Gość jaros85 Opublikowano 2 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2022 Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem Zafiry C 1.4 2015r Zawsze byłem przyzwyczajony że po odpaleniu auta bez względu na obciążenie napięcie na akumulatorze wynosiło około 14.4V W przypadku Zafiry jest inaczej a więc za każdym razem gdy odpalę samochód bez względu czy ciepły czy zimny napięcie jest zawsze 14.4V Niestety po pewnym czasie napięcie zaczyna spadać do 12.3V Gdy włączę światła mijania po kilku minutach napięcie podniesie się do 13.8V ale gdy jeżdżę na światłach dziennych napięcie spada do 12.3V. Nigdy nie zapaliła mi się kontrolka ładowania ani inne dziwne rzeczy nie działy się z autem. Aktualnie mam przejechane 215tys km. Czy z alternatorem wszystko jest ok ? Akumulator jest nowy ma 3mc. Czytałem gdzieś że Astra J ma jakiś specjalny system ładowania aku i tam napięcie się waha w zależności od stanu samego akumulatora i obciążenia instalacji elektrycznej. Czy w przypadku Zafiry C jest podobnie z ładowaniem ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogoes Opublikowano 2 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2022 Nie wiem, jakie systemy ładowania występują w Astrach, ale w Insigniach można doktorat o tym napisać... Polecam Ci wątek na forum insigni, gdzie temat ładowania akumulatora jest szeroko opisywany.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 2 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2022 Jest podobnie. Gdzieś tu nawet o tym post wrzucałem. Inteligentne ładowanie .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaros85 Opublikowano 3 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2022 Ok a czy w Zafirze C po wymianie akumulatora na nowy trzeba go jakoś programować żeby sterownik wiedział że jest włożony nowy akumulator ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogoes Opublikowano 3 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2022 (edytowane) Z tego co czytałem, to insigniach trzeba, ale tylko IB (w IA nie), jeżeli posiadają system start/stop... poczytaj wątek z mojego linku, tam jest naprawdę dużo fajnych informacji. A w Zafirze, nie mam pojęcia, nie mam też dostępu do GDS2, gdzie procedura serwisowa adaptacji modułu czujnika akumulatora jest podana w modelach, w których powinna być wykonana (niektórzy piszą, że tylko w autach z systemem start/stop, niektórzy podają, że w każdym aucie po wymianie aku typu AGM). Edytowane 3 Marca 2022 przez bogoes dodanie tekstu   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaros85 Opublikowano 4 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2022 Ciekawe czy w ASO będą wiedzieli. Jak kiedyś wybiorę się do serwisu to przy okazji się zapytam i dam znać na forum.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 4 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2022 Masz start-stop? Jaki akus teraz siedzi ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaros85 Opublikowano 5 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2022 Nie mam start stopu. Mam fabryczny LPG. Aktualnie mam Aku 72Ah   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek8308 Opublikowano 8 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2022 W ZC nie ma konieczności programowania wymiany akumulatora - sterownik rozpoznaje sam wymianę. Wahania napięcia są normalne moduł ładowania może nawet całkowicie zaprzestać ładowania tak by wymusić rozładowanie - taka to niby inteligencja ma być, żeby akumulator miał służyć dłużej. Ale raczej im nie wyszło bo mi padł po 5 latach.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaros85 Opublikowano 8 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2022 Ciekawe ile w tym dbałości o akumulator a ile pseudo ekologii. W starej Astrze G akumulator wytrzymał 9 lat a napięcie cały czas było 14.4V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.