Skocz do zawartości

Drgania pedału hamulca na postoju


Gość Jonny1000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam merive b z 2014 roku. Silnik 1.4 100km. Zastanawia mnie kwestia drżącego pedału hamulca. Dzieje się to tylko podczas postoju po wyrzuceniu biegu, pedał hamulca zaczyna lekko drgać (wyczuwalne jest mrowienie na nodze). Drżenie nasila się po włączeniu np. klimatyzacji. Podczas jazdy nie wyczuwam żadnych drgań. Zauważyłem że drgania można zniwelować na postoju po dociśnięciu gałki biegów mocniej do przodu usterka znika. Czy ktoś z was miał lub wie co może być tego powodem? Bardzo dziękuję za każdą pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej normalna sprawa, podczas jazdy drgania się rozchodzą, już przy wciskaniu sprzęgła uruchamiasz docisk który rozłącza skrzynie z silnikiem za pomocą sprzęgła i już zaczynają się obciążenia dla silnika i dla karoserii. Klimatyzacja jak jest włączona to też obciąża pasek osprzętu i silnik musi bardziej pracować żeby utrzymać najniższe obroty i stąd te drgania. Silnik przenosi drgania na poduszki silnika a później na karoserię. Myślę, że nie ma powodów do zmartwień ;) Z drugiej strony jeśli posiadasz dwumasę i zaczyna charakterystycznie brzęczeć przy odpalaniu i gaszeniu to bym na nią zwalił winę.

Edytowane przez WariatPSM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli drgania nasilają się jak włączysz klimę, np podgrzewanie tylnej szyby, światła i inne pobity prądu to ja stawiam na koło pasowe z tłumikiem gumowym na wale. Oczewiscie dwumas też może być winny.  Ewentualnie sprzegielko na alternatorze jeśli już umierające jeśli posiadasz taki element. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jest dwumasa w silnikach benzynowych, tyle że mniej awaryjna jak w Dieslu, nie jest poddana cięższemu rozruchowi jaki potrzebuje Diesel i nie przenosi od razu takiego momentu obrotowego. Z resztą każdy kto ma Diesla i dwumasę stara się jeździć jakby był po szkole eco driving-u i męczy skrzynie i sprzęgło na najwyższym biegu i na najniższych obrotach. Akurat silnik 1.4 turbo benzyna 120-140km już posiada dwumasę ;) 

Edytowane przez WariatPSM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, WariatPSM napisał:

Oczywiście, że jest dwumasa w silnikach benzynowych,

 

 

Mowa o A14XER .

Ja tam nie widzę dwumasy

146150.png

 

 

https://opel.7zap.com/pl/car/s10/e/1/12-1/#14

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat twój silnik jej nie posiada na szczęście, właśnie zaoszczędziłeś lekko 2000zł dzięki braku owej dwumasy. 

Nie tylko diesel ma dwumasę...jeśli trzymamy się kurczowo tematu. Dopiero 1.4 turbo benzyna 120-140km ją posiada. Ale koniec końców i schodzących pobocznych wątków jak interpretujesz swój początkowy post, jest się czym martwić i szukać problemów? Czy coś ci podpowiedziało i pomogło w naszych postach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za potwierdzenie, jednakże dziwi mnie to że przy wyrzuceniu biegu i trzymaniu nogi na hamulca czuć i słuchać takie tykanie. Po docisnieciu gałki biegów mocniej i trzymaniu jej wszystko ustaje, bardzo dziwne i nie wiem czy to tak jest czy powinien sie tym zająć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności