chcę skłamać ale na postoju było chyba 4.7* wymagany i rzeczywisty.

 

Masa paliwa-i tu chyba jest problem-wymagana masa paliwa skakała po między 7 a 8 mg.suw a rzeczywista masa paliwa była w granicach 5 a 6 mg.suw

 

Początek dostawy(cokolwiek to jest?) ok.20.5 *  a gdzieś czytałem że powinno być ok 19*

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co można wywnioskować jak się bawisz pedałem gazu. Odczyty robi się na jałowych jako statyczne i drugie to dynamiczne z wbitym biegiem np 4 lub piątym tak by silnik był obciążony i z niskich obrotów z takim biegiem zapiętym przyspieszasz z gazem wciśniętym w podłogę na maxa. Nie na pół nie na 3/4 tylko na maxa w podłogę aż silnik osiągnie obroty powiedzmy 3700 lub więcej. Czyli zapisujemy dane do pliku jak silnik przyspiesza od 1500 obr tak do tych 3700. Na postoju tego nie wykonamy bo wciśnięcie pedału gazu do podłogi to z jałowych jakieś pół sekundy i mamy te 4000 obr a pod obciążeniem 4 biegu to będzie trwało jakieś 30 sekund. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumie,tylko że ja op-com kupiłem w czwartek i nie umie go w 100% używać jeszcze.

Jak bym zrobił filmik parametrów w czasie jazdy np.3 bieg i but to był byś w wstanie coś więcej powiedzieć?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności