Skocz do zawartości

pytanie o remont silnika 2.0 DTI


Gość omega

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdziłbym sam napinacz. On musi sprężynować i pchając ślizg napinać łańcuch. Ostatnio jak robiłem ten silnik, to palcami napinacz udało mi się wkręcić prawie do końca - może pod nakrętką zostało ze 2mm. Dokręciłem kluczem i łańcuch napięty jak struna.

Sam łańcuch może być już wyciągnięty albo koła zjechane. Trzeba zweryfikować dokładnie. No chyba, że złamany ślizg jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Silnik pali ale jest problem-przedostaje mi się olej silnikowy do paliwa i to w sporej ilości

Przepuszczam że oliwa znika w tempie ok.1L/30sek. .

Zanim się połapałem (szukając usterki) to dolałem ok.8L oliwy 10W40

 

Głowica po remoncie,uszczalniacze na trawersach nowe.

Spostrzegłem też,że po zgaszeniu silnika pojawia się "bul bul bul" tak jak by olej silnikowy gdzieś przeleciał.

 

Głowica źle zrobiona czy uszczelniacze +podkładki pod wtryski do wymiany?

 

 

Aha silnik się zapowietrza.

 

Odpaliłem też D3wz (przerobione na ogrz.post.) kopci niemiłosiernie na niebiesko,momentami wręcz kapało olejem silnikowym z rurki wydechowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem usterkę-nieszczelne uszczelniacze trawersów.Wszystkie 4 były nowe a jednak nieszczelne.

 

Teraz pozostaje jeszcze zwalczyć "pospolity" błąd P400(5)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze wymienione ale silnik pracuje nierówno i nie ma mocy.

 

Auto holowałem do mechanika na pomiar kompresji(celowo by silnik był max.zimny) i o dziwo wyszło 31,5-32bar !

Auto zaholowaliśmy do innego mechanika pomiar kompresji i ten sam wynik!

Jakim cudem wyszło 31,5-32 bar skoro producent przewidział max 28bar? .

Silnik odpala zaj* dosłownie "cyk" i pali.

Dosłownie pali jak benzyna aż sam się dziwie że diesel potrafi tak odpalić.

 

Tylko dziwi mnie ten brak mocy...

Edytowane przez omega

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, wesol napisał:

Kompresja jest okej. Problem jest paliwowy. 

 

I to wyklucza EGR?

EGR ma wpływ na kompresję?

 

 

W dniu 25.03.2019 o 22:06, omega napisał:

Teraz pozostaje jeszcze zwalczyć "pospolity" błąd P400(5)

A ten błąd o którym pisał kolega jest od paliwa?

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adam1954 napisał:

Brak mocy .

A błąd EGR zlikwidowałeś?

Sprawdziłeś programem jak pracuje podczas jazdy?

Tak,zlikwidowałem.

Problemem była przepływka bo wartość powietrza stała sztywno 3500mg/suw.

Przepływkę dałem inną ,na postoju jest ok.450mg/suw i po chwili spada(praca EGR).

Turbo wstaje przy 1400rpm przy ok.3000rpm.wywaliło mi p1125(ominięcie EZ od turbo),mocy nie przybyło więc nie to jest problemem.

 

Mam wątpliwości co do wtrysków bo jak dawałem głowicę do roboty to nie wyjmowałem wtrysków(nie mam klucza) a jak odbierałem głowicę to wtryski były wyjęte.

Rozrząd wykluczam bo składałem na blokady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za głupie pytanie,ale jak sprawdzić(po za maszyną) czy wtryski są ok?

W ursusie to wiem że był jakiś głos "dzyn dzyn" albo stukot -nie pamiętam ale coś było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności