Skocz do zawartości

Meriva B drgania podczas kręcenia kierownicą


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Przemek1987

Witajcie Panowie. Wracam po tygodniu. Z ciekawości pojechałem do innego mechanika. On takze sprawdził napięcie. Okazało się że jest 14.3. Poprzedni mechanik twierdzil że poniżej 14. Od razu kazał wymieniać aku. Drugi twierdzi że nie ma potrzeby i nie ważne że aku od nowości. On jest fabryczny made on hungary i może nawet 12 lat wytrzymać. Ciekawostka taka że drugi mechanik pracuje na codzień w Aso opla u mnie w mieście. Wyczyścił mi przepustnice. Okazało się przy okazji że poszła membrana pokrywy pod zawory. Także to wymieniłem. Niestety poprawa problemy drżenia jest znikoma. Nadal występuje drgania silnika przy wisilonym obciążeniu typu ogrzewanie klima kręcenie kierownicą. Nowe swiece i cewka Delphi wymienione 3 miesiące temu. Olej motul 5w30.  Panowie rozkładam ręce. Nie wiem za co dalej się brać. Czekam na wasze propozycje. Zero błędów komputera.  Myślałem trochę o egr i szczelności dolotu. Ale nie wiem czy dobrze kombinuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

8 minut temu, Przemek1987 napisał:

Ciekawostka taka że drugi mechanik pracuje na codzień w Aso opla u mnie w mieście.

A czy ten specjalista podpiął komputer i sprawdzał parametry poszczególnych podzespołów.

Czy tylko nauczyli go odczytywać błędy?

 

Akumulator , to jedź sprawdzić do punktu wymiany.

Tam ci go sprawdzą i powiedzą w jakim faktycznie jest stanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemek1987

Tak. Podłączył komputer po wyczysZczeniu przepustnicy. Trzeba było ja skalibrowac czy coś. Ok Ale akumulator według mnie sprawny. Palił na dotyk w ostatnie mrozy -20. Przecież on tylko do rozruchu jest potrzebny. Potem rolę prEjmuje alternator. No chyba że się myle to przepraszam. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I coś jeszcze oprócz kalibracji sprawdzał?

Np. parametry wspomagania . Jakie napięcie było na wspomaganiu?Jaki pobór prądu na pompie wspomagania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemek1987

Nie sprawdzał nic związanego ze wspomaganiem. Ale tak jak pisałem problem dotyczy ogólnego obciążenia. Ogrzewanie klima itd

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem przed czym kolega się broni - kontrola stanu aku może kosztować z 20pln.

Myślę że warto wydać parę zeta niż czekać na nagły zgon aku.

Mieliśmy tak w aucie służbowym - z dnia na dzień przestał działać, kolegę to sporo nerwów kosztowało.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemek1987

Rafał grzegorz  ale co ma wspólnego akumulator do drgania podczas obciążenia silnika?  Nie jestem mechanikiem z zawodu więc nie rozumiem zależności. Na aku jest 14.3  . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej 14,3 nie ma aku powinien mieć powyżej 12,5 - 13,2 V

W nowych samochodach nawet za ładowanie alternatora odpowiada sterownik.

Nie układ wzbudzenia alternatora.

Gdy akumulator ma słabą pojemność nie wiadomo co może elektronika wyczyniać.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mogą być spadki napięcia podczas kręcenia kierownicą  na pompie

Jakie ma napięcie pompa wspomagania.

Mierzył to podczas kręcenia kierownicą.?

Trzeba najpierw to wykluczyć.

Potem szukać dalej.

Pobór prądu pokazuje czy układ wspomagania pracuje lekko czy ma problemy

 

 

Godzinę temu, Przemek1987 napisał:

Palił na dotyk w ostatnie mrozy -20

W sumie to było by w porządku.

Ale nie wiesz jakie spadki miał podczas odpalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności