ja37 Opublikowano 21 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2019 Zajrzyj do jakiegoś zaprzyjaźnionego warsztatu, bo może wyolbrzymiasz sprawę. Jak koła stoją, to hamulec nie ma co drgać, chyba, że pompa abs ma jakieś sygnały i pracuje?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-711552 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jonny1000 Opublikowano 14 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 Po kilku wizytach w serwisach i stacjach diagnostycznych, znalazłem mechanika który poświęcił trochę więcej uwagi na mój problem - zauważył że problem nasila się po włączeniu klimy - drgania są wyczuwalne bardziej i nie czuć tego tylko na pedale a także na kierownicy no i oczywiście słychać to. Jego decyzja padła na klimatyzację, powiedział że może ktoś źle ją napełnił i zasugerował że możliwe ze w układzie jest za dużo oleju. Klima powinna mieć 580 czynnika i ok 8-10ml oleju. Podobno spotkał się już z przypadkiem gdzie oleju było np. 100-200 ml wtedy taki układ może tak pracować - na wiosnę pojadę właśnie do niego i sprawdzę czy to jest to.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712403 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 14 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 Może niech się wpierw troszkę doszkoli co do tej ilości oleju bo coś chyba za bardzo nie wie ile tego oleju tam ma być. Poza tym tego raczej żaden kumaty klimiarz nie rusza. Tylko w przypadku wymiany kompresora się sprawdza ile jest oleju w kompresorze i tyle samo się zalewa do niego. Zazwyczaj połowa stanu jest w kompresorze. Ilość oleju w układzie to zazwyczaj przy jednej strefie około 120-140 ml. A jak chcesz ta ilość zweryfikować w swoim aucie to życzę ci powodzenia. I to są opowieści ludzi co to nigdy w mechanice nie robili a już obok maszyny do klim to tylko stali. Stare maszyny mają tak że po odciągnięciu czynnika odciąga troszkę oleju do zbiorniczka ale widać ile go odessalo bo jest podziałka. Tyle samo się go tam przed nabyciem klimy zapodaje (zazwyczaj około 10-20 ml). Nowe maszynki (tak od 10 lat albo i starsze) to już same przy odciaganiu tyle co odessa oleju tyle też zapodaje go świeżego przed nabiciem z automatu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712416 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jonny1000 Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Ostatnio mam wrażenie że drgania są częstsze za każdym razem jak auto stoi, drgania czuć na kierownicy i pedalach a potęguje się jak wrzucam bieg a jeszcze bardzie je czuć po uruchomieniu klimatyzacji. Byłem na stacji diagnostycznej i powiedziano mi że może tak ma ten silnik bo ewidentnie czuć że silnik się trzęsie. Od spodu widać że sprężyna dolna bardzo mocno wibruje, ciężko stwierdzić czy jest uszkodzona, ale przy tym przebiegu niepowinna. Może ktoś z was ma taki silnik i mógłby powiedzieć jak jest u niego? 1.4 100KM bez turbiny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712510 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 A ktoś sprawdzał podciśnienia w układzie ? Każdy układ hamulcowy jest ,,zasilany podciśnieniem,, (serwo z zaworkiem zwrotnym od kolektora do serwa) Jakie masz podciśnienia? Może to jest powodem? Włączasz klimę ,czyli zwiększasz obciążenie dla silnika ale to ma wpływ na spadek obrotów i teraz czy obroty się trzymają . Bo jeżeli są spadki to i może być różnica w podciśnieniu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712511 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jonny1000 Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 Obroty są takie same. Sam nie wiem czy to jest powiązane z klima czy hamulcem. Drgania są odczuwalne na całym aucie i są słyszalne, nawet przy wyłączonym nawiewie. Ale i tak najbardziej czuje na pedału hamulca. Dodam że podczas przyspieszania kiedy wcisnę pedal maksymalnie to też jakby na pedale gazu są wyczuwalne drgania. Podczas jazdy na wysokich obrotach jak zdejme mogę z gazu i bokiem delikatnie dotkne pedału hamulca to także czuć takie drgania, tak jakby silnik wpadał w drgania. Czytałem na innym forum że podobno ten silnik tak może mieć dlatego wprowadzono dwumase w 1.4 turbo w celu redukcji wibracji, ale nie wiem czy to prawda   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712544 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 1.4 vs 1.4Turbo, nie ma się co dziwić, że producent miał możliwość zastosowania dwumasy, większa ilość koni oraz przenoszony większy moment obrotowy na skrzynie. Tu tłumik drgań jest w postaci całego koła dwumasowego, u Ciebie jest w tarczy sprzęgłowej. Za rozłożenie drgań też odpowiadają poduszki silnika. Musiałbyś się przejechać podobną Merivą i ocenić czy jest to norma czy jednak jest co naprawiać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712547 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 W życiu. Nawet masz opla Vivaro i silnik 2.0 CDTI nie ma dwunastu a pozostałe mają. Tourany z 2003 roku do 2009 mają wszystkie w dieslu dwumas. Od 2010 roku niektóre 1.6 TDI mają jednomas a niektóre dwumas. Ilość koni nie ma tu nic do rzeczy. Takich anomalia jest bardzo dużo. Czemu z20let ma jednomas a już lel ler leh mają dwumas. Coprawda inna skrzynia ale moce większe i mniejsze. Czemu z22se ma dwumas. Itd itd.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712558 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 Sugerujesz, że dany producent kieruje się kosztami późniejszej wymiany/eksploatacji tak aby zarobić na częściach? Na to by wychodziło...czy kierują się jakimś współczynnikiem? W sumie to zagiąłeś mnie tą odpowiedzią i można gdybać za i przeciw   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 Myślę że niczym się nie sugeruje. W 1.6 TDI sugerował się tylko tym że pierwsze auta z tym silnikiem miały dwumas bo nie miały start stop. Późniejsze miały SS więc dali jednomas by nie było problemów. Mocniejsze TDI jak 2.0 miały dwumas zawsze bo tam jest większy zestaw mini poza tym nie istnieje tam naturalny jednomas. Tylko takie firmy jak valeo, KM Germanu robi do takich silników i skrzyń jednomasy. Sachs i łuk brnie tam uparcie w dwumas. Kolega ma 1.6 TDI Tourana i ma dwumas a mój ma taki sam Touran jednomas i chodź ten mój bardziej komfortowo. W drugim starszym touranie mam też JM założony jeszcze przez Niemca i też chodzi miodnie. Pamiętać trzeba że jazda na zdupczonym dwumasie nie może się obyć bez konsekwencji dość często. Ano duża szansa że skrzynie rozwali taki dwumas tymi drganiami. Niestety ludzie z rozwalona dwumasa jeżdżą i jeżdżą. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87613-drgania-peda%C5%82u-hamulca-na-postoju/page/2/#findComment-712569 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.