Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Posiadam Corsę C z roku 2001 benzyna 1.0. Oddałem ją do mechanika na rozwiązanie problemu wycieku oleju. Olej wyciekał (kapał) mniej więcej na łączeniu miski ze skrzynią. Podejrzenie padło na uszczelkę pomiędzy tymi dwoma elementami. Faktycznie, okazała się sparciała i dziurawa, widziałem osobiście, jakby postrzępiona, pewnie zębem czasu. Wymieniono ją na nową. Tego samego dnia, wieczorem pojawił się wyciek w tym samym miejscu, w najniższym położeniu pojawiały się krople i kapało. Auto oczywiście po wymianie oleju. Mechanik pojechał na urlop i wróci za za dwa tygodnie, zajrzałem pod auto. Przedtem czytałem jeden z postów na temat Astry H i wycieku w tym samym miejscu (przyczyna była uszczelniacz wału korbowego - czy jakoś tak, simmering). W każdym razie dopatrzyłem się, że jedna ze śrub nie ma nakrętki. Obejrzałem tak jak mogłem i porobiłem zdjęcia (w sumie filmik, a kadry zapisałem). Podejrzewam, że z tego miejsca cieknie - nie ma docisku. Powiedzcie proszę, czy to może mieć znaczenie, ten brak nakrętki znaczy się. Mechanik w tym nie widział nic dziwnego - mówił, że widział, ale uznał, że tak ma być. To nie wkręt do drewna, a śruba z łbem na klucz, więc spodziewałem się nakrętki. Co myślicie? Załączam zdjęcia, gdzie zaznaczam miejsce wycieku; Zaznaczam gdzie jest sucho. Aha - patrząc od góry - nie ma żadnego wycieku, stróżek ani kropel - sucho. Tylko to jedno miejsce - okolice wystającej śruby od strony kolektora (od lewej).

kapanie.jpg

miejsce_kropel.jpg

seria.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, corvuscorax napisał:

Podejrzenie padło na uszczelkę pomiędzy tymi dwoma elementami.

 

Nie ma uszczelki pomiędzy miską a skrzynią biegów.

Jest tylko uszczelka pomiędzy miską a silnikiem.

https://opel.7zap.com/pl/car/x01/e/1/17-0/#9

 

Więc pytanie co ty widziałeś?

 

 

Te śruby o których piszesz mają tylko skręcić miskę do skrzyni.

Więc jeżeli cieknie to mechanik spaprał robotę.

Bo miał sprawdzić czy cieknie z zimera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, adam1954 napisał:

 

Nie ma uszczelki pomiędzy miską a skrzynią biegów.

Jest tylko uszczelka pomiędzy miską a silnikiem.

https://opel.7zap.com/pl/car/x01/e/1/17-0/#9

 

Więc pytanie co ty widziałeś?

 

 

Te śruby o których piszesz mają tylko skręcić miskę do skrzyni.

Więc jeżeli cieknie to mechanik spaprał robotę.

Bo miał sprawdzić czy cieknie z zimera.

 

Tak, to o tym mowa, to wymienił. Myśle, że słusznie, bo faktycznie była sparciała. Zatem, skoro mokro jest w miejscu łączenia, to czy opisana przeze mnie śruba powinna mieć nakrętkę? Zimer - nie wiem co to jest, możesz mi wyjaśnić?

Edytowane przez corvuscorax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprawiam się Simmerring

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, adam1954 napisał:

Poprawiam się Simmerring

 


Ten simmering to ten od wału korbowego, który jak sądze jest gdzieś blisko tego miejsca, gdzie śruba bez nakrętki?
A co z nakrętką? Nie mogę wyszukać dobrego zdjęcia na necie, czy taka jest w tym miejscu czy nie; Czy może to być przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmował skrzynię?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, ArKos napisał:

Zdejmował skrzynię?



Nie. Powiedział, że to za trudne dla niego. Dlaczego pytasz o to czy ją zdejmował?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, corvuscorax napisał:

Powiedział, że to za trudne dla niego

 

To ty byłeś u kowala ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Panowie, co z tą śrubą ze zdjęcia? Ma mieć nakrętkę? Troche krótko wystaje, ale wygląda dziwnie w porównaniu z innymi rozwiązaniami tego typu - obok jest ten sam rozmiar śruby i nakrętkę ma, fakt jest dłuższa. Tamta bez, ma do tej osłony blisko i trudno byłoby ją dokręcić, ale w każdym razie zastanawia mnie to.

Teraz, adam1954 napisał:

 

To ty byłeś u kowala ?



Nie żartuj sobie, ja tu się boje ;] No widzisz, taki mechanik. Znam go od lat i tak jakoś zawsze złapie się na jego "popatrzymy".


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak można tylni uszczelniacz wału wymienić - silnik lub skrzynia do zrzucenia z auta - chyba że są jakieś nowe metody - ale jakoś nie sądzę.

Odnośnie śruby - luknij proszę z drugiej strony - pewnie tam jest łeb od niej.

Ale ja też proponuje zmianę mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, corvuscorax napisał:

A Panowie, co z tą śrubą ze zdjęcia? Ma mieć nakrętkę?

 

A chciało ci się zaglądnąć do linku który ci dałem?

Jak widzę nie.

Więc popatrz czy tam masz nakrętki.

Ja widzę 3 śruby M10x 30

Zerwał gwint więc skontrował (ściągnął ) nakrętką dając śrubę dłuższą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
11 minut temu, adam1954 napisał:

 

A chciało ci się zaglądnąć do linku który ci dałem?

Jak widzę nie.

Więc popatrz czy tam masz nakrętki.

Ja widzę 3 śruby M10x 30

Zerwał gwint więc skontrował (ściągnął ) nakrętką dając śrubę dłuższą


Nie wyciągaj pochopnie wniosków - zapisałem się na forum, aby korzystać z pomocy, a widzę, że długo tu siedzisz, więc jak najbardziej widziałem.
Problem chyba w komunikacji - nie mam tak fachowej wiedzy jak ty, dlatego pewnie nie mogę się dobrze wypowiedzieć.
Chwilowo brak merytoryczności - myślę, ogarniam co powiedziałeś... 5 minut daj mi.

18 minut temu, rafalgrzegorz napisał:

To jak można tylni uszczelniacz wału wymienić - silnik lub skrzynia do zrzucenia z auta - chyba że są jakieś nowe metody - ale jakoś nie sądzę.

Odnośnie śruby - luknij proszę z drugiej strony - pewnie tam jest łeb od niej.

Ale ja też proponuje zmianę mechanika.


Jest łeb - na klucz oczkowy. Nie rozumiem pierwszego zdania? Uszczelniacz wału? Tam idą podejrzenia czy jak?

13 minut temu, adam1954 napisał:

Zerwał gwint więc skontrował (ściągnął ) nakrętką dając śrubę dłuższą


Odnosząc do do kolegi rafalgrzegorz - nie rozumiem tego skontrowania. Można rozjaśnić?

Edytowane przez corvuscorax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak mają chłopaki ci coś wytłumaczyć, czy o coś spytać?

Też radzę - zmień mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, ja37 napisał:

Też radzę - zmień mechanika.

 

Wróci z urlopu 22go; Może mu coś podpowiem - bo póki co nie zapłaciłem - mam obserwować przez ten czas - zgłosiłem już problem. Może jak nie on, to da komuś kto będzie potrafił zdjąć tą skrzynię i spojrzeć na ten simmering.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi wymiana skrzyni zajmowała 2-2,5 godziny w corsie.

Ty masz sanki, niech będzie 2 godziny tylko na wyjęcie.

Więc co to za mechanik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, corvuscorax napisał:

Dlaczego pytasz o to czy ją zdejmował?

Bo żeby wymienić tylny uszczelniacz wału to trzeba zwalić skrzynię i sprzęgło. A na zdjęciach śruby wyglądają na nie dotykane. Ktoś cię w penisa robi, że tylny uszczelniacz wymienił...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arku wymieniana była tylko uszczelka pod miską.

O uszczelniaczu kolega doczytał na forum.

 

19 godzin temu, corvuscorax napisał:

Wróci z urlopu 22go; Może mu coś podpowiem - bo póki co nie zapłaciłem - mam obserwować przez ten czas - zgłosiłem już problem. Może jak nie on, to da komuś kto będzie potrafił zdjąć tą skrzynię i spojrzeć na ten simmering.

 

Dalej się upieram abyś pojechał do innego bo stracisz auto.

Zrobi więcej szkód jak naprawi.

Ale twoje auto twój wydatek.

Nie zapłaciłeś ?Ok 

Ale mechanik który boi się zdejmowania skrzyni to nie mechanik tylko kowal.

19 godzin temu, corvuscorax napisał:

nie rozumiem tego skontrowania. Można rozjaśnić?

 

Zerwany gwint więc nie dokręcisz śruby.

A więc aby ją przykręcić trzeba dać dłuższą i z drugiej strony dokręcić nakrętką.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj sory, źle zrozumiałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam, dzieki za rade - szukam innego, już od jutra. Tylko sprawa mnie martwi coraz bardziej, ale nie bede offtopował;
W każdym razie, dwa dni po "naprawie" przez poprzedniego mechanika (kowala), nadal wycieki pod spodem, jak na ostatnich zdjęciach. Dziś pod autem duża plama oleju, a pod maską, ku mojemu zdziwieniu, mokro od góry. Nie z boku, tylko z okolic korka (nie z samego korka i nie rozlałem oleju w razie pytań o szczegóły), jakby pod tą czarną pokrywą na silniku.

Obserwując gdzie to leci - idzie gdzieś środkiem i ścieka jak sądze na miejsce, które zaznaczałem na poprzednich zdjęciach. Niestety nie widać całej ścieżki, którędy olej spływa, ale wygląda, że to ta sama struga, która potem objawia się na łączeniu miski ze skrzynią. Załączam zdjęcia; Odkręciłem korek żeby pokazać co w środku - jakiś syf, może to coś podpowie.
Jeśli to ta pokrywa i uszczelka pod nią, to nie wygląda to na skomplikowane w naprawie. Może sam zdejmę i wymienię? Co o tym sądzicie?

IMG_20190815_193813.jpg

IMG_20190815_193832.jpg

IMG_20190815_194133.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oring korka oleju do wymiany. Do weryfikacji przeciek na uszczelce pokrywy oraz spod śruby mocującej pokrywę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.