Skocz do zawartości

Filtr dpf się wypala


Gość Sigusiek

Rekomendowane odpowiedzi

To masz w silniku te 8 litrów "oleju" czy go nie masz? A niby dlaczego miałoby kopcić że ropa naszła? Gdzie tu związek?  

Ja to widzę tak: auto musi być sprawdzone pod kątem sprawności układu DPF oraz poprawnej pracy silnika czyli choćby rozrząd i wtryski.  Nie masz możliwości lub nie wiesz jak to oddajesz do fachowca. Nikt ci nie każe wycinać wyrostka robaczkowego jak nie jesteś chirurgiem. Tak samo tu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nad stan oleju na bagnecie to nic innego jak ropa wymieszana z olejem...DPF wypalasz na trasie i na dość wysokich obrotach min 3000rpm, dla mnie to 3-4 bieg max, ze względu na wyższą prędkość przy wyższych biegach, pilnowanie temperatury silnika będzie w zakresie min 85-105 max, wtryski wtedy zapodają większą ilość ropy aby wypalił się DPF, jeśli będą niskie obroty to leci wszystko po ściankach do miski olejowej, jak tego nie przypilnujesz to zaraz zatrzesz silnik przez kiepskie smarowanie. Jeśli był nad stan, zlewaj ten olej i wlewaj nowy nie czekaj aż traktorek zacznie głośniej chodzić. Wtryski możesz sprawdzić pod komputerem bez obciążenia na rozgrzanym silniku i drugi pomiar na rozgrzanym po załączonej klimie. Jest też metoda przelewowa, ale to już wyciągnie. Możesz mieć problem z sondami albo z rurkami ciśnienia czy zaworkami/czujnikami odpowiadającymi za wypalanie DPF. Samemu bez wiedzy i bez programu diagnostycznego min Opcom, najlepiej Tech, nic nie zrobisz. Silnik cały czas tak samo pracuje czy wymusza większe obroty i spalanie na postoju jest większe niż zwykle? Jeśli zatrzesz motor to wywalisz sporo kasy, a trupa nikt nie weźmie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty są na normie nic nie skacze około 800. Nie potrzebnie zrobiłem dziś te 10-11km ale nie wiadomo od kiedy się stan oleju zwiększył. Silnik pracuje normalnie nic nie klekocze jest jak było. Jutro jadę do mechanika zaraz obok niech spuszcza olej i wleje nowy. Tylko jak wyjdzie że to przez dpf do oleju doszła ropa i wymienię olej to co wtedy jak jeździć normalnie czy coś jeszcze przepalać? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zaradny da sobie radę, nic nie naprowadzaj. Tylko powiedz jakie są objawy niech sam dojdzie do usterki. Jeśli wyjdą jakieś błędy niech zapisze przed skasowaniem. Powiedz o spalaniu i kopceniu ewentualnie co było wymieniane czy regenerowane tak żeby nie powtarzał wymian bez sensu.

Dobra oliwa to ten GM Dexos 2 5W30 5L, mi się wydaje, że nawet lepszy jak Motul. Motula mam obecnie i lepsza praca była na GM Dexos 2.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej został spuszczony tak do połowy i teraz przez 2 dni będę jeździł i obserwował jeżeli będzie rosnąć to będą wydatki jeżeli nie to raczej dpf był winowajcą i będzie trzeba spuścić to co jest i wlać nowy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę sporo ryzykujesz, jeżdżąc na takim oleju. Twoje ryzyko, aby zaraz jakimś remontem nie skończyło się, trzeba było spuścić do normy -2L i jeszcze przynajmniej dolać ze 2L świeżej oliwy (do równego poziomu na bagnecie (połowa miarki)), a nie jeździć na rozbełtanej z ropką. Tak na odległość to ciężko doradzić jak się nie widzi, tego co tam masz w misce olejowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz taka sytuacja przejechałem 9km i cała drogę kopcił na biało. Jest zimno ale kopcił praktycznie przez całą drogę a po zatrzymaniu z pod maski otwieram maskę a tu biały dymek który śmierdział takim kwaśnym zapachem 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę być złośliwy, ale przewertuj jeszcze raz temat który napisałeś. Razem ze swoimi postami i naszymi, zastanów się dobrze i albo postępuj według naszych rad, albo niech mechanik określi się co jest z autem nie tak, nie podajesz żadnych błędów ani pomiarów, więc zaraz skończą nam się pomysły. Doradzimy ale to nie to samo co sprawdzenie auta w świecie realnym, żadnych nagrań z pracy silnika. Masz problem i nie chcesz go do końca rozwiązać, albo żal ci kasy wrzucać, a samo się nie naprawi. Teraz podaj konkrety bo nikt nie będzie domyślał się.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkret jest taki iż to wszystko wina Wap'a obroty też zaczęły skakać dymiło potem przestało a winą tego raczej jest jakiś czujnik który coś źle zczytuje i cały czas załącza wypalanie chodź auto ma czysty dpf a oleju przybywa raczej przez to że właśnie proces wypalania zostaje co chwilę przerwany i zgromadzona ropa idzie do miski olejowej. Więc chyba się wyjaśniło jestem spokojniejszy lecz i tak nie jestem wszystkiego pewien 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności