Skocz do zawartości

Astra G nowy termostat - uszkodzony?


Gość Maniik96

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, deodekabokat napisał:

1.6 8v tak właśnie działa

 

 

Nie .

Mam do obsługi taki własnie silnikZ16SE i silnik w AF X16SZR kolego . Po mechanikach założone termostaty działały podobnie.(Termot i jeszcze jakiś inny badziew)

Vernet teraz trzyma dokładnie 89 st.C sprawdzane Opcomem.

I to w obydwóch autach

A tym bardziej w jeździe miejskiej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość deodekabokat

Może się źle wyraziłem. Termostat działa poprawnie tylko pomiar jest robiony nie na termostacie i to co widzi się na blacie w 1.6 8v, wszystkie klony, nie jest tym co się dzieje z termostatem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawnie działający termostat to taki który bardzo płynnie otwiera się utrzymując stabilnie temp.

Gdy się termostat otwiera nie powinno być spadków temp.płynu.

Taka praca świadczyła by o tym że termostat działa skokowo i nie dokładnie lub się przycina.

Jeszcze się zgodzę gdy się to dzieje przy odpowietrzaniu układu ale potem układ powinien płynnie pracować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, adam1954 napisał:

Poprawnie działający termostat to taki który bardzo płynnie otwiera się utrzymując stabilnie temp.

Gdy się termostat otwiera nie powinno być spadków temp.płynu.

Taka praca świadczyła by o tym że termostat działa skokowo i nie dokładnie lub się przycina.

Jeszcze się zgodzę gdy się to dzieje przy odpowietrzaniu układu ale potem układ powinien płynnie pracować.

Czyli podsumowując wadliwy termostat do wymiany? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rafalgrzegorz napisał:

A ja bym odczekał - bo może mechanik nie do końca odpowietrzył układ.

Nowy termostat jest od około 400 km (co tankowanie gazu resetuje licznik, a termostat był zamontowany przy około 60-70 km, teraz mam 440 km). Odczekać, czyli ile byś poczekał jeszcze? do 1000 km? 1500? 
Warto nadmienić ze z powodu okresu świąteczno-noworocznego robiłem trasy po około 60-80 km.

Edytowane przez Maniik96

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat
Poprawnie działający termostat to taki który bardzo płynnie otwiera się utrzymując stabilnie temp.
Gdy się termostat otwiera nie powinno być spadków temp.płynu.
Taka praca świadczyła by o tym że termostat działa skokowo i nie dokładnie lub się przycina.
Jeszcze się zgodzę gdy się to dzieje przy odpowietrzaniu układu ale potem układ powinien płynnie pracować.
Adam termostat nie utrzyma temperatury bo to regulator typu P. Szansę na utrzymanie stałej temperatury ma tylko regulator w którym jest człon całkujacy i ew rozniczkujacy. Słabe regulatory mają duże wzmocnienia i przez to dochodzi oscylacji niegasnących.

Poprawności działania termostatu w 1.6 8v nie da się sprawdzić czujnikiem temp w samochodzie a dla czego to napisałem wyżej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też napisałem wyżej że w dwóch autach takim samym silnikiem działają płynnie

I trzymają temp. jak należy.

Temp. spada do 80 st.C to termostat jest do wymiany.

Chyba że wskaźnik przekłamuje tak jak u mnie.

Pokazuje ok 85 a jest 92.

Dla tego potrzebne jest sprawdzenie programem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, adam1954 napisał:

Ja też napisałem wyżej że w dwóch autach sprawne termostaty działają płynnie.

I trzymają temp. jak należy.

Temp. spada do 80 st.C to termostat jest do wymiany.

Chyba że wskaźnik przekłamuje tak jak u mnie.

Pokazuje ok 85 a jest 92.

Dla tego potrzebne jest sprawdzenie programem.

Podjadę pod komputer i sprawdzę pomiar. Jeśli się okaże ze rzeczywiście jest błąd pomiarowy to miernik temperatury do wymiany?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maniik96 napisał:

Nowy termostat jest od około 400 km (co tankowanie gazu resetuje licznik, a termostat był zamontowany przy około 60-70 km, teraz mam 440 km). Odczekać, czyli ile byś poczekał jeszcze? do 1000 km? 1500? 
Warto nadmienić ze z powodu okresu świąteczno-noworocznego robiłem trasy po około 60-80 km.

Nie no to już by było oki.

Ale teraz tak myślę - powinno być oki. Myślę że tak jak Adam pisze wskaźnik przekłamuje.

Najłatwiej sprawdzić - odpalasz samochód i sprawdzasz co dzieje się na przewodzie od termostatu do chłodnicy - gdy robi się się ciepły po odpaleniu - to termostat kiepski jakościowo.

2 minuty temu, Maniik96 napisał:

Podjadę pod komputer i sprawdzę pomiar. Jeśli się okaże ze rzeczywiście jest błąd pomiarowy to miernik temperatury do wymiany?

Daj sobie spokój - szkoda kasy - nowy będzie pokazywał tak samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności