Skocz do zawartości

Opel Meriva B-Kontrolka nie zamkniętych drzwi


Gość DarkoIn

Rekomendowane odpowiedzi

Coś musisz mieć z wiązką albo modułem komfortu, ale jak pada to nic nie przychodzi na myśl jak zwarcie, czy zalewanie elektroniki, a zamek posiada wtyk na piny z kabli i jest zamknięty tak, że nie ma prawa dostać się do niego woda? Może wypnij wtyczki w tych zamkach i zobacz czy wszędzie idzie podobne napięcie/prąd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Dziękuję za odpowiedz.
Może masz rację z tym modułem. Dla mnie jest dziwne, że przy wilgotności powietrza od razu pojawia się problem na dwóch zamkach. Tak jak pisałem wcześniej, usterka pojawiła się jakiś czas temu, komputer pokazywał wtedy uszkodzony zamek lewy i faktycznie tylko jeden był zepsuty. Problem sam się naprawił jak zrobiło się ciepło na dworzu aż do jesieni, tylko już na dwóch zamkach.
Przed zakupem nowych zamków muszę sprawdzić wszystkie możliwe opcje. Muszę najpierw znaleźć miejsce w którym znajduje się ten moduł.
Może ktoś z forumowiczów zna lokalizację tego modułu ?
Pozdrawiam.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, DarkoIn napisał:

Witam.
Dziękuję za odpowiedz.
Może masz rację z tym modułem. Dla mnie jest dziwne, że przy wilgotności powietrza od razu pojawia się problem na dwóch zamkach. Tak jak pisałem wcześniej, usterka pojawiła się jakiś czas temu, komputer pokazywał wtedy uszkodzony zamek lewy i faktycznie tylko jeden był zepsuty. Problem sam się naprawił jak zrobiło się ciepło na dworzu aż do jesieni, tylko już na dwóch zamkach.
Przed zakupem nowych zamków muszę sprawdzić wszystkie możliwe opcje. Muszę najpierw znaleźć miejsce w którym znajduje się ten moduł.
Może ktoś z forumowiczów zna lokalizację tego modułu ?
Pozdrawiam.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Na początek podepnij sobie auto pod kompa by Ci sprawdzili który zamek szaleje. U mnie było tak, że awaria się pojawiła i odczyt pokazuje takie dane jak w moim poście: AWARIA BLOKADY DRZWI

Niestety ale problem jest dość powszechny - tutaj jeden z wątków podpowiadających, by zalewać zamek WD40 DOOR LOCK PROBLEM.

 

Kolejne niestety, to że zamek nie jest hermetycznie zamknięty i wilgoć powoduje błąd mikro styku wysyłającego sygnał do komputera by zablokować drzwi po ruszeniu. Nie jest to niestety - z tego co sam wertowałem i się dowiadywałem - ani moduł komfortu ani wiązka czy jakieś podłączenia do zamka.

 

Jak znajdę chwilę to rozbebeszę stary zamek, by dokładnie go obejrzeć, a jak przypomnę sobie czasy lat 80-tych i rosyjski to może coś z tego załapię:

ROZBIERANIE ZAMKA ROSYJSKI

chyba,  że ktoś z Was pokrótce streści o co tam biega :-)

Edytowane przez zloty_2000

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za pomoc.
Linki przesłane przez Ciebie są bardzo przydatne w tym temacie.
Właśnie jestem w trakcie korespondencji ze sklepem w sprawie zakupu dwóch zamków. Zamki znalazłem na aukcji ebay.
Jeszcze przed zakupem spróbuję mocniej potraktować zamki WD-40, zobaczymy.
Pozdrawiam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co szkodzi rozebrać jeden zamek, chociażby z osłony i na żywo podłączyć i sprawdzić co może tam nie domagać, wchodzisz w koszta i myślę że ryzyko może się opłacić, ja u siebie rozbierałem zamek elektryczny ze 2-3 razy i po weryfikacji mikrostyku okazało się, że są zaśniedziałe piny we wtyku, delikatnie pilnikiem modelarskim i zamek działa do dziś. Styki aluminiowe i miedziane pokrywają się taką śniedzią z czasem, za to metal-stal koroduje i rdzewieje, kiedyś mi elektryk budowlany mówił, że to śniedzienie aluminium to nic innego jak rdza. Ale nie spotkałem się z tym żeby ktoś powszechnie mówił, że aluminium rdzewieje. Zloty_2000 wysłał bardzo dobrego manuala, też mi się zdarzyło kilka filmów ze wschodniej granicy oglądać, są długie ale pokazane praktycznie krok po kroku, nie znając języka można sobie poradzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WariatPSM ja będę rozbierał stary zamek, bo mnie wkurzyło dzwonienie i ściągnąłem nowy z Anglii. Nie mam niestety dostępu do garażu aby się pobawić w rozbieranie drzwi i wymianę zamka a i samochód potrzebuję codziennie.

 

Co do zamka tylnych drzwi w Merivie - auto ma system samoczynnej blokady drzwi po przekroczeniu 5 km/h (żebyś kur nie nałapał albo ręki Ci nie urwało przy otwarciu) i jest tam podobno (bo sam jeszcze nie zaglądałem) sporo elektroniki sterującej tym zamykaniem, informowaniem komputera itp.

Z tego co poczytałem i ze sporej liczby rozmów (łącznie z ludźmi z serwisów Opla) wychodzi, że dość częstym jest uszkodzenie przełącznika odpowiedzialnego za blokowanie drzwi (właśnie wtedy zamki szaleją, bo komputer chce na siłę je blokować i słychać klikania zamków z tyłu) i jest to jakiś mikro-styk, czy obwód który po otrzymaniu informacji o prędkości powyżej 5 km/h blokuje drzwi i odsyła informację do komputera, że drzwi są zablokowane i nie można ich otworzyć w trakcie jazdy.

Samo blokowanie drzwi i zamykanie działa, ot po prostu nie działa opcja zabezpieczenia przed otwarciem w trakcie jazdy - taka trochę blokada na dzieci by Ci nie otwierały drzwi w trakcie jazdy, tylko elektroniczna.

Niestety jest to podobno nienaprawialne. Z chęcią dorwałbym się do pełnego schematu budowy tego zamka, aby sprawdzić dokładnie co tam szwankuje. Na razie pozostaje mi w wolnej chwili rozebranie starego i przejście krok po kroku każdego miejsca aż coś znajdę.

 

 

 

Edytowane przez zloty_2000

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier ma Seata Leona, ostatnio poszedł mechanizm szyby kierowcy, wymienili i uszkodzili centralkę, też ma tą blokadę jak auto zacznie jechać to się aktywuje. Ja bym nie odpuścił i by mi naprawiali, teraz też cyrki wychodzą. Sterowanie ma na drzwiach kierowcy szyby/zamki. Ogólnie nie chciało mu się czekać do weekendu ani zamawiać z internetu, jak to mówią co nagle to po diable...Teraz kupił napinacz i pasek osprzętu z dodatkową rolką i czeka na weekend aż mu pomogę, chyba się odwidziały warsztaty :D Posprawdzałbym ale mam jeszcze co u siebie w Viki robić ;) A pasek wymienimy 0.5-1h. 

 

Jak rozbierzesz stary zamek to wrzuć jakąś foto relację, tak aby inni użytkownicy też mogli powalczyć. Ogólnie budowę i czym rozbrajałeś ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, WariatPSM napisał:

Szwagier ma Seata Leona, ostatnio poszedł mechanizm szyby kierowcy, wymienili i uszkodzili centralkę, też ma tą blokadę jak auto zacznie jechać to się aktywuje. Ja bym nie odpuścił i by mi naprawiali, teraz też cyrki wychodzą. Sterowanie ma na drzwiach kierowcy szyby/zamki. Ogólnie nie chciało mu się czekać do weekendu ani zamawiać z internetu, jak to mówią co nagle to po diable...Teraz kupił napinacz i pasek osprzętu z dodatkową rolką i czeka na weekend aż mu pomogę, chyba się odwidziały warsztaty :D Posprawdzałbym ale mam jeszcze co u siebie w Viki robić ;) A pasek wymienimy 0.5-1h. 

 

Jak rozbierzesz stary zamek to wrzuć jakąś foto relację, tak aby inni użytkownicy też mogli powalczyć. Ogólnie budowę i czym rozbrajałeś ;) 

 Postaram się zrobić jakąś relację.

 

Co do blokowania o którym piszesz w Seacie Twojego Szwagra. Miałem taką samą w Merivie A - ona blokuje drzwi po ruszeniu, że nie otworzy ich nikt z zewnątrz (przynajmniej tak było u mnie) ale od wewnątrz normalnie otwierałeś drzwi.

Natomiast wynalazek z Merivy B działa jak blokada przeciw dzieciom - do czasu zatrzymania auta nie możesz otworzyć drzwi od wewnątrz, natomiast jak się zatrzymasz to możesz już drzwi otworzyć. Mam wrażenie, że chcieli dobrze a skomplikowali tak, że są z tym problemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie drzwi można było otworzyć normalnie, a tylne chyba trzeba było dwa razy i otwierały się dopiero, oczywiście manualna blokada przy zamkach na tyle też jest. Wszystkie te udogodnienia dla ludzi i komfortu podróży ale jest wszystko dobrze jak działa to w 100%. Skończyły się czasy grzebania na poboczu z trzema kluczami, śrubokrętem i młotkiem. Moje serce do aut zatrzymało się z końcem lat 90, mniej skomplikowane więcej analogi jak cyfryzacji. 

 

Czekamy na manuala i na działania Darkolna, bo temat rzeka ta nowa motoryzacja... :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Wczoraj zalałem zamki WD-40. Otwierałem i zamykałem zamki z 50 razy, w moim przypadku nie pomogło. Zdecydowałem, że podjadę do ASO Opla w moim mieście i zapytam o cenę zamków i ewentualnie o robociznę(nie mam zbytnio czasu grzebać przy aucie). Na wstępie rozmowy z gościem w sklepie serwisowym oznajmiłem, że mam założone konto na MyOpel i może jakiś rabat wpadnie( kiedyś powołując się na konto MyOpel kupiłem belki dachowe ok. 400 zł. taniej ). W tym przypadku temat nie przeszedł, cena jaką usłyszałem za jeden zamek o mało nie zwaliła mnie z krzesła-1200 zł, o robociznę już nie pytałem. Hehehe. Szybko znalazłem czas i sam naprawię. Hehehe. Po drodze podjechałem do znajomego mechanika, poprosiłem go o podłączenie komputera i potwierdzenie, że to faktycznie zamki padły. Komputer pokazał uszkodzone zamki, błędy w radiu.
Dzisiaj zamówiłem dwa nowe zamki na Ebayu, dam znać o dalszym przebiegu zmagań z tym ustrojstwem.
Pozdrawiam.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności