Skocz do zawartości

pytanie o remont silnika 2.0 DTI


Gość omega

Rekomendowane odpowiedzi

Zimmer dałem nowy i nie wbiłem go do końca.

Poprawy w mocy dalej nie ma,ale...jak dmucham w odmę to czuję opór powietrza i gdzieś jeszcze powietrze ledwo ledwo syczy.Jak zatkam dolot zaraz za filtrem powietrza to silnik się dusi,ale nie zgaśnie.Tak że poprawa jakaś jest.

Przez przypadek zapomniałem założyć węża na obudowę filtra powietrza i jak przyśpieszałem-tak przy ok.1500rpm było słychać syczenie powietrza-nie gwizd a syczenie.Jak poprawiłem tę rurę i założyłem ją na filtr to syczenie znikło.Dlaczego tak jest?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

IMG_20190714_193824.jpg.253021e62bec038837716bcaf311dfba.jpg

 

przeglądając zdjęcia natknąłem się na ...Czyż by ktoś kiedyś grzebał przy pompie i z tąd ten znak na kole pompy?

Jak ustawię tę pompę nie na blokadę a na znak co ktoś zrobił,to przyspieszę zapłon/kąt wtrysku i jest szansa że silnik odzyska moc?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

pojeździłem trochę z podpiętym lapkiem i widzę że turbo ładuje max.1.9bar a żądane to 1.93bar więc ok. .Po ominięciu EZ turbo ciśnienie ładowania dochodziło do 2.2 bar.

Kąt wtrysku w czasie normalnej jazdy wynosił ok.4.7*  a przy bucie 15* .Masa paliwa od 7 do 15mg/suw.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jakbyś mi mówił że masz wzrostu około 1.9 m. Raczej podaje się dokładnie i w pewnym zakresie obrotowym. Czyli ile wynosi doładowanie żądane a ile rzeczywiste przy bucie w podłogę od obrotów 1500 do powiedzmy 3500 obr na 4 biegu. Teraz odchyłka 150 mbar czyli 0.15 bara przez więcej niż 5 sekund to wywalenie błędu i zdławienie silnika.  Czyli ja podajesz że masz różnice 0.3 bara i że jest to okej to myślę że nie wiesz co mówisz. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się szczerze,że nawet nie przyszło mi przez myśl,że różnica 0.3 bar to dużo...myślałem raczej że tak mała odchyłka jest akceptowalna.Ale dzięki znowu coś nowego się dowiedziałem.

Nie rozumie tego ciśnienia doładowania-po ominięciu EZ turbo dochodziło do 2.2 bar.,czyli po odjęciu barometru doładowanie mam ok.1.2 bar czyli za mało?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie za mało. Tak mniej więcej to 2200 mbar to już na moce około 120 koni. 2400 mbar to jakieś 140-150 KM. 2700 czy 2800 mbar miałem w 1.9 TDI na ponad 200 koni. 1900 czy 1950 mbar to mają pierwsze TDI z mocą 110 koni. Chiptuning to poza podlaniem paliwa zazwyczaj podniesienie doładowania właśnie około 150 mbar czyli 0.15 bara.wiecej nie można na seryjnej turbinie bo odleci do krainy wiecznych łowów. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zgłupiałem.

Dlaczego nie wystąpiło przeładowanie skoro ECU żądał 1.93 bar a turbo dmuchało 2.2 bar?.

W sumie to już chyba gdzieś pisałem,że auto wcześniej było żwawe i w miarę dynamiczne jak na diesla,wiec nie wykluczam że jest po chipie.Ale z drugiej strony wątpię aby rodzice(bo to od nich mam auto) robili chipa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wywaliło błąd musi to przeładowanie być większe o 0.15 bara większe (lub więcej) i trwać tak ponad 5 sekund czyli po 6 sekundach wywali błąd. Pedał gazu musi być wciśnięty w podłogę czyli nie na 50% czy 70% tylko 100% w podłogę. 

Raczej ciśnienie jest jak w serii bo dtl miał coś koło 1.8 czy 1.85 bara a dth miał o 0.1 bara większe plus większe podlanie paliwa. Pewnie coś na poziomie 40-50 mg/suw

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,jutro postaram się ominąć EZ turbo 2gi bieg i but na 6-7 sek. .

Tymczasem...

filmik...

Tak,wiem,g...widać,ale coś widać.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo,dopiero teraz widzę,że turbo w 4.34 dmuchnęło 2.13bar. czyli realnie 1.13bar?

 

I jeszcze jedno.

Mam ze szrotu kilka przepływek i czujników doładowania.

Testowałem...

Może to tylko moje widzimisię,ale auto na tej przepływce z tym "czymś" w środku zdaje się być nieco mocniejsze niż na innych przepływkach.

CAM00065.jpg

IMG_20190729_204748.jpg

Edytowane przez omega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności