adam1954 Opublikowano 24 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2020 2 godziny temu, Adrian59221 napisał: adam1954 Nie uruchamiałem jeszcze nigdy awaryjnie silnika na LPG, nie wykonywałem również podanej przez Ciebie próby. To najwyższy czas spróbować. Poczytaj instrukcję LPG jakie masz zamontowane i próbuj. Jeżeli odpali bez problemu to czujniki Pb są sprawne i zostaje benzyna.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90177-astra-h-gtc-14-z14xep-odpala-za-drugim-razem-gdy-ilo%C5%9B%C4%87-paliwa-jest-mniejsza-ni%C5%BC-p%C3%B3%C5%82-zbiornika/page/2/#findComment-723608 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adrian59221 Opublikowano 24 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2020 Zanim będę miał kolejną mozliwość (czasową) wykonać ów próbę, nieco podpytam Co taki zabieg ma wykazać/ujawnić? Tak wiem, że na LPG wystartuje bez problemu Ale co to będzie dokładnie oznaczać? O jakich czujnikach mowa? Czy instalacja LPG błędnie odcina pompę na samym zapłonie? Czy pompa nawet na LPG pracuje bez przerwy? Gdy czytałem na innych forach, wywnioskowałem, iż niektóre m. in. Ople tak maja, że pompa rozpoczyna pracę dopiero razem z rozrusznikiem. Druga sprawa jest taka, że u mnie problem z rozruchem do tej pory występował raz na 7-10 rozruchów, i nie mogły być one tuż po sobie, więc zanim z wymuszonym startem na LPG trafię na taki przypadek to... Może nawet sie nie zorientuję...? Mam instalację BRC, nie byłem w stanie uruchomić silnika z gazu - w sensie ,że doprowadzić do takiego trybu. Wciskając na zapłonie przycisk 5 sekund (wyczytane w czeluściach internetu) nie klikały zawory w butli. uruchomienie zapłony z wciśniętym przyciskiem i przytrzymanie też nic nie dało.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90177-astra-h-gtc-14-z14xep-odpala-za-drugim-razem-gdy-ilo%C5%9B%C4%87-paliwa-jest-mniejsza-ni%C5%BC-p%C3%B3%C5%82-zbiornika/page/2/#findComment-723616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adrian59221 Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 W międzyczasie wykonałem wiele prób uruchomienia silnika z podpiętym manometrem. Coś się wyjaśniło,ale nie wszystko. Otóż auto na zimnym dlatego dobrze odpala, ponieważ gdy po dłuższym czasie postoju włączam zapłon, pompa na chwilę sie załącza wstepnie pompując. Tylko za pierwszym razem po dłuższym postoju. Dlatego na zimnym pali od strzała. Druga sprawa jest taka, że jestem prawie pewien co do padającej pompy paliwa. W mojej ocenie "przyciera" się, gdy jest mniej paliwa w zbiorniku,ale gdy już pracuje, to jest ok. Miałem dwa razy taką sytuację, że gdy włączałem zapłon oraz gdy kręciłem rozrusznikiem ,wskazówka manometru szalała wokół 1 bara, dopiero po chwili wskoczyła na 3.8bar i auto odpaliło. I teraz pytanie - czy ktoś z Was ma dojście do programu, albo innego sposobu ustalenia, jaka pompa o jakich oznaczeniach siedzi u mnie w aucie? Spędziłem cały Boży dzien na próbie ustalenia tego po katalogach sklepów, sprawdziłem kilka numerów,ale wiem, że conajmniej jeden "potwierdzony" jest błędny, chociaż zapewniano mnie ,że będzie pasował. Generalnie szukam Boscha, bo nie chcę oszczędzać na chinczykach, dokładając sobie problemów. Za to chciałbym kupić sama pompę, bez kosza. Czemu? Raz, ze jest spora różnica w cenie, dwa, że mam webasto i musiałbym przerabiać nowy kosz, by wejść do niego "smokiem" od webasta. Miałem zamawiać Bosch 0580454007, ponieważ jeden ze sklepów potwierdził mi po VIN ,iż to jest pompa pasująca do mojego samochodu. W czym haczyk? Pompa według specyfikacji pompuje na 3,0bar, zaś z innych źródeł jak i swoich pomiarów, wychodzi mi jednoznacznie, że u mnie powinno być 3,8bar. Zatem to nie jest to, co mam zamontowane.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90177-astra-h-gtc-14-z14xep-odpala-za-drugim-razem-gdy-ilo%C5%9B%C4%87-paliwa-jest-mniejsza-ni%C5%BC-p%C3%B3%C5%82-zbiornika/page/2/#findComment-723746 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 Tutaj możesz sprawdzić po nr VIN - https://opel.7zap.com/pl/car/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90177-astra-h-gtc-14-z14xep-odpala-za-drugim-razem-gdy-ilo%C5%9B%C4%87-paliwa-jest-mniejsza-ni%C5%BC-p%C3%B3%C5%82-zbiornika/page/2/#findComment-723750 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 Po nr pompy Boscha 0580454007 (Astra H/Punto), jest na alledrogo za 100zł i podają, że pompuje ciśnienie 4 bary. Żeby nie było pomyłki to najlepiej zdemontuj swoją pompę, zobacz jak wygląda sitko, czy nie jest zaklejone/zatkane. Przy wymianie pompy przyda się wymiana filtra paliwa. Jak zdemontujesz pompę to napisz jakie ma nr i wtedy będzie o wiele łatwiej coś dopasować. Kupisz w ciemno i nie będzie pasować.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90177-astra-h-gtc-14-z14xep-odpala-za-drugim-razem-gdy-ilo%C5%9B%C4%87-paliwa-jest-mniejsza-ni%C5%BC-p%C3%B3%C5%82-zbiornika/page/2/#findComment-723752 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adrian59221 Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 Wolałem uniknąć rozbierania wszystkiego 2 razy ,ale jak nie ma pewności to trzeba sie dostosować... Bosch 0580454007 kosztuje od 160zł, zaś ta za stówke jest raczej krzaczastym zamiennikiem. Niestety część ofert tej pompy podaje ciśnienie robocze 3 bary. Które dane sa prawdziwe..? Nie wiem czy na tym forum można podawać linki do innych stron (aby to pokazać) , ale póki co tego nie zrobię z niznajomości regulaminu Według 7zap wychodzi mi ,że cały kosz to jest Bosch 0580314082. Rozbiorę, zobaczę. Dwa pytania: jakas podpowiedź co do sposobu odkręcenia pierścienia całego kosza? Wykonac coś prowizorycznego z płaskowników / kątowników dostępnych w sklepie metalowym? Gdzie dokładnie jest filtr paliwa? Z tego co wiem, to jest w pompie, więc jest niewymienny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90177-astra-h-gtc-14-z14xep-odpala-za-drugim-razem-gdy-ilo%C5%9B%C4%87-paliwa-jest-mniejsza-ni%C5%BC-p%C3%B3%C5%82-zbiornika/page/2/#findComment-723773 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 A jaki jest pierścień plastikowy czy metalowy a pod nim gumowa uszczelka? Najlepiej delikatnie przez drewienko obstukiwać z każdej strony na przemian, no chyba że dasz radę zrobić sporą opaskę/obejmę i zastosować do niej coś na zasadzie ramienia oburącz. Można wykorzystać obejmy/mocowania do rur PCV. Ale pewnie oprze się deseczce i młotkowi w ostateczność gruby płaski śrubokręt/przecinak nieostry Chirurgiczne uderzenia bo szkoda coś połamać i pogiąć. Na dole zdjęcia z moje walki, zatkane sitko oraz zapchany filtr paliwa. Wyczyszczone, filtr wymieniony autem jeżdżę do dziś. Użyłem jeszcze specyfiku do czyszczenia układu paliwowego STP na cały bak paliwa. To jest Diesel 1.9CDTI 120KM. A co do regulaminu zapraszam do lektury, trzeba się trzymać to będziemy starali się pomóc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90177-astra-h-gtc-14-z14xep-odpala-za-drugim-razem-gdy-ilo%C5%9B%C4%87-paliwa-jest-mniejsza-ni%C5%BC-p%C3%B3%C5%82-zbiornika/page/2/#findComment-723776 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adrian59221 Opublikowano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2020 Takich zdjęć ukazujących filtr nigdzie nie znalazłem! Dziękuję! U mnie raczej będzie inaczej - oglądając różne filmy z demontażu, widoczne jest kilka zatrzasków wokół kosza - aby wyciągnąć kosz należy w odpowiednich miejscach wsunąć płaskowniki, odginające zatrzaski na zewnątrz, uwalniając przy tym kosz z jakiegoś mocowania w baku. Pierścień mam chyba metalowy, dalej "nie znaju". Dzisiaj wieczorem odwiedzę samochód i wszystko się wyjaśni. Musze najpierw tylko spuścić nieco paliwa, bo mam pod przysłowiowy korek Jeszcze raz dzięki za cenne zdjęcia i podpowiedzi! PS. Informacje na stronach internetowych sklepów nie są wiarygodne - ta sama pompa lub cały kosz na różnych stronach mają podane różne ciśnienia robocze, stąd przekreśliłem wcześniej wspominanego Boscha, chociaz może to jest to co potrzebuję. Otworzę, wyczyszczę, zobaczę, będzie sytuacja mam nadzieję prosta i klarowna.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90177-astra-h-gtc-14-z14xep-odpala-za-drugim-razem-gdy-ilo%C5%9B%C4%87-paliwa-jest-mniejsza-ni%C5%BC-p%C3%B3%C5%82-zbiornika/page/2/#findComment-723781 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adrian59221 Opublikowano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2020 Zamontowany kosz ma oznaczenie Bosch 0580314196   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90177-astra-h-gtc-14-z14xep-odpala-za-drugim-razem-gdy-ilo%C5%9B%C4%87-paliwa-jest-mniejsza-ni%C5%BC-p%C3%B3%C5%82-zbiornika/page/2/#findComment-723801 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lucjan Majewski Opublikowano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2020 Dziękuję za podpowiedzi i wyjaśniam : Po wymianie świec na nowe (tej samej marki i parametrów) silnik pracuje za głośno. Na poprzednich pracował idealnie , prawie nie było go śłychać. Stąd moje przypuszczenie co do świec. Po za tym wszystko okej. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90177-astra-h-gtc-14-z14xep-odpala-za-drugim-razem-gdy-ilo%C5%9B%C4%87-paliwa-jest-mniejsza-ni%C5%BC-p%C3%B3%C5%82-zbiornika/page/2/#findComment-723802 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.