Skocz do zawartości

Opel Corsa c 1.2 75HP


Gość drejk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na gwiazdkę sprezentowaliśmy mojej mamie miejskiego wariata opel corsa C 1.2 o mocy 75km sprowadzonego z niemiec. Handlarz zapewniał nas, że został wymieniony rozrząd wraz z olejem (pokazywał faktury). Po jakimś czasie zaczęliśmy zauważać problemy z autem tj.

 

-Auto zaczęło się grzać (szczególnie w korkach), nie pracuje wentylator i zżera płyn chłodniczy, już raz się zagotował i wyskoczyła kontrolka serwisowa (auto z kluczem),

 

-Stuka na rozgrzanym silniku (nie zawsze), myślałem że problemem jest niski stan oleju (który ponoć był wymieniany a nie zrobiliśmy nim nawet 2tys km), gdy sprawdziłem rzeczywiście było na minimum więc go dolałem i problem ustał, ale tylko na chwilę a auto dalej stuka jak się go trochę "przypiłuje",

 

- Podczas jazdy potrafią zgasnąć zegary, zapalić się kontrolka ręcznego, po chwili zegary się zapalają a kontrolka gaśnie,

 

-Spalanie benzyny jest strasznie duże (aktualnie prawie 9l na 100km).

 

Jakie mogą być przyczyny i ile może kosztować ich wyeliminowanie? Mama jest zakochana w tym oplu (to jej chyba 3, wcześniej miała dwie corsy b ) i  mówi, że spokojnie może w niego włożyć do 3000zł, bo auto i tak dostała w prezencie, czy zmieścimy się w tym budżecie? 

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegrzewanie auta nie jest zdrowe. Wszystkie zapewnienia i FV od handlarza można sobie wsadzić w buty. Ja dopiero uwierzę jak wrzuci stare graty w bagażnik i widzę, że coś było grzebane a nie myte. Miałem Corsę B z silnikiem 1.0 i byłem zadowolony ze spalania i jak na takiego gokarta to ładnie się odpychała. Żeby się nie bawić to sprzedać obecną dołożyć te 3000zł i kupić z silnikiem 1.0, ale to też loteria w jakim stanie będzie następne auto. Po zakupie wymienia się rozrząd i wszystkie płyny ustrojowe nie patrząc na to co było wcześniej robione, chyba że sąsiad czy znajomy to można trochę zaufać.

 

Pierwsze co, to trzeba zająć się wentylatorem. Stuki nic dobrego, trzeba zlokalizować miejsce. Płyn i olej może być winowajca UPG albo sama głowica. Trzeba też sprawdzić na kompie jaki błąd wyskakuje.

 

Wbrew pozorom taki silniczek 1.2/1.4 potrafi swoje spalić w jeździe miejskiej, a na trasie może braknąć zakresu obrotów i przełożeń w skrzyni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności