Gość krystian78 Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2021 W takim razie jutro lecę do mechanika i proszę ponownie o sprawdzenie wiązki pomiędzy UEC a ECU. Może coś zatrybi. Nie chciałbym bez sensu rozgrzebywać komputer.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Wiązka sprawdzenie oki. A co z moim pytaniem? Zlewasz, to ja omijam temat.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krystian78 Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2021 8 godzin temu, ja37 napisał: Wiązka sprawdzenie oki. A co z moim pytaniem? Zlewasz, to ja omijam temat. Modul UEC przejrzany - napisałem o tymwcześniej :-) UEC został wyjęty- za pomocą miernika zostały sprawdzone wszystkie piny. Jest OK.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Godzinę temu, krystian78 napisał: UEC został wyjęty- za pomocą miernika zostały sprawdzone wszystkie piny. Jest OK. OK. Miernik to nie wszystko, co dalej z moim pytaniem? Jakiś zimny lut miał być, nic nie piszesz o naprawieniu, tylko, że ok. Coś ściemniasz. Albo nadworny mechanik ściemnia.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krystian78 Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 11 godzin temu, ja37 napisał: OK. Miernik to nie wszystko, co dalej z moim pytaniem? Jakiś zimny lut miał być, nic nie piszesz o naprawieniu, tylko, że ok. Coś ściemniasz. Albo nadworny mechanik ściemnia. Odpisałem Ci nas szybko, więc faktycznie mogło to zabrzmieć trochę nielogicznie. Postaram się jeszcze raz opisać całość - wybacz, jeśli coś napiszę zbyt prosto lub z błędami (nie jestem mechanikiem samochodowym). Po przyjeździe do mechanika pierwsze podejrzenie padło na pompę paliwa (samochód bardzo ładnie kręcił, ale nie palił). Po podłączeniu do kompa wyszedł błąd P068B. - samochód nie pali, a poza tym, po włączeniu kluczyka do stacyjki, palą się światła stop - Zaczęliśmy więc szukać przyczyny. Pierwsza sprawa to sprawdzenie bezpieczników i przekaźników w module UEC. Następnie mechanik wykręcił cały moduł i za pomocą miernika przejrzał wnikliwie wszystkie połączenia. Jeden pin nie odbierał sygnału, więc padło podejrzenie na jakąś usterkę UEC (zimny/martwy lut). W celu weryfikacji połączeń - znaleźliśmy drugi, sprawny moduł UEC i sprawdziliśmy analogicznie wszystkie piny. Nie działał ten sam, co w moim. Uznaliśmy zatem, że szukamy innej przyczyny - usterka mogła być zatem w przewodach pomiędzy UEC a ECU oraz w samym ECU. Mechanik za pomocą miernika sprawdził wszystkie przewody - sygnał był. Pozostał wiec ECU. Nie chcę jednak wysyłać go do naprawy, skoro pojawiają się jeszcze jakieś wątpliwości co do innych przyczyn. W nawiązaniu do Twojej propozycji i propozycji kolegi "rafalgrzegorz" przed wysyłką komputera do serwisu poproszę mechanika o: - ponowne sprawdzenie przewodów celem zweryfikowania czy nie są gdzie przetarte, - wykonania testów elementów wykonawczych UEC jeszcze raz dziękuję wszystkim za cenne podpowiedzi   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krystian78 Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 (edytowane) PS. W instrukcji do swoje Zafci mam wykaz bezpieczników w skrzynce (w module UEC). Nie mam niestety nic na temat obecnych w niej przekaźników. Czy ktoś w Was ma może taki wykaz? Edytowane 23 Sierpnia 2021 przez krystian78   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Krystian napisze jak było z autkiem córki. Mechanik siedział w autku z podpiętym komputerem diagnostycznym, szukał i kasował błędy we wszystkich modułach jakie ma autko. Gdy na zapłonie światła "stop" nie świeciły się silnik udało się uruchomić i wtedy na uruchomionym silniku zaczął szarpać za wiązki, silnik zgasł, zaświeciły się światła stopu. Pisałem też wcześniej że kable w wiązce miedzy skrzynką a ecu miernikiem były sprawdzane, najpierw ja później mechanik i wszystko wyglądało dobrze a jednak winna była wiązka.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krystian78 Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 2 godziny temu, rafalgrzegorz napisał: Krystian napisze jak było z autkiem córki. Mechanik siedział w autku z podpiętym komputerem diagnostycznym, szukał i kasował błędy we wszystkich modułach jakie ma autko. Gdy na zapłonie światła "stop" nie świeciły się silnik udało się uruchomić i wtedy na uruchomionym silniku zaczął szarpać za wiązki, silnik zgasł, zaświeciły się światła stopu. Pisałem też wcześniej że kable w wiązce miedzy skrzynką a ecu miernikiem były sprawdzane, najpierw ja później mechanik i wszystko wyglądało dobrze a jednak winna była wiązka. Autko w trakcie przeglądania. Sprawdzane są jeszcze raz przewody pomiędzy modułem UEC a ECU. Próba "szarpania" wiązką na razie nie pomaga - światła STOP nie chcą zgasnąć. Jak nie ma włączonego zapłonu - światła działają prawidłowo (naciskam hamulec - światło jest; puszczam hamulec - brak światła), po włączeniu zapłonu - światła świecą ciągle. Oczywiście auto w dalszym ciągu nie pali   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 A sprawdzany był czujnik stopu pod pedałem?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krystian78 Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 13 minut temu, adam1954 napisał: A sprawdzany był czujnik stopu pod pedałem? tak. dziś. wszystko OK. Samochód po dogłębnym sprawdzeniu kabli. Pojawił się istotny problem - prąd pomiędzy sterownikiem a pompą paliwa ma tylko 1,5V. Tak więc chyba jednak sterownik padł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.