Skocz do zawartości

Corsa C półoś - sklepowe problemy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Chcę wymienić lewą półoś bo oba przeguby mam do wymiany. Żaden sklep nie umie mi dopasować po VIN'ie półosi. Interesuje mnie firma GSP. Na allegro pełno tego do corsy c. Problem w tym, że jak wysyłam do sprzedawców VIN, to z automatu odpisują, że takowej nie mają. Czy jest ktoś kto może mi powiedzieć, czym te półosie się różnią prócz długości? Mają długości 579, 580, 584. Czy któraś będzie pasować do Corsy 1.2 75km?? Wg. opisu w ich ofertach to każda ;D

https://allegro.pl/oferta/polos-gsp-lewa-opel-corsa-c-combo-tigra-8883049653
https://allegro.pl/oferta/polos-gsp-lewa-opel-corsa-c-combo-tigra-8883037887
https://allegro.pl/oferta/gsp-polos-napedowa-299069-8609682855

Trzy różne modele tej samej firmy do corsiacza.

Po VIN'ie też ciężko ustalić jaki konkretnie model potrzebny: W0L0XCF6834107314

Pomożecie? Pozdrawiam 

Edytowane przez matiu15
Kropka w tytule

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam będziesz robić tą półoś? Jeśli tak to wyjmij starą i najzwyczajniej pomierz policz frezy/wieloklin. Przygotuj się, że przyda się uszczelniacz do skrzyni, warto wylać wcześniej olej, żeby nie leciało i nie marnował się. Co do półosi GSP nie są złe, ale mają bardzo mało smaru i jakościowo słabe osłony gumowe. Najlepiej od razu zainwestować w kupno osłon ze smarem i obejmami firmy SPIDAN/GKN/SKF. Jak już nie chcesz generować kosztów to dorzuć tam smaru, ale już potrzebna będzie nowa obejma bo tam są takie śmieszne z taśmy metalowej zastosowane, chyba że we dwie osoby zaciśniesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za zainteresowanie! 

Tak, będę to sam wymieniał. Chcę przerzucić całą oś, ponieważ telepie mi kabina i drążek zmiany biegów, a także pękła osłona (wewnętrzny przegub); oraz rzępoli przy maksymalnym skręcie (zewnętrzny). Co do gsp, naczytałem się dobrych opinii i cena też przystępna. Przegub zewnętrzny firmy ponoć magneti marelli wytrzymał zaledwie 3 lata (mechanik to robił), więc założę najtańsze i się przekonam. Tak jako ciekawostka - całe auto mam poskładane na lemforderze i skf i bardzo sobie chwalę.

 

Odnośnie ilości frezów to we wszystkich opcjach jest ta sama. Różnią się długością, wyglądem i ceną. Zrobię tak jak napisałeś. Pierw zdemontuję oś i zrobię pomiary. Do nowej dodam smaru, tylko jakiego? Można zmieszać, czy fabryczny wybrać?

 

Odnośnie oleju z przekładni to planowałem mocniej przechylić auto - zgodnie z tutorialami i ponoć książką nie powinno się nic wylać. 

 

O uszczelniaczu musze doczytać, duży problem z tym?

 

Pozdrawia.

Edytowane przez matiu15

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czy uszczelniacz już jest wymęczony, jak uda ci się wyciągnąć półoś ze skrzyni w idealnej poziomej płaszczyźnie nie pod kątem to powinien dać radę, ale zawsze lepiej wymienić niż za kilkadziesiąt kilometrów męczyć się z wyciekiem. Uszczelniacz wyjąć grubym nieostrym płaskim śrubokrętem i uważać aby nie zarysować ani nie uszkodzić osadzenia w skrzyni bo będzie problem. Nowy nabić poprzez rurkę/tulejkę/nasadkę od średnicy kołnierza. Albo wskoczy od razu albo delikatnie obstukiwać dookoła żeby wskoczył równomiernie. Uszkodzony wewnętrzny przegub przenosi wibracje na zewnętrzny i może dlatego wytrzymał 3 lata, nie za bardzo lubią ostrego ruszania z miejsca na skręcie. Smar do przegubów kupisz w każdym motoryzacyjnym i taka tubka kosztuję 7-20zł. Fabrycznego nie ruszaj, możesz dorzucić w osłonę i na przegub bo i tak przy temperaturze później wszystko się wszędzie rozchodzi. Myślę, że jedna tubka po połowie na zewnętrzny i wewnętrzny wystarczy. 

 

A jak kupisz to zrób zdjęcie ile tam tego smaru fabrycznie wrzucili, bo w mojej półosi było bardzo mało. I dobrze, że pokusiłem się o zmianę osłon bo to zawsze podwójna praca. Też przy pomiarach może się okazać spora rozbieżność na wciśniętej półosi i rozciągniętej wyrobionej (luz wzdłużny). Pamiętaj aby dobrze wcisnąć wewnętrzny przegub w skrzynie musi zaskoczyć dobrze i przypadkiem nie wyrwij przy sprawdzaniu bo można uszkodzić nowy uszczelniacz ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według katalogu masz tam 584mm - https://opel.7zap.com/pl/car/x01/k/0/2-2/?vin=w0l0xcf6834107314#2

Tutaj sprawdziłem po nr - https://www.autodoc.pl/skf/15069?gshp=1&gclid=Cj0KCQiAmsrxBRDaARIsANyiD1rXJF-zngzJWMO0aa5JjNcBL6UaHoIpKSIX7TR5kOxlnHitj0qAgbkaAtfPEALw_wcB

Więc wychodzi że to ta - https://allegro.pl/oferta/gsp-polos-napedowa-299069-8609682855

Ale jak nie jesteś pewny to rób jak pisze Wariat - sam tak robię że najpierw wyciągam część i szukam nr katalogowego na niej, a tu może dodatkowo pomóc pomiar.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość matiu15

Bardzo wam dziękuję za pomoc! W życiu nie pomyślałem, że tak rzeczowe porady otrzymam.

 

Miałem trochę przebojów ze sklepem, koniec końców w cenie Gsp otrzymałem półoś Meyle. Dzisiaj zająłem się rozbiórką ale mam kłopot. Starałem się delikatnie wyszarpać półoś ze skrzyni i jakimś cudem przegub wewnętrzny wyskoczył z korpusu. W skrzyni siedzi sam korpus i za nic nie mogę go wybić. Jest jakiś patent na to?

 

Udało się wybić korpus. Trzeba trochę więcej siły ;) Czekam na nowe łączniki stabilizatora. Dam znać czy auto jeździ na nowym zestawie.

 

Pozdrawiam!

 

Edytowane przez matiu15

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności