Skocz do zawartości

Silnik do SWAP'a Z22SE


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na szrocie kupiłem VB z silnikiem Z22SE 147KM.

Silnik odpalał ale było słychać rozrząd więc zdecydowałem się go wymienić.

Niestety nie mam blokad a przy wymianie rozrządu jakimś cudem przestawił mi się wałek od zaworów wydechowych(EXH jak się nie mylę).

Że coś jest nie tak spostrzegłem dopiero jak za pomocą klucza obracałem wał-w pewnym momencie poczułem spory opór.

Po skorygowaniu rozrządu zrobiłem kilka obr.wałem poskładałem i odpaliłem i ...

Silnik pali pracuje równo nie telepie ale nie ma mocy.

Jak zapiąłem auto o traktor by sprawdzić moc auta to po wrzuceniu D i gaz prawie do dechy obr.doszły tylko do 2000rpm. a w aucie nawet koła się nie ślizgały-test wykonany na trawie.

 

Czy mam pogięte zawory?

Bo jeździłem tym autem (po bezdrożach) na starym- hałasującym rozrządzie i silnik był żwawy a teraz total muuuuł

 

 

UPS....temat przez nieuwagę założyłem w dieslu a to benzyna...

 

Przeczytałem na necie że jeśli odkręcę korek wlewu oleju i spadnie to silnik kaput.

U mnie na odpalonym silniku korek aż zasysa nic nie podskakuje.

Czy taki test jest miarodajny mówi coś o silniku?

Edytowane przez omega

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88256-silnik-do-swapa-z22se/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  W dniu 24.11.2019 o 18:55, ja37 napisał:

A kompresję pomierzysz?

Rozwiń  

 

Jutro postaram się pożyczyć miernik od mechanika i zmierzę kompresję.

 

Czyli jednak istnieje ryzyko że przez przypadek powyginałem zawory?

Bo wydaje mi się,że gdy by były krzywe zawory to silnik by np.nie równo pracował telepał by się ,dzwonił czy coś.

A u mnie tego nie ma pracuje normalnie tylko muuł.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88256-silnik-do-swapa-z22se/#findComment-714560
Udostępnij na innych stronach

Przeniosłem do właściwego działu.

Czy swap robiony na takie same silniki?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88256-silnik-do-swapa-z22se/#findComment-714565
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 24.11.2019 o 18:55, ja37 napisał:

A kompresję pomierzysz?

Rozwiń  

Kolega mechanik zmierzył kompresję i to dwoma manometrami bo myślał że manometr przekłamuje...

Cyl 1- 16,5bar po próbie olejowej 17,5bar

Cyl 2- 16,5bar po próbie olejowej 17,5bar

Cyl 3- 16,5bar po próbie olejowej 18bar

Cyl 4- 16bar po próbie olejowej 18bar

Wieczorem ma przyjechać jeszcze raz z pożyczonym manometrem z od innego mechanika i zrobimy pomiar kompresji

  W dniu 24.11.2019 o 20:18, rafalgrzegorz napisał:

Przeniosłem do właściwego działu.

Czy swap robiony na takie same silniki?

Rozwiń  

 

Ten silnik z Vectry b mam zamiar przełożyć do mojej vectry c gdyż mam już dosyć tego diesla...

A tę vectrę b to kupiłem na szrocie po znajomości za 500zł +100zł za lawetę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88256-silnik-do-swapa-z22se/#findComment-714591
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dwa bary i książkowa kompresja silnika 2.0/2.2 w dieslu, jak się nie mylę katalogowo jest w okolicach 10.5 dla twojego silnika, przy normalnej próbie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88256-silnik-do-swapa-z22se/#findComment-714593
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zrobiliśmy kolejny pomiar kompresji na innym manometrze i wyszło to samo.

Kompresja duża jak na benzynę ... .

Jutro poszukam mikro kamerki do fona i zajrzę z ciekawości do cylindrów .

 

Skoro problemem nie jest kompresja to co?

Świece?listwa DIS?któraś sonda Lamdba?czy może pompka paliwa w baku nie domaga?

Edytowane przez omega

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88256-silnik-do-swapa-z22se/#findComment-714601
Udostępnij na innych stronach

Chyba bez podpięcia pod komputer diagnostyczny problemu nie rozwiążesz.

Może przy okazji poczytasz temat -  https://forum.vectraklub.pl/topic/221808-z22se-jakie-powinno-być-ciśnienie-na-cylindrach/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88256-silnik-do-swapa-z22se/#findComment-714602
Udostępnij na innych stronach

No to chyba jest problem z przestawionym rozrządem i zawory nie otwierają się w odpowiednim momencie i chyba stąd taka wysoka kompresja? Za długo spręża, opóźniona praca i wydech, albo rzeczywiście uszkodziły się zawory i nie otwierają/zamykają do końca ssące/wydechowe. 

 

Ciekawe co komputer by wykazał, możliwe że błędy z mieszanką/powietrzem przy takich uszkodzeniach? Ciekawy temat, czekam na finał ;) 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88256-silnik-do-swapa-z22se/#findComment-714615
Udostępnij na innych stronach

Wariat - ja myślę że ten silnik ma mieć właśnie takie ciśnienie - bynajmniej klubowicze na Viki klub tak piszą.

Sam kolega musi pomyśleć co robił wymieniając łańcuch bo według mnie coś przestawił albo nie podpiął jakiejś kostki.

 

Kręcąc ręką raczej zaworów nie skrzywisz - trochę za mało siły.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88256-silnik-do-swapa-z22se/#findComment-714619
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności