Skocz do zawartości

Corsa C 1.0 2002 OGRZEWANIE


pidzeej

Rekomendowane odpowiedzi

Po przeszukaniu forum na temat oleju .. majster wstawił link do lektury przeczytałem raz i proszę mnie poprawić , Ci co mi robili wlali syntetyka 5w40 .. który wyparował pół żartem pół serio , a jak na mój przebieg 200+ tyś kilometrów , dobrym wyborem będzie minerał 15w40? 

/"Jak trwoga, to na forum Opla" 😅✌️

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ja37 napisał:

A może wlej 20W40?

A może lepiej naprawić silnik?

 

Naprawić ? Ale co jeszcze miałbym naprawić tu wszystko prawie wymieniłem wraz z rozrządem był wymieniany trochę wcześniej , mi się wydaje że właśnie o olej chodzi i przebieg że na ten przebieg syntetyk to tak średnio ,po przeczytaniu lektury o olejach oczywiście ;)

@adam1954 Czekam z niecierpliwością na wypowiedź Pana. Pańskie sugestie poprzednie były mi pomocne przy udzielaniu się przy mechanikach, a może to cza sprawdzić a może to. Mogło I'm się wydawać że wiem oczyma mówię heh , :) pomimo brakuju doświadczenia co ja dopiero przy dwuch Sejczentach się zapoznawałem z mechanika .. gdzie olej waliłem 5w60 to były warjaty ale przyszło zejść na ziemię człowiek chciL nie rzucające się w oczy auto i owszem spełnia w tej kategorii swą rolę ale no niestety .. zawsze coś :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, pidzeej napisał:

dobrym wyborem będzie minerał 15w40? 

Nie .Do tego silnika od 5W40 do 10W40max

Jeżeli znika olej to sprawdzenie kompresji z próbą olejową.W skrócie jak Grześ pisze naprawa silnika. Bo jeżeli nie ma wycieków to go pożera a to kapitalka 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę źle się to czyta ale coś udało mi się wyłowić.

1. Usługa wydaje się być zrobiona poprawnie. Choć czasem jakieś niedociągnięcia się zdarzają.

2. Olej zalany prawidłowy - taki ma być 5W30 lub 5W40.

Ale nigdzie nie wyczytałem czy autor sprawdzał po robocie stan oleju czy zaufał elektronice.

To że butla od LPG jest do wymiany powinieneś sprawdzić przy zakupie i odebrać świadectwo homologacji z innymi dokumentami od autka.

W instrukcji obsługi pisze że poziom oleju sprawdza się kilka minut po wyłączeniu silnika na płaskim, równym, poziomym podłożu.

Następna sprawa to też nigdzie nie jest napisane ile km auto przejechało od roboty do zaświecenia się kontrolki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, rafalgrzegorz napisał:

Trochę źle się to czyta ale coś udało mi się wyłowić.

1. Usługa wydaje się być zrobiona poprawnie. Choć czasem jakieś niedociągnięcia się zdarzają.

2. Olej zalany prawidłowy - taki ma być 5W30 lub 5W40.

Ale nigdzie nie wyczytałem czy autor sprawdzał po robocie stan oleju czy zaufał elektronice.

To że butla od LPG jest do wymiany powinieneś sprawdzić przy zakupie i odebrać świadectwo homologacji z innymi dokumentami od autka.

W instrukcji obsługi pisze że poziom oleju sprawdza się kilka minut po wyłączeniu silnika na płaskim, równym, poziomym podłożu.

Następna sprawa to też nigdzie nie jest napisane ile km auto przejechało od roboty do zaświecenia się kontrolki.

 

Zalewamy był nowym przy stanie na kartce, i nic nie było dolewanie sprawdzane było , i był olej co do równości stał przed garażem teoretycznie na prostej, wiadomo postawie go na koła bo aktualnie wężyk zmieniam od paliwa żeby znowu się nie odczepił , czyli jak zalewali go 5w40 dokładnie , to dalej to wlać ? A co z tą książkowa sytuacja że powyżej 100k olej pół syntetyk a minerał już grubsze przebiegi nie wiem czy mój jest zaliczany do grubszych ale już ma z 220k i czy ten mineralny olej jednak darować i walić 5w30/40? A np  10w30? Co do gazu szrot z nim albo demontaż albo nowa butla. A co do zakupu i sprawdzenia kwitów , to był mój pierwszy zakup jeszcze u Handlarza ja jestem łatwowierny i później w sumie jak zwykle zbieram żniwa ale nie o użalaniu się . Do roboty więc ,👍

 

image.png.3e21d9ec662d20693c95e049c037a3a6.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie o jakiej książce ty piszesz.

GM Opel od lat 90 XXw. stosuje oleje syntetyczne i półsyntetyczne (więc i twojego motorka) bo takie konstruuje silniki.

Kanały olejowe, łańcuch rozrządu i napinacz hydrauliczny czy hydropopychacze na mineralnym zaraz powiedzą dość.

Książka chyba dotyczyła F-125, 126 i Poldka, ale te silniki mają rodowód na lata 30-40 XXw.

Jeżeli piszesz o książce serwisowej twojego autka to tam jest napisane żeby stosować olej minimum półsyntetyczny na cały okres eksploatacji silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności