Skocz do zawartości

Silnik do SWAP'a Z22SE


Gość omega

Rekomendowane odpowiedzi

Co ty na kołach zębatych to nie takie proste. Silnik się rozgrzewa to zmieniają się ustawienia kół. To zresztą też wyższa szkoła jazdy. Drożej to druga sprawa. Poza tymmpaskowy rozrząd jest najtańszy. Wymiana upg to prosta sprawa przy pasku. Mniejsze prawdopodobieństwo błędu

 Pasek też tani jest i cichy. Łańcuch czy koła zębate to głośny jest i dużo droższy. Kiedyś może i trwalszy ale dziś to raczej odwrotnie. Ja w 1.9 TDI mam wymianę po 150 tys. W 1.6 TDI mam co 210 tys. Chyba dobre wyniki jak dla przeciętnego kierowcę na dojazdy do pracy i zakupy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Byś wstawił zdjęcie "tego czegoś"

Może prekat, ale to raczej jest przy turbo.

 

Ta gwiazdka ma coś wspólnego ze śliską nawierzchnią, będzie śnieg i lód, to wciśnij i zobaczysz, jak działa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej masz racje i był to prekat, właśnie one mają taką strukturę plastra miodu, tylko czy to seryjnie czy ktoś przekładał kombinował nie wiadomo? Zawsze można sprzedać tym co skupują katalizatory/DPFy, po co wyrzucać, platyna, pallad i rod są to pierwiastki szlachetne i nawet w starym katalizatorze są jakieś śladowe ilości, nawet ci co skupują mają specjalne mierniki na zawartość tych pierwiastków, ja kiedyś za połowę (dwuczęściowy kat) z Opla Vectry A dostałem 100zł, a połówkę zostawiłem w puszce. 

 

Wesoł ja prywatnie zrobię 10-12tys. rocznie, służbowym 30-75tys.km, zależy czy trasy czy miasto. Przeważnie wypadnie mi co pięć lat wymiana rozrządu, ale najdłużej miałem jedno auto ze trzy lata, to zazwyczaj wymieniam po zakupie, chyba że ktoś ma udokumentowane i stare części, to wymiana jak na etykiecie/naklejce. Te 150 i 210tys.km wynika z interwałów książkowych? A co to za motorek ten 1.9 z jakim oznaczeniem?

 

Czasem tłoki posiadają wcięcia na zawory, ale też widzę że masz płaskie, nigdzie wciętych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, omega napisał:

Chyba muszę Cię rozczarować...zajrzałem do silnika (poprzez otwory na świece)kamerką endoskopową i na cylindrach widać ślady honowania.

 

Ale czym mnie możesz rozczarować?

Napisalem co wiem , czego mnie uczono i tyle.

Nie pisałem ci tego aby dopiec ale podzielić się tym co wiem.

Zaglądałeś endoskopem w cylindry i co ?

Co mają ślady honowania do nagaru na pierścieniach?

Pomyśl.

Ja nie widzę połączenia.

Zaglądałeś na pierścienie?

Kamerką się nie da :D

W dniu 26.11.2019 o 17:44, omega napisał:

Tak z ciekawości,co to jest ten przycisk "śnieżka" koło lewarka?

 

Instrukcja obsługi str. 153

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 25.11.2019 o 16:05, omega napisał:

Kolega mechanik zmierzył kompresję i to dwoma manometrami bo myślał że manometr przekłamuje...

Cyl 1- 16,5bar po próbie olejowej 17,5bar

Cyl 2- 16,5bar po próbie olejowej 17,5bar

Cyl 3- 16,5bar po próbie olejowej 18bar

Cyl 4- 16bar po próbie olejowej 18bar

Wieczorem ma przyjechać jeszcze raz z pożyczonym manometrem z od innego mechanika i zrobimy pomiar kompresji

 

 

Silnik zmieniony przegląd zaliczony.

Zostało tylko wymienić papiery i jazda.

Szkoda tylko że ze względu na sporą kompresję żaden gazownik nie chce podjąć się zagazowania silnika...

 

Tak z ciekawości-czy to prawda że silnik po wymianie pierścieni może mieć nieco wyższy apetyt na oliwę,a po dotarciu się ustatkuje?

Czy w silniku po remoncie kapitalnym po dotarciu poprawia się kompresja?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, omega napisał:

Tak z ciekawości-czy to prawda że silnik po wymianie pierścieni może mieć nieco wyższy apetyt na oliwę,a po dotarciu się ustatkuje?

Czy w silniku po remoncie kapitalnym po dotarciu poprawia się kompresja?

Tak.

Pierścienie muszą się dotrzeć do gładzi cylindra.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Z nudów podpiąłem diagnostykę i zonk.

P1682(0) układ elektronicznego sterowania przepustnicą,wadliwe działanie

P1700(0) Nieprawidłowe działanie lampki wskaźnika polecenia modułu kontroli transmisji

P0720(4) Nieprawidłowe działanie czujnika prędkości wyjściowej.

 

 

Ten błąd p1700 może być dlatego że mam niepodłączony jakiś przewód z ECU skrzyni ?

 

p0720 czujnik do wymiany czy się go jakiś czyści?

 

p1682 to przepustnica do wymiany nie jakiś chwilowy nie kontakt na przewodach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności