Skocz do zawartości

Światla-dzienne-zamiast-dlugich.


Rekomendowane odpowiedzi

Są niestety takie miejsca gdzie występuje oślepienie lub zamroczenie.

Tego nie unikniesz.

Światła mijania zawsze są duuużo lepiej widoczne.

Ale jak widać policja też nie strzyże ludzi za te listewki bo na razie nie ma przepisu jak dzienne mają jasno świecić.

Ważne że świecą i na razie to im wystarcza.

Ja założyłem ledówki przede wszystkim ze względu na problem z topieniem się lamp w środku ( mijania) w mojej wersji Mery .Był to tańszy zakup niż lampy po lifcie.

Ale jeszcze przed wejściem w życie jazdy na mijania jeździło się bez i jakoś trzeba było wszystko widzieć.

Teraz przy nowych mandatach będzie to chyba mniejszy problem bo każdy będzie jeździł wolniej , więc i szybciej ogarnie drogę.

 

Wedlug mnie jest większy problem z oślepianiem w nocy przez nowe bryki które mają te lampy ledowe  jeżdżące na długich

Ludziom nie wolno montować ledów do swoich lamp a nowe mogą oślepiać na potęgę.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę Wam tak. Kumpel jeździ już z 5 lat tą polówką 6n2 po lifcie i ma tak zrobione światła dzienne z długich. Nigdy nie zatrzymała go za to Policja . Dlaczego ? Bo jest jak napisał adam1954

 

W dniu 13.02.2022 o 21:14, adam1954 napisał:

Ważne że świecą i na razie to im wystarcza

 

Te też ważne że świecą. Nawet na przeglądzie nikt się nie czepia.

 

Przysłał mi linki jak świecą poszczególne światła u niego :

 

Tak świecą po odpaleniu auta :

 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/31b2773907025321

31b2773907025321gen.jpg

 

Tak świecą światła mijania :

 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/e98f59e308873012

e98f59e308873012gen.jpg

A tak drogowe :

 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/94a81eeb884d7e61

94a81eeb884d7e61gen.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła do jazdy dziennej powinny być umieszczenie z przodu, nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu. Wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Powinny być umieszczone na wysokości od 250 do 1500 mm. Światła do jazdy dziennej służą tylko i wyłącznie do jazdy w dzień podczas dobrej przejrzystości powietrza. Podczas deszczu, mgły, a także w tunelu zawsze trzeba włączyć światła mijania! Powinny mieć homologację wyrobu. Niestety na rynku (np. w Internecie) dostępnych jest wiele tanich lamp, które mają nieprawdziwy nr homologacji albo nie spełniają określonych wymagań, dlatego lepiej kupić lampę znanej marki lub domagać się od sprzedającego kopii. Światła do jazdy dziennej LED pobierają od kilku do kilkunastu watów mocy, światła dzienne z żarówkami ok. 2 X 21 W, w stosunku do żarówek halogenowych pobierających ok. 2 X 60W = 120W plus światła pozycyjne, podświetlenia wskaźników tablicy rej. i wnętrza może dać łącznie nawet ponad 200W, co dla samochodu osobowego daje dodatkowe zużycie paliwa. Każdy ma jakąś swoją teorię do powyższego tematu, ale jak robi się to z głową i obowiązującymi zasadami, to jest ok. Ale co poniektórzy idą po taniości i zakładają badziewie, nie patrząc, których oślepiają. 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz Navia jak chcesz założyć automatyczny włącznik świateł i nie musisz pamiętać o włączaniu i wyłączaniu świateł w ogóle. Np. ten z  linku: https://bartsoft.pl/automatyczny-wlacznik-swiatel-dziennych-12v-p-10.html. Ja to zamontowałem w aucie żony i super sie sprawdza. Nie myśli o załączaniu świateł i ich gaszeniu, bo często zapominała i jeździła bez. Zamontowałem to w okolicy włącznika świateł(a raczej za nim). Wszystko schowane za włącznikiem. Nic nie widać. Uruchamia silnik, moduł wykrywa napięcie powyżej 13,5 V, załącza światła pozycyjne i mijania. Wraz z pozycyjnymi podświetla się deska i cały panel w środku.. Gasi silnik, światła i wszystko gaśnie. Prosty i szybki montaż i po kłopocie. Jakbyś to chciała u siebie w oplu to trzeba pamiętać, że światła w oplu  Meriva(i nie tylko Meriva) sterowane są minusem. Włącznik podaje mase na cewke przekaźnika świateł. 

Edytowane przez peplunio

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, peplunio napisał:

że światła w oplu  Meriva(i nie tylko Meriva) sterowane są minusem.

 

To w takim razie należało by kupić inny taki: https://bartsoft.pl/swiatla-dzienne-zamiast-drogowych-30-mocy-12v-sterowanie-masa-p-13.html

 

38 minut temu, peplunio napisał:

Możesz Navia jak chcesz założyć automatyczny włącznik świateł i nie musisz pamiętać o włączaniu i wyłączaniu świateł w ogóle

To już wolała bym sobie to uruchomić w opcomie zamiast kupować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do Twojego postu sprzed kilku minut i o module świateł sterowanych masą to nie, nie trzeba modułu świateł sterowanych masą, bo na kabel świateł podajesz plus. Mi chodziło o zamontowanie włącznika automatycznych świateł przy włączniku. Tylko tam jest sterowanie masą- włącznik podaje mase poprzez BCM na cewke przekaźnika świateł, ale sam przekaźnik podaje na lampy plusa. Zresztą te konkretne  moduły Bartsoft mogą sterować i plusem i masą. 

Edytowane przez peplunio

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźniki masz w skrzynce w podszybiu. To przecież wiesz:spoko: Ale nie ma potrzeby modzić nic przy przekaźnikach.

Edytowane przez peplunio

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności