Skocz do zawartości

Silnik do SWAP'a Z22SE


Gość omega

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli klubowicze potwierdzają taką kompresje to może być prawda, ale jak na benzynę jest spory przedział, niby ręką nie zrobi, ale w pewnym momencie kręcenia rozrządem są przeskoki wynikające z pracy tłoków i zaworów, dwa u góry dwa na dole tłoki, tak przydałby się jakiś endoskop i wpuścić przez świece i podejrzeć co się tam stało. Akurat robiliśmy w Cordobie w sobotę rozrząd 1.9 90KM silnik AGR, tam dostęp bajka, nie trzeba dużo kombinować i pilnować się tylko znaków :) Składałem ze znajomym, zawsze mam taką zagwozdkę z tymi napinaczami rozrządu i wole żeby ktoś to skontrolował, kilka razy obróciłem i zapalił bez problemu. Akurat ten silnik 1.9 i silnik 2.8 VW, zapalają dosłownie w pół obrotu, w zimę bajka. Z rozrządem nie było sensu szaleć bo auto idzie na wiosnę do sprzedaży. A i tak co by nie wrzucił to po 5 latach czy 60tyś. jest wymiana.

IMG_20191123_121011.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Rozrząd po poprawieniu jest ok. znak na kole pasowym pokrywa się ze znakiem na bloku a w duże otwory EXH oraz INT wchodzi blokada rozrządu-kolega z od kogoś pożyczył blokadę.

 

Ciśnienie paliwa?mam wpiąć manometr w ten jak by wentyl i zakręcić rozrusznikiem?.

 

Bo jeszcze jest opcja że przed rozbiórką brat bez mojej wiedzy umył silnik dimmerem i opłukał wodą wiec może listwa DIS się uszkodziła?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, omega napisał:

Ciśnienie paliwa?mam wpiąć manometr w ten jak by wentyl i zakręcić rozrusznikiem?.

 

Ciśnienie powinno się pokazać po przekreceniu kluczykiem aby się kontrolki zaświeciły

Nie trzeba odpalać .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z głupot odkręciłem sodę lambda przed katalizatorem i o dziwo silnik na postoju wchodzi na obroty i jest moc.

Nawet jak podpiąłem auto pod traktor to delikatnie dałem gazu i auto by aż rwało do przodu.

Teraz pytanie sonda kaput czy zatkany kat?

 

Tak z ciekawości,co to jest ten przycisk "śnieżka" koło lewarka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariatpsm w agr w cordobie to interwał był początkowo co 90 tys km później co 120 tys a na końcu już nawet dali 150 tys km. Ale zawsze co 4 lata.  Wydluzali bo te rozrządu są dość wytrzymałe. Czas generalnie też można wydłużyć bo wymieniałem takie rozrzady nawet co miewały po 10 lat. Męskie że śmiało 6-8 lat i te 120 tys to można robić w agr alh ahf ASV. Ciśnienie sprężania prawidłowe w tym 22 bo ma być 12-15. Oczewiscie trochę więcej to świadczy tylko o tym że silnik zdrowy. Wlewając olej do cylindrów to poza uszczelnieniem na tłokach następuje też efekt tzw dieslowania dlatego cisnienie podnosi się też. Blokady do 2.2 w benzynie są dość ważne. O ile w innych silnikach można sobie nawet na flamastra składać tak tu już niestety nie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, wesol napisał:

Oczewiscie trochę więcej to świadczy tylko o tym że silnik zdrowy.

 

Mnie zawsze uczono że podniesiona kompresja to raczej nagar na pierścieniach i zablokowane mocniej doszczelniają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie takie cywilne/prywatne auta na dojazdy do pracy i  dla mało wymagających mogłyby być zrobione w przypadku rozrządu na kołach zębatych, a dla tych którzy chcą poszaleć to takie Vanosy/V-tec i tym podobne. Vectra C moja nie zrobiła na rozrządzie INY 60tys.km i już dawał o sobie znać napinacz rozrządu, fakt mógł ktoś źle założyć, albo zmienić tylko pasek.Takie 300-500zł, co 60tys.km czy co 5 lat to nie jakiś kosmiczny koszt, a człowiek spokojniejszy. U mnie jest ten plus, że nawet jakbym czegoś nie wiedział to mam znajomego co robi to na co dzień i znajdzie jakieś 30min na weekend żeby podjechać, podpowiedzieć. Zawsze tam flaszka/czteropak czy słodycze dla jego dzieciaków leci za pomoc, za kasę to by gniewał się z pół roku :) Podwórkowe koneksje są najlepsze ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, adam1954 napisał:

 

Mnie zawsze uczono że podniesiona kompresja to raczej nagar na pierścieniach i zablokowane mocniej doszczelniają.

Chyba muszę Cię rozczarować...zajrzałem do silnika (poprzez otwory na świece)kamerką endoskopową i na cylindrach widać ślady honowania.

Tylko nie pasują mi tłoki bo u mnie tłoki pod zaworami mają jak by "wycięcia" a te tłoki co widzę na necie są płaskie.

Widocznie już ktoś majstrował przy silniku robił remont czy coś...

 

Dziś pojeździłem tym autem po polnych drogach i jak na 147 KM to zbiera się nadwyraz dobrze...

 

Kata wywaliłem ale to nie on był przyczyną-w rurze po między kolektorem a katem było dziwne "coś" o strukturze plastra miodu i było to zatkane tak że ledwo  woda przeleciała...wydłubałem to i jest ok.

Czyli silnik się dusił ufff co za ulga :)

 

Dalej nie wiem do czego jest ten okrągły przycisk "gwiazdka" przy lewarku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności