Skocz do zawartości

Znika sprzęgło


Gość Kinimod

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Kilka dni temu podczas jazdy pedal sprzęgła zrobił sie luzny, nie mogłem wbic zadnego biegu, po prostu nie reagował. Diagnoza-pompa sprzegla. Mechanik postanowił wymienić ja profilaktycznie z wysprzeglikiem, który byl "najtańszy"i w "kiepskim" stanie jak to ujął. W tym celu zdjał skrzynie, obejrzał sprzeglo które ma dwa lata niecałe (luk) wiec jest dobre. Po odebraniu auta od mechanika zauwazylem, ze pedal sprzegla lapie opor kilka cm nad podłogą i od razu rusza (luzny pedal do samej podlogi prawie) mechanik stwierdzil ze biegi wchodzą a luźny bo nowe części więc bedzie chodził lekko. Po ujechaniu kilkunastu km zaczal sie problem ze zmianą biegu, sprzynia przy próbie zmiany zaczęła"zgrzytac" . Wróciłem do mechanika odpowietrzyl kilka razy i teraz problem polega na tym, ze pedal sprzegla po calonocnym postoju ma juz tylko kilka cm luzu, a przez ponad polowe swojej długości do podłogi czuc opór płynu, to po kilkunastu kilometrach znowu ma luz prawie do podlogi i lapie praktycznie w podłodze. Dziwne jest to ze po kilku godzinnym postoju pracuje w porządku. Możliwe ze po dłuższym używaniu sprzęgła coś przypuszcza plyn/cisnienie? Wycieków brak, miedzy skrzynia a silnikiem na wysprzegliku sucho, pompa sprzegla tez bez wycieków, płynu nie ubywa. Corsa c 1'2. Jakies pomysły? Demontaż skrzyni i sprawdzenie nowego wysprzeglika (luk)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Kinimod napisał:

wysprzeglikiem, który byl "najtańszy"i w "kiepskim" stanie

 

 

A co założył jako nowe?

Jaki producent pompy sprzęgła?

4 minuty temu, Kinimod napisał:

obejrzał sprzeglo które ma dwa lata niecałe (luk) wiec jest dobre.

 

 

To że ma dwa lata nie świadczy że jest dobre.

To że Luc też nie świadczy że dobre.

Sprzęgło można zajechać w mig.

 

 

Ja bym jeszcze porządnie odpowietrzył.

Ale to może zrób u innego mechanika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyl wysprzeglik luc . Dodam, ze przed awarią sprzeglo nie mialo takiego "luzu" opor bylo czuc praktycznie od początku

Edytowane przez Kinimod

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzyć jeszcze raz.

Jak nie pomoże, to duża strzykawka i wciskać płyn przez odpowietrznik, aż zacznie wypływać w zbiorniczku.

Czasem taki myk pomaga.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wężyk łączysz z odpowietrznikiem zacisku hamulcowego z odpowietrznikiem na sprzęgle. Luzujesz oba odpowietrzniki i heja pompowac pedałami. Na zmianę oczewiscie ale więcej razy hamulcowym. Nie spotkałem przypadku by tym sposobem nie odpowietrzyl się układ. 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak odpowietrzałem u siebie po wymianie całego zestawu sprzęgła, to przy za mocnym odkręceniu odpowietrznika przy skrzyni pedał sprzęgła wpadł ze dwa razy w podłogę, trzeba to odpowietrzać z wyczuciem. Teraz jak bym miał to robić to sposobem które opisali Ja 37 i Wesoł, bo jak dla mnie są wiele szybsze i działasz na zasadzie układu zamkniętego, a nie cackasz się kilkanaście razy z odpowietrznikiem przy skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności