Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zajrzyj do jakiegoś zaprzyjaźnionego warsztatu, bo może wyolbrzymiasz sprawę.

Jak koła stoją, to hamulec nie ma co drgać, chyba, że pompa abs ma jakieś sygnały i pracuje?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-711552
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po kilku wizytach w serwisach i stacjach diagnostycznych, znalazłem mechanika który poświęcił trochę więcej uwagi na mój problem - zauważył że problem nasila się po włączeniu klimy - drgania są wyczuwalne bardziej i nie czuć tego tylko na pedale a także na kierownicy no i oczywiście słychać to. Jego decyzja padła na klimatyzację, powiedział że może ktoś źle ją napełnił i zasugerował że możliwe ze w układzie jest za dużo oleju. Klima powinna mieć 580 czynnika i ok 8-10ml oleju. Podobno spotkał się już z przypadkiem gdzie oleju było np. 100-200 ml wtedy taki układ może tak pracować - na wiosnę pojadę właśnie do niego i sprawdzę czy to jest to.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712403
Udostępnij na innych stronach

Może niech się wpierw troszkę doszkoli co do tej ilości oleju bo coś chyba za bardzo nie wie ile tego oleju tam ma być. Poza tym tego raczej żaden kumaty klimiarz nie rusza. Tylko w przypadku wymiany kompresora się sprawdza ile jest oleju w kompresorze i tyle samo się zalewa do niego. Zazwyczaj połowa stanu jest w kompresorze. Ilość oleju w układzie to zazwyczaj przy jednej strefie około 120-140 ml.  A jak chcesz ta ilość zweryfikować w swoim aucie to życzę ci powodzenia.  I to są opowieści ludzi co to nigdy w mechanice nie robili a już obok maszyny do klim to tylko stali.  Stare maszyny mają tak że po odciągnięciu czynnika odciąga troszkę oleju do zbiorniczka ale widać ile go odessalo bo jest podziałka.  Tyle samo się go tam przed nabyciem klimy zapodaje (zazwyczaj około 10-20 ml). Nowe maszynki (tak od 10 lat albo i starsze) to już same przy odciaganiu tyle co odessa oleju tyle też zapodaje go świeżego przed nabiciem z automatu. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712416
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mam wrażenie że drgania są częstsze za każdym razem jak auto stoi, drgania czuć na kierownicy i pedalach a potęguje się jak wrzucam bieg a jeszcze bardzie je czuć po uruchomieniu klimatyzacji. Byłem na stacji diagnostycznej i powiedziano mi że może tak ma ten silnik bo ewidentnie czuć że silnik się trzęsie. Od spodu widać że sprężyna dolna bardzo mocno wibruje, ciężko stwierdzić czy jest uszkodzona, ale przy tym przebiegu niepowinna. Może ktoś z was ma taki silnik i mógłby powiedzieć jak jest u niego? 1.4 100KM bez turbiny 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712510
Udostępnij na innych stronach

A ktoś sprawdzał podciśnienia w układzie ?

Każdy układ hamulcowy jest ,,zasilany podciśnieniem,, (serwo z zaworkiem zwrotnym od kolektora do serwa)

Jakie masz podciśnienia?

Może to jest powodem?

Włączasz klimę ,czyli zwiększasz obciążenie dla silnika ale to ma wpływ na spadek obrotów i teraz czy obroty się trzymają .

Bo jeżeli są spadki to i może być różnica w podciśnieniu.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712511
Udostępnij na innych stronach

Obroty są takie same. Sam nie wiem czy to jest powiązane z klima czy hamulcem. Drgania są odczuwalne na całym aucie i są słyszalne, nawet przy wyłączonym nawiewie. Ale i tak najbardziej czuje na pedału hamulca. Dodam że podczas przyspieszania kiedy wcisnę pedal maksymalnie to też jakby na pedale gazu są wyczuwalne drgania. Podczas jazdy na wysokich obrotach jak zdejme mogę z gazu i bokiem delikatnie dotkne pedału hamulca to także czuć takie drgania, tak jakby silnik wpadał w drgania. Czytałem na innym forum że podobno ten silnik tak może mieć dlatego wprowadzono dwumase w 1.4 turbo w celu redukcji wibracji, ale nie wiem czy to prawda

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712544
Udostępnij na innych stronach

1.4 vs 1.4Turbo, nie ma się co dziwić, że producent miał możliwość zastosowania dwumasy, większa ilość koni oraz przenoszony większy moment obrotowy na skrzynie. Tu tłumik drgań jest w postaci całego koła dwumasowego, u Ciebie jest w tarczy sprzęgłowej. Za rozłożenie drgań też odpowiadają poduszki silnika. Musiałbyś się przejechać podobną Merivą i ocenić czy jest to norma czy jednak jest co naprawiać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712547
Udostępnij na innych stronach

W życiu. Nawet masz opla Vivaro i silnik 2.0 CDTI nie  ma dwunastu a pozostałe mają. Tourany z 2003 roku do 2009 mają wszystkie w dieslu dwumas. Od 2010 roku niektóre 1.6 TDI mają jednomas a niektóre dwumas. Ilość koni nie ma tu nic do rzeczy.  Takich anomalia jest bardzo dużo. Czemu z20let ma jednomas a już lel ler leh mają dwumas. Coprawda inna skrzynia ale moce większe i mniejsze. Czemu z22se ma dwumas. Itd itd. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712558
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz, że dany producent kieruje się kosztami późniejszej wymiany/eksploatacji tak aby zarobić na częściach? Na to by wychodziło...czy kierują się jakimś współczynnikiem? W sumie to zagiąłeś mnie tą odpowiedzią i można gdybać za i przeciw:ph34r: 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712563
Udostępnij na innych stronach

Myślę że niczym się nie sugeruje. W 1.6 TDI sugerował się tylko tym że pierwsze auta z tym silnikiem miały dwumas bo nie miały start stop. Późniejsze miały SS więc dali jednomas by nie było problemów. Mocniejsze TDI jak 2.0 miały dwumas zawsze bo tam jest większy zestaw mini poza tym nie istnieje tam naturalny jednomas. Tylko takie firmy jak valeo, KM Germanu robi do takich silników i skrzyń jednomasy.  Sachs i łuk brnie tam uparcie w dwumas. 

Kolega ma 1.6 TDI Tourana i ma dwumas a mój ma taki sam Touran jednomas i chodź ten mój bardziej komfortowo. W drugim starszym touranie mam też JM założony jeszcze przez Niemca i też chodzi miodnie. Pamiętać trzeba że jazda na zdupczonym dwumasie nie może się obyć bez konsekwencji dość często. Ano duża szansa że skrzynie rozwali taki dwumas tymi drganiami. Niestety ludzie z rozwalona dwumasa jeżdżą i jeżdżą. 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712569
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności