Skocz do zawartości

1.2 80KM 2009 r. stukot przy odpalaniu


Gość zcur

Rekomendowane odpowiedzi

Płukanki? Gdybyś rozebrał choć raz zasyfione hydro to byś inaczej pisał.

Dowiedziałbyś się jak np GM potrafi ,,oszlamować,, silnik

Nie mówię już o Mobilu.

Mi po zalaniu GM-em jeszcze więcej oleju ubywało.

I co z tego że mają daexos2?

Olej?  A ktoś pokusił się na pomiar ciśnienia?

Może być za niskie i choćbyś wlał kosmiczny olej też będzie nie do końca dobrze

 

 

 

I jeszcze możemy się domyślać że masz Z14XEP?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Chyba XEP. Szukam właśnie po nr vin. Znalazłem tylko to:

Typ silnika 1.4L L4 DOHC 16V FWD

 

I tu właśnie proszę o pomoc. Znacie się na tym i pewnie nie raz słyszeliście te dźwięki klepania. Nagrałem 2 filmiki. Jeden zimny start po nocy i drugi na rozgrzanym (krótka trasa 10km, temp. 95 stopni).

Muszę to zrobić, bo albo mi autko padnie, albo ja padnę trupem. typ silnika jak wyżej, przejechane 160 000km, olej wymieniony około 500km temu (comma 5W30. Polatam z 2000km i wymiana na Valvoline 5W30.

Żebym tylko wiedział co to jest. Przekopałem neta, pytałem 2-ch mechaników i jestem głupszy niż byłem. Jeśli ktoś wie chociaż, od czego zacząć. Kupiłem autko jakiś miesiąc temu. Sprzedający zapewniał że rozrząd był robiony. Mechanik, u którego serwisuję auta od lat, powiedział że zdjął pokrywę zaworów i że faktycznie rozrząd był robiony ale musiałby posłuchać silnika na zimno. W tej chwili nie mam jak tego zrobić. Obstawił wymianę popychaczy zaworów. Jeśli by to było to, na 1 000 000%, to robię i nawet się nie zastanawiam. Sami jednak wiecie jak to jest z tymi silnikami ... Może być źle zrobiony rozrząd, np: ktoś pożałował cebulionów na napinacz, wsadził stary. Mogą być klapy w kolektorze ssącym. Mogą być te popychacze jednak i inne rzeczy ... We wtorek zmierzę w warsztacie ciśnienie oleju, mam możliwość tylko na ciepłym. 

Sami posłuchajcie.

Zimny start rano:

 

Ciepły 95 stopni

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Edytowane przez Mosfet_75

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie cykanie słyszalne przy przepustnicy to prawdopodobnie zaworek par paliwa (z lewej strony przepustnicy za nią)

No i ten metaliczny szum w rejonie rozrządu.

Sprawdzał bym osprzęt ( altek , klima,pompa wody ) zdejmując pasek na chwilkę i Sprawdzając przy ustąpiło po chwilowym odpaleniu auta

Sam łańcuszek nie patrząc na mechanika na Twoim miejscu sam bym sprawdził 

Pół godziny z zabawą na zdjęcie pokrywy.

ArKos pokazywał na forum wymianę i jaki powinien wyglądać łańcuch

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały ten dźwięk jest jakby uwydatniony przez mikrofon w telefonie. Normalnie jak się stoi przed otwartą maską jest jakby ciszej wszystko. (dobry Samsung :-) )

Dzięki. Teraz będę kopał żeby coś poczytać o tym zaworku par paliwa. Nie ma problemu ze sprawdzeniem łańcuszka tylko jak zwykle, trochę się boję że coś pójdzie nie tak ...

Takie szybkie pytanko jak można. Do pokrywy potrzebny klucz dynamo? Jeszcze nie kupiłem.

Coś już mamy. Jest nadzieja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko co się dowiedziałem to to, że elektrozawór czyści układ z par paliwa a także odpowiedzialny jest za obroty silnika ja jałowym. 

Możliwe żeby on tak terkotał, klikał, stukał? To byłby niezły szatan z niego.

 Przypuszczam że od nowości nie było zaglądane do zaworu. Corsa ma przejechane 160 000km. Poszukam, kupię (to chyba nie jest drogie) założę i posłuchamy kota. Klucz zaraz poszukam na allegro i jak tylko przyjdzie, postaram się sprawdzić rozrząd. Chyba że macie coś do polecenia z kluczy dynamometrycznych, nie żaden kosmos ale też nie na "raz" :-) 5-8 dyszek, może się jeszcze przyda kiedyś.

Dzięki

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucze musiał byś mieć dwa.

Duży ma podziałkę od 25 a mały od 5 Nm

Czyli powyżej 150  by był koszt.

 

Elektrozawór po prostu odepnij na chwilę od niego wtyczkę i słuchaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie myślałem czy nic by się nie stało, jakbym odpiął zasilanie od zaworka lub całkowicie go zdemontował, zostawiając same rurki. Tak na chwilę żeby odpalić i ze 30 sekund posłuchać. Nowy Bosch na allegro 71zł + wysyłka. Niby nie dużo ale też nie mało. Dziś już za późno trochę. Rano odepnę wtyczkę i odpalę machinę. Jak ja bym chciał żeby to było tylko to... :-) 

Edytowane przez Mosfet_75

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym zaworkiem bym uważał, szwagier odpiął i skończyło się na adaptowaniu przepustnicy w Leonie 1.6 benzyna. Później nie szło autem ruszyć i normalnie jechać, też cykało i denerwowało. Później jeździł autem jeszcze rok i nic się nie działo. Tam jest chyba jakiś wkład węglowy. Nie wiem jak to w Corsie będzie się zachowywać po odpięciu i odpaleniu. Tylko podejrzewam, że mógł to zrobić na odpalonym silniku ale się nie przyznał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności