Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Opla Astre G 1,4 16v z silnikiem Z14XEP i instalacją gazową. Od dwóch tygodni zauważyłem falowanie obrotów na wolnych obrotach, szczególnie jak silnik jest już rozgrzany. Jeśli samochód chodzi na gazie, to te falowanie jest większe i dochodzi do 1500, po przełączeniu na benzynę jest również falowanie, ale już mniejsze. W tym silniku silniczek krokowy jest zintegrowany razem z przepustnicą. Kupiłem używaną oryginalną przepustnicę o takim samym numerze fabrycznym i ją założyłem. Po założeniu przepustnicy obroty dalej falują. Czy ktoś miał podobny problem i wie jaka jest przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wspólne Pb i LPG ma elektrykę.

Więc szukaj po tej linii.

Cewka , świece , czujniki.

Ale pytanie jak długo jeździłeś po założeniu przepustnicy na samym Pb?

Przed założeniem przepustnicy rozumiem że ją wyczyściłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega już parę lat jest na forum i powinien znać regulamin. Proponuje przypomnieć sobie regulamin jaki tu obowiązuje.

Więc dlaczego o Astrze pisze w protoplaście modelu?

Poczytać proszę o podobnych przypadkach występujących w podobnych silnikach w "A G", "C C".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

adam 1954 założyłem używaną przepustnicę, ale ją dokładnie wyczyściłem. Na Pb długo nie jeździłem, a czy to ma znaczenie? Cewka i świece raczej w porządku, a jakie czujniki masz na myśli?

Edytowane przez mg7512s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, mg7512s napisał:

 założyłem używaną przepustnicę, ale ją dokładnie wyczyściłem. Na Pb długo nie jeździłem, a czy to ma znaczenie? Cewka i świece raczej w porządku, a jakie czujniki masz na myśli?

O ile się nie mylę to w twoim autku jest przepustnica elektroniczna - czyli by pasowało ją jeszcze adaptować - czyli ECU musi sobie ją ustawić/nauczyć względem obciążenia silnika i przepływu powietrza dolotowego.

Poczytaj o rozjechaniu map benzyny poprzez źle wyregulowane LPG - czyli silnik na obu paliwach będzie kulał bo sterownik LPG ustawia się według tego co mu podaje sterownik wtrysku beni (ECU).

Ale najpierw bym się zajął przepustnicą i robił to na samej benzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, mg7512s napisał:

jakie czujniki masz na myśli?

 

Wszystkie które odpowiadają za elektroniczną pracę silnika.

Sondy , przepływka , zawór par paliwa itp.

 

Zrób reset wartości wyuczonych przepustnicy interfejsem ,albo zrób ok 100 km na Pb.

Reszta to jak Rafał pisał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

adam1954 i rafalgrzegorz dziękuję za podpowiedź. Postaram się najpierw przejechać te 100 km na samej benzynie i zobaczę, czy coś się zmieni. W między czasie zobaczę ten zawór par paliwa. Tak się zastanawiam, czy te falowanie obrotów może mieć związek z błędem P0170 z którym nie mogę się uporać od ponad pół roku. Byłem już u kilku mechaników i żaden do tej pory mi nie pomógł. Wymieniłem sondę lambda na oryginalną, przepływomierz i czujnik temperatury a ten błąd dalej mi wywala. Jeden z mechaników powiedział mi, żeby zakręcić zawór od gazu i jeździć na samej benzynie, ale to bez różnicy, błąd ten jest zarówno na Pb jak i na LPG. Wydaje mi się, że ten błąd wyskakuje jak obroty spadają, gdy np. dojeżdżam do skrzyżowania i muszę się zatrzymać, a czasami jest tak, że gdy tylko odpalam samochód, to ten błąd 0170 wyskoczy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może zrób najpierw to -

 

Następnie uzupełnij zbiornik świeżym paliwem i zrób 100/200km na samej beni.

Ale wcześniej bym ogarniętego elektromechanika od opla odwiedził (w OPCOMie, jak i TECHu jest opcja adaptacii przepustnicy) i sprawdził jak Adaś pisze obie sondy i resztę czujników.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, mg7512s napisał:

Tak się zastanawiam, czy te falowanie obrotów może mieć związek z błędem P0170

 

Poczytałeś posty na forum o tym błędzie?

 

Ale wrzucam co masz do sprawdzenia

 

 

2020-07-22_194200.jpg

 

 

 

I teraz pytanie czy zaczęło się to po załozeniu LPG ?

Czasem bywa że gazownik spieprzył podpięcie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

adam1954 ten błąd P0170 mam od około pół roku, a na LPG jeżdżę już kilka lat. Czy zawór elektromagnetyczny filtra oparów paliwa z węglem aktywnym to jest to samo co zawór par paliwa? czytałem, że ten zawór par paliwa też może powodować falowanie obrotów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez KruksoN
      Witam wszystkich. Chciałbym sięgnąć po radę, gdyż mam problem z moją Asterką. Zaczynając od początku to posiadam samochód Opel Astra G Bertone 1.8 (z rzadko występującym w tym samochodzie silniku) Z18XEL 2001 rok, Benzyna+LPG. Przejdę do opisu problemu, ponieważ sam już nie wiem gdzie szukać.
      Problem polega na tym, że samochodzik faluje na obrotach gdy wrzucę mu luz, bądź wrzucę sprzęgło, a także pojawia się dziwny objaw przy odpalaniu (po nocy). Objawy się pogarszają gdy jest mocno zagrzany (głównie po jeździe w mieście) wtedy potrafią tak falować że samochód po prostu gaśnie. Co do odpalania to bertonka wchodzi na wysokie obroty (około 2 tysięcy) i gwałtownie jej spadają do 500 a następnie gwałtownie rosną i zaczynają falować 2-3 razy wokół przedziału 1000-1500 i się normuje. Sprawa ma się inaczej przy odpalaniu kiedy zgaszę samochód na benzynie a nie na gazie, czyli kliknę guzik od gazu. Wtedy po nocy samochód odpala normalnie, ale objawy w jeździe się nie zmieniają czy to na gazie, czy na benzynie. Dodatkowymi spostrzeżeniami, które towarzyszą podczas falowania to lekkie przygasanie świateł. Bertonce zdarzy się czasem szarpnąć, ale cewke wymieniłem na nówkę. Kolejnym spostrzeżeniem łączącym się z tematem to jest że podczas jazdy, gdy wcisnę gaz w podłogę to mam wrażenie jakby ją coś trzymało i nie ma 100% mocy. Na komputerze wykazywało błąd przepływomierza P0100, ale znajomi twierdzą że raczej "aż takich" objawów od tego nie powinno być, a na dodatek próbowałem z 3 innymi przepływkami i efekty te same, ale każdy był używany. Na jednym którego czyściłem alkoholem izopropylowym było jakby lepiej, ale obroty pozostały (oczywiście największe przy ciepłym silniku)
      Z góry dziękuję za każdą radę, gdyż ciężko mi jest samemu się z tym uporać jako że jestem około roku od zdania prawka i wcześniej nie interesowałem się motoryzacją.
      Pozdrawiam.
      //EDIT: Zapomniałem dopisać że cały czas pali mi się check engine, po usunięciu błedów w kompie (P0100) check się nie świeci tylko przez kilka kilometrów lub do pierwszego falowania, a potem już świeci na stałe.
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.