Skocz do zawartości

Duży spadek mocy na klimatyzacji.


Gość kyuubi1990

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kyuubi1990

Witam serdecznie posiadam Astrę H z 2006 r  silnikiem 1.6 o mocy 105 km Z16XEP. Wiem że ten silnik to nie demon prędkości i mocy jednak mam wrażenie że klimatyzacja zabiera mu za dużo mocy czasami mam ciężko ruszyć zwłaszcza w momencie kiedy kompresor się zalacza jest mulowaty według mojej oceny .Problem maleje przy wyższych prędkościach ewentualnie obrotach powyżej 2500-3000 wtedy nie jest to tak odczuwalne

. Sprężarka też czasami powoduje przy schodzeniu na wolne obroty i w momencie jej załączenia gwałtowny skok obrotów w dół czasami aż do zgaśnięcia silnika. Takie sytuacje się nie zdarzaja na wyłączonej klimatyzacji. Sprężarka też głośno chodzi w momencie dodania gazu czyli pewnie jej koniec jest bliski. Czy to normalne przy tym silniku że jest aż tak duży spadek?  Czy po prostu kompresor jest na wykończeniu i powoduje takie obciążenie na silnik,?  Jeździłem wieloma samochodami z klimatyzacją i aż takiego spadku mocy nie czułem . Proszę o odpowiedź pozdrawiam . 

 

Edytowane przez kyuubi1990

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej kompresor woła o reanimacje. Jesli bez klimy jest wszystko ok , a po włączeniu zaczynaja sie cyrki. Moze i sprzegielko niedomagac. Ale to raczej by sie klima nie włączyła

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kyuubi1990

A jaki może być koszt regeneracji kompresora?  Powiedzcie mi proszę czy w tym silniku spadek mocy jest znaczny jak jeździ się na klimie?  Nie wiem czego się spodziewać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier ma ten motor w budzie gtc, na włączonej klimie jesli jest jakis spadek to mało zauwazalny. Koszta uzywki od 100, po regeneracji 400-500 , plus wymiana. Sam bym nie wymienial bo gaz poleci w atmosfere, a koszt nabicia moze byc zbliżony do kosztow wymiany u mechaniora. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest jeszcze inny problem.

Masz LPG.

Wyłącz i pojeździj na samym Pb do 100 km i sprawdzisz czy też się tak dzieje.

Jeżeli na Pb takiego zmulenia nie ma to jazda do gazownika na regulację.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu to jest wszystko okej. Poprostu ten silnik to ma 105 koni ale przy prawie 6000 obrotów. Przy 2500-3000 obr silnika to ma może z 45-50 koni. Klima sprawna to niestety przy max jej działaniu zabiera nawet 12 koni a to spora różnica mieć 55 koni bez klimy a z klima 45 koni. Toż to prawie 20 procent.  Klima czy tam kompresor w zasadzie to jak się coś z nim dzieje to traci na wydajności czyli stawia mniejszy opór na kompresorze. Sprzegielko tu nie ma nic do rzeczy bo to albo załącza jak jest włączona klima albo rozłącza przeniesienie napędu na kompresor jak jest klima wyłączona. 

 

Zakładam że silnik jest sprawny a sprawność jego też można szybko sprawdzić na analizatorze spalin. 

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, wesol napisał:

Po mojemu to jest wszystko okej. Poprostu ten silnik to ma 105 koni ale przy prawie 6000 obrotów. Przy 2500-3000 obr silnika to ma może z 45-50 koni. Klima sprawna to niestety przy max jej działaniu zabiera nawet 12 koni a to spora różnica mieć 55 koni bez klimy a z klima 45 koni. Toż to prawie 20 procent.  Klima czy tam kompresor w zasadzie to jak się coś z nim dzieje to traci na wydajności czyli stawia mniejszy opór na kompresorze. Sprzegielko tu nie ma nic do rzeczy bo to albo załącza jak jest włączona klima albo rozłącza przeniesienie napędu na kompresor jak jest klima wyłączona. 

 

Zakładam że silnik jest sprawny a sprawność jego też można szybko sprawdzić na analizatorze spalin. 

No nie wiem czy gasniecie silnika jest normalnym objawem włączonej klimy. Napisz jeszcze jakie masz zużycie chwilowe przed i po włączeniu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągaj czynnik i wywalaj kompresor na stół do sprawdzenia, jeśli to nie sprzęgło to już siada/zaciera się kompresor. Zawsze  możesz kupić używkę i podmienić albo oddać swój do regeneracji. Fakt, że klima obciąża silnik. Ale nie powinno być czegoś takiego, że silnik gaśnie. Wszystkie odbiorniki włączone na maxa, silnik musi wtedy pracować, ewentualnie mogą się podnieść delikatnie obroty silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kyuubi1990

Spalanie bez klimatyzacji w granicach 0.8/0.9l na godzinę . 

Spalanie z klimatyzacją w granicach 1.3/1.5 litra na godzinę a w momencie gdy włączam się kompresor nawet do 1.7 litra na godzinę wszystko zależne od temperatury zewnętrznej jak i ustawionej w aucie. 

Tak jak pisałem wcześniej nie oczekuje po tym silniku osiągów zwłaszcza z klimatyZacja ale przy ruszeniu pod.gorke jeszcze z dwoma pasaZerani robi się już ciężko ☺️

 

Edytowane przez kyuubi1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności