Skocz do zawartości
zcur

1.2 80KM 2009 r. stukot przy odpalaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Borykam się z takim stukotem podczas porannego uruchamiania silnika

https://www42.zippyshare.com/v/igwIUBa8/file.html

Według zaleceń mechaników zmieniłem olej, lecz nie pomogło. Olej który jest wlany to GM 5w30 dexos2. Poza tym silnik pracuje ładnie, bez stuków, zgrzytów itd. Co może być problemem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził ciśnienie oleju.

Potem hydropopychacze.

Ale też łańcuszek , czy ma odpowiedni luz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki stukot jest jedynie jak postoi np. przez noc. Jeżeli postuka tak pierwszy raz to potem każde odpalenie tego dnia jest normalne (ewentualnie bardzo krótki lekki dźwięk takiego szurnięcia jakby) co raczej wykluczałoby problem pompy oleju, ale oczywiście postaram się to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popychacze. Na 100%.

 

Wlej płukankę do silnika, potem wymień olej. Jak po kilku tys. km się nie uspokoi, to wlej LiquiMoly do uciszania hydropopychaczy, powinno pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, ghost2255 napisał:

Popychacze. Na 100%.

Guzik prawda.

Słychać łańcuch rozrządu. Środki typu płukanki guzik dadzą.

Trzeba zdjąć pokrywę zaworów gdy silnik jest po nocnym postoju i sprawdzić jak naprężony jest łańcuch na górnym ślizgu. Jestem przekonany, że da się go w palcach podnieść bez wysiłku. Jeśli tak, to szykować tysiaka na rozrząd.

 

69254674_2084796635162150_63636527724531

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, ArKos napisał:

Guzik prawda.

Moje drewniane ucho słyszy popychacze, twoje(może nie drewniane) słyszy łańcuch.

Pewność będzie miał tylko ten, kto to pomaca i sprawdzi osobiście. B)

 

A płukanek nie skreślaj. Sam jestem sceptyczny odnośnie "cudownych środków", ale przekonałem się na własnej skórze, że akurat na popychacze może pomóc. <oczywiśćie tylko w przypadku gdy jest nagar w silniku a nie są zużyte. Przy cenie ok 10zł za płukankę ryzyko jest żadne, a ewentualna korzyść duża, więc warto zaryzykować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płukanki są ok.

Ale uważam że na nie czas później.

Arek z resztą też.

 

Organoleptyczne sprawdzenie jak radzi Arek jest podstawą.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, ghost2255 napisał:

Moje drewniane ucho słyszy popychacze, twoje(może nie drewniane) słyszy łańcuch.

Popychacze z reguły słychać, gdy silnik jest gorący, czyli rzadki olej - gubią ciśnienie i klepią.

Jeśli rzegot jest tuż po rozruchu, to wskazuje to na brak oleju w napinaczu łańcucha lub sam łańcuch - to na podstawie pragmatyki. Takich rozrządów wymieniłem kilkadziesiąt, może nawet ponad 100.

Popychacze da się zweryfikować dokonując pomiaru ciśnienia oleju na gorącym. Rzegot + niskie ciśnienie = popychacze w 9 przypadkach na 10. Tu klasyczne symptomy łańcucha rozrządu.

 

No ale kolega zdejmie pokrywę i sprawdzi, koszt 0 zł, stracony czas 15 minut.

 

PS

Nigdzie nie skreśliłem płukanki. Napisałem jedynie, że w wypadku łańcucha guzik da, bo takie są fakty. Płukanka nie skróci wyciągniętego łańcucha ani nie zregeneruje wytartych zębów kół i ogniw łańcucha.

 

Obstawiam taką opcję:

70336227_2093791604262653_1034178612493869979377_2093791214262692_7627417551789670369153_2093791190929361_24483392780867

70053444_2093791167596030_5766694911499870435668_2093791257596021_7789836013580370634115_2093791297596017_24048479839809

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, ArKos napisał:

Popychacze z reguły słychać, gdy silnik jest gorący, czyli rzadki olej - gubią ciśnienie i klepią.

To się zgadza, ale na podstawie własnej praktyki mogę napisać, że są przypadki stukania popychaczy tuż po rozruchu na zimnym i wtedy jest problem z olejem/drożnością kanałów/pompą oleju i wtedy płukanka może pomóc.

 

Na rozciągnięty łańcuch i słaby napinacz żadna chemia ani zaklęcia nie pomogą. Niestety te silniki mają swoje bolączki i ich praca nie jest aksamitna. Na szczęście są proste i łatwo się je naprawia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.