Skocz do zawartości

Astra H GTC 1.4 Z14XEP - odpala za drugim razem gdy ilość paliwa jest mniejsza niż pół zbiornika


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Adrian59221 napisał:

adam1954 -> Nie uruchamiałem jeszcze nigdy awaryjnie silnika na LPG, nie wykonywałem również podanej przez Ciebie próby.

 

To najwyższy czas spróbować.

Poczytaj instrukcję LPG jakie masz zamontowane i próbuj.

Jeżeli odpali bez problemu to czujniki Pb są sprawne i zostaje benzyna.

 

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Adrian59221

Zanim będę miał kolejną mozliwość (czasową) wykonać ów próbę,  nieco podpytam :)
Co taki zabieg ma wykazać/ujawnić? Tak wiem, że na LPG wystartuje bez problemu :D Ale co to będzie dokładnie oznaczać? O jakich czujnikach mowa?

Czy instalacja LPG błędnie odcina pompę na samym zapłonie? Czy pompa nawet na LPG pracuje bez przerwy? 

Gdy czytałem na innych forach, wywnioskowałem, iż niektóre m. in. Ople tak maja, że pompa rozpoczyna pracę dopiero razem z rozrusznikiem.

Druga sprawa jest taka, że u mnie problem z rozruchem do tej pory występował raz na 7-10 rozruchów, i nie mogły być one tuż po sobie, więc zanim z wymuszonym startem na LPG trafię na taki przypadek to... Może nawet sie nie zorientuję...?

Mam instalację BRC, nie byłem w stanie uruchomić silnika z gazu - w sensie ,że doprowadzić do takiego trybu. Wciskając na zapłonie przycisk 5 sekund (wyczytane w czeluściach internetu) nie klikały zawory w butli. uruchomienie zapłony z wciśniętym przyciskiem i przytrzymanie też nic nie dało. 

 

Gość Adrian59221

W międzyczasie wykonałem wiele prób uruchomienia silnika z podpiętym manometrem.

Coś się wyjaśniło,ale nie wszystko.

Otóż auto na zimnym dlatego dobrze odpala, ponieważ gdy po dłuższym czasie postoju włączam zapłon, pompa na chwilę sie załącza wstepnie pompując. Tylko za pierwszym razem po dłuższym postoju. Dlatego na zimnym pali od strzała.

Druga sprawa jest taka, że jestem prawie pewien co do padającej pompy paliwa. W mojej ocenie "przyciera" się, gdy jest mniej paliwa w zbiorniku,ale gdy już pracuje, to jest ok.

Miałem dwa razy taką sytuację, że gdy włączałem zapłon oraz gdy kręciłem rozrusznikiem ,wskazówka manometru szalała wokół 1 bara, dopiero po chwili wskoczyła na 3.8bar i auto odpaliło.

 

I teraz pytanie - czy ktoś z Was ma dojście do programu, albo innego sposobu ustalenia, jaka pompa o jakich oznaczeniach siedzi u mnie w aucie?

Spędziłem cały Boży dzien na próbie ustalenia tego po katalogach sklepów, sprawdziłem kilka numerów,ale wiem, że conajmniej jeden "potwierdzony" jest błędny, chociaż zapewniano mnie ,że będzie pasował.

Generalnie szukam Boscha, bo nie chcę oszczędzać na chinczykach, dokładając sobie problemów. Za to chciałbym kupić sama pompę, bez kosza.

Czemu? Raz, ze jest spora różnica w cenie, dwa, że mam webasto i musiałbym przerabiać nowy kosz, by wejść do niego "smokiem" od webasta.

Miałem zamawiać Bosch 0580454007, ponieważ jeden ze sklepów potwierdził mi po VIN ,iż to jest pompa pasująca do mojego samochodu. W czym haczyk? Pompa według specyfikacji pompuje na 3,0bar, zaś z innych źródeł jak i swoich pomiarów, wychodzi mi jednoznacznie, że u mnie powinno być 3,8bar. Zatem to nie jest to, co mam zamontowane.

 

Tutaj możesz sprawdzić po nr VIN - https://opel.7zap.com/pl/car/

 

Po nr pompy Boscha 0580454007 (Astra H/Punto), jest na alledrogo za 100zł i podają, że pompuje ciśnienie 4 bary. Żeby nie było pomyłki to najlepiej zdemontuj swoją pompę, zobacz jak wygląda sitko, czy nie jest zaklejone/zatkane. Przy wymianie pompy przyda się wymiana filtra paliwa. Jak zdemontujesz pompę to napisz jakie ma nr i wtedy będzie o wiele łatwiej coś dopasować. Kupisz w ciemno i nie będzie pasować.

 

Gość Adrian59221

Wolałem uniknąć rozbierania wszystkiego 2 razy ,ale jak nie ma pewności to trzeba sie dostosować...

 Bosch 0580454007 kosztuje od 160zł, zaś ta za stówke jest raczej krzaczastym zamiennikiem. Niestety część ofert tej pompy podaje ciśnienie robocze 3 bary. Które dane sa prawdziwe..? Nie wiem czy na tym forum można podawać linki do innych stron (aby to pokazać) , ale póki co tego nie zrobię z niznajomości regulaminu :glupek2:

 

Według 7zap wychodzi mi ,że cały kosz to jest Bosch 0580314082.

Rozbiorę, zobaczę.

Dwa pytania: jakas podpowiedź co do sposobu odkręcenia pierścienia całego kosza?

Wykonac coś prowizorycznego z płaskowników / kątowników dostępnych w sklepie metalowym?

Gdzie dokładnie jest filtr paliwa? Z tego co wiem, to jest w pompie, więc jest niewymienny :glupek2:

 

A jaki jest pierścień plastikowy czy metalowy a pod nim gumowa uszczelka? Najlepiej delikatnie przez drewienko obstukiwać z każdej strony na przemian, no chyba że dasz radę zrobić sporą opaskę/obejmę i zastosować do niej coś na zasadzie ramienia oburącz. Można wykorzystać obejmy/mocowania do rur PCV. Ale pewnie oprze się deseczce i młotkowi w ostateczność gruby płaski śrubokręt/przecinak nieostry :D  Chirurgiczne uderzenia bo szkoda coś połamać i pogiąć.

 

Na dole zdjęcia z moje walki, zatkane sitko oraz zapchany filtr paliwa. Wyczyszczone, filtr wymieniony autem jeżdżę do dziś. Użyłem jeszcze specyfiku do czyszczenia układu paliwowego STP na cały bak paliwa. To jest Diesel 1.9CDTI 120KM. 

A co do regulaminu zapraszam do lektury, trzeba się trzymać to będziemy starali się pomóc ;) 

IMG_20200104_115417.jpg

IMG_20200104_121702.jpg

IMG_20200104_130607.jpg

IMG_20200104_130929.jpg

IMG_20200104_130708.jpg

IMG_20200104_131523.jpg

IMG_20200104_145408.jpg

 

Gość Adrian59221

Takich zdjęć ukazujących filtr nigdzie nie znalazłem! Dziękuję! :)
U mnie raczej będzie inaczej - oglądając różne filmy z demontażu, widoczne jest kilka zatrzasków wokół kosza - aby wyciągnąć kosz należy w odpowiednich miejscach wsunąć płaskowniki, odginające zatrzaski na zewnątrz, uwalniając przy tym kosz z jakiegoś mocowania w baku. Pierścień mam chyba metalowy, dalej "nie znaju".
Dzisiaj wieczorem odwiedzę samochód i wszystko się wyjaśni. Musze najpierw tylko spuścić nieco paliwa, bo mam pod przysłowiowy korek :P

Jeszcze raz dzięki za cenne zdjęcia i podpowiedzi!

 

PS. Informacje na stronach internetowych sklepów nie są wiarygodne - ta sama pompa lub cały kosz na różnych stronach mają podane różne ciśnienia robocze, stąd przekreśliłem wcześniej wspominanego Boscha, chociaz może to jest to co potrzebuję.

Otworzę, wyczyszczę, zobaczę, będzie sytuacja mam nadzieję prosta i klarowna.

 

Gość Lucjan Majewski

Dziękuję za podpowiedzi i wyjaśniam : Po wymianie świec na nowe (tej samej marki i parametrów) silnik pracuje za głośno. Na poprzednich pracował idealnie , prawie nie było go śłychać. Stąd moje przypuszczenie co do świec. Po za tym wszystko okej.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności