Skocz do zawartości

Astra G nowy termostat - uszkodzony?


Gość Maniik96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wymieniałem niedawno u mechanika termostat w samochodzie co za tym idzie trzeba było wymienić pasek rozrządu razem z robocizną wyszło 470 zł.
Termostat poprzedni nie działał i cały czas silnik był niedogrzany poniżej 60 stopni.
Kiedy wymieniony został termostat to temperatura owa wzrasta ale nie osiąga 90 stopni, tylko wchodzi na około 87 stopni potem nagle maleje do 79 (podejrzewam ze przełącza się wtedy termostat na drugi obieg) i stabilizuje się w okolicach 82-84 stopni. Dodatkowo warto nadmienić ze zrobiłem pewien test. Podczas jazdy gdy temperatura miała około 87 stopni (w korku) odpaliłem nawiew powietrza z największa mocą, nagle temperatura spadała do 80 stopni i lekko się ruszyła do 81. Wysyłam zdjęcia dla podglądu.
Pytanie moje brzmi? Wadliwy termostat? Trzeba wymieniać?
Moja astra to 1.6 v8 z LPG.

81344900_583426772478850_6973514282826727424_n.jpg

81277391_2885501664875001_4566061182137401344_n.jpg

81217511_452474858779453_5733574507419926528_n.jpg

81583761_581535292683576_3453103588010622976_n.jpg

Edytowane przez Maniik96

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

moim zdaniem wszystko w porządku.

470zł to co weszło w cenę ?

pompa wody zmieniona ?

rozrząd bezkolizyjny - więc jak był rozrząd nie dawno zmieniany więc nie potrzebny koszt.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Mały 25 napisał:

moim zdaniem wszystko w porządku.

470zł to co weszło w cenę ?

pompa wody zmieniona ?

rozrząd bezkolizyjny - więc jak był rozrząd nie dawno zmieniany więc nie potrzebny koszt.

Robocizna + nowa woda + pasek + termostat. 
No ale wszędzie czytam ze powinno być 87-93 stopnie i w tych przedziałach działa poprawny termostat? 

Edytowane przez Maniik96

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maniik96 napisał:

Robocizna + nowa woda + pasek + termostat. 
No ale wszędzie czytam ze powinno być 87-93 stopnie i w tych przedziałach działa poprawny termostat? 

to dobra cena.Wszystko jest ok ;-).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Maniik96 napisał:

przełącza się wtedy termostat na drugi obieg)

 

Termostat nie ma obiegów.

Termostat ma płynnie pracować puszczając płyn na chłodnicę.

 

 

21 minut temu, Maniik96 napisał:

okolicach 82-84 stopni.

 

21 minut temu, Maniik96 napisał:

nagle temperatura spadała do 80 stopni i lekko się ruszyła do 81.

 

Skąd masz takie dokładne pomiary?

 

 

Nowy termostat nie zawsze musi być dobry.

81 st C to mało 

Nie mamy tak niskich temp. na zewnątrz aby były takie spadki

Ciekawe jaki termostat ci założył mechanik.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, adam1954 napisał:

 

Skąd masz takie dokładne pomiary?

 

Sugeruje się po pomiarach na wskazniku.

9 minut temu, adam1954 napisał:

Nowy termostat nie zawsze musi być dobry.

Ciekawe jaki termostat ci założył mechanik.

 

Podjadę w piątek z zapytaniem jakiej firmy ten termostat, mam paragon ale tam nie ma informacji jakiej firmy termostat.

9 minut temu, adam1954 napisał:

81 st C to mało
Nie mamy tak niskich temp. na zewnątrz aby były takie spadki 

 

Około 5-10 stopni na dworze było kiedy były robione zdjęcia.

Edytowane przez Maniik96

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, adam1954 napisał:

Termostat nie ma obiegów.

Termostat ma płynnie pracować puszczając płyn na chłodnicę.

 

Przecież termostaty w Astrach przełączają się miedzy "małym" a "dużym" obiegiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostaty nie przełączają się między obiegami .

Termostaty we wszystkich autach włączają przepływ płynu z silnika do chłodnicy.

Otwierając tym samym tzw. duży obieg ale nie wyłączają przecież małego obiegu.

Mały obieg jest podłączony na stałe .

Silnik z nagrzewnicą.

Chyba że jest zamontowany między silnikiem a nagrzewnicą zawór trójdrożny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat

Termostat w astrze włącza duży obieg a nie przełącza. A ten termostat działa poprawnie. Termostat siedzi pod rozrzadem a czujnik z drugiej strony w głowicy zimny płyn zalewa go gdy termostat się otworzy. 1.6 8v tak właśnie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności