Skocz do zawartości

Duży spadek mocy na klimatyzacji.


Gość kyuubi1990

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkie znaki na niebie wskazują na sprężarke. Moze byc cos mechanicznie nie tak i przy włączeniu silnik zostaje obciazony, a wrecz wyhamowany. Popatrz na pasek osprzętu jeszcze czy nie ma na nim jakichs niepokojacych śladów,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kyuubi1990

Hmm jak na niego patrzę to wygląda srednio napisy na nim sa "rozmazane" a co do spalania na wolnych obrotach jak to powinno wygladac ? Mam w garażu sprawna sprężarkę klimatyzacji od Merivy A z silnika 1.6 będzie pasowała?  

Edytowane przez kyuubi1990

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podejdzie to po numerach musisz sprawdzic. Mozesz jeszcze poprosic kogos zeby włączył klime a Ty w tym czasie obserwuj koło pasowe sprezarki( o ile jest widoczne) czy nie ma jakichs dziwnych szarpniec - dlatego pytalem o stan paska. Skoro tak tłumi Ci moc ze nie mozesz pod górkę wjechac, lub auto gasnie to cos musi byc na rzeczy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisy z paska po czasie wycierają się to normalne, tak jak spękania czy przytarcia. Lata pracy robią swoje z materiałem. Jeśli jakaś rolka, napinacz, sprzęgło kompresora czy alternatora już wykazuje zużycie to pasek też szybciej będzie zużywał się. Na kompresorze są numery, oznaczenia i jeśli jest to samo to można przełożyć, chociaż to bardzo wątpliwe, że podpasuje, kompresor jest dobierany konkretnie pod silnik i nadwozie. Oczywiście mogliby zrobić serię uniwersalną ale wtedy by producent i warsztaty nie zarabiały. Zastanawia mnie też kondycja twojego silnika, jak już mu tak ciężko jak opisujesz to pomiar kompresji na cylindrach wystarczy. Nie ma też co szukać dziury w całym i sprawdź najpierw ten kompresor.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest ten sam typ i rodzaj kompresora może podejdzie. Trzeba odczytać wszystkie opisy fabryczne - na pewno coś się da odczytać.

Ja zakładałem od Vectry po regeneracji - ale musiałem sprzedawcy zaznaczyć do jakiego autka (chodziło o Sintrę) - bo jest inna średnica koła pasowego - natomiast od Omegi był by identyczny.

W Vectrze tylko silnik x20xe miał taką samą.

Więc może wystarczy przerzucić samo koło pasowe ze sprzęgłem i cewką - ale jest jeszcze jedna sprawa - jak ten kompresor długo leży u ciebie i czy był zabezpieczony przed wilgocią - bo sprawny mógł być kiedyś a teraz to złom.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być wiele. Nawet przypchany osuszacz co często się też trafia będzie blokował przepływ gazu. Dobry fachowiec będzie widział na nanometrach jak szybko ciśnienie rośnie i czy problemu szukać w kompresorze czy jednak gdzie indziej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności